اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
معاون اقتصادی ریاست جمهوری:
بودجه 100 میلیون دلاری برای مقابله با گرد و غبار در خوزستان تامین شده است.

دکتر محمد نهاوندیان روز یکشنبه در جلسه کارگروه استانی مقابله با پدیده گرد و غبار در اهواز گفت: باید افق آینده خوزستان را در زمینه رفع مشکلات زیست‌محیطی که با آن دست به گریبان است، به طور دقیق تعریف کنیم. باید بدانیم که چند سال دیگر به خوزستان فارغ از گرد و غبار خواهیم رسید و پس از تعریف و تعیین دقیق این هدف در هر جلسه که برگزار می‌شود، به ارزیابی این مسأله بپردازیم که چقدر از مسیر تعیین شده را طی کرده‌ایم ، به چه میزان به هدف نزدیک شده‌ایم  و کاستی‌ها را شناسایی کرده و اقدام به رفع آنها کنیم.

وی با بیان اینکه گزارش‌های امیدوارکننده‌ای در این نشست ارایه شد، اظهارداشت: اگر چه مشکل گرد و غبار در کشور و بویژه خوزستان همچنان وجود دارد، اما مسیر درستی انتخاب شده و با گام‌ استوار و بلند به سمت تحقق اهداف آن در حرکت هستیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اضافه کرد: در جلسه امروز برخی ارقام و آمارهای قطعی ارایه شد، اما ارزیابی ما باید نسبی باشد و براساس آن بررسی کنیم که امروز باید کجای مسیر می‌بودیم و کجا هستیم. این روش، ارزیابی نقادانه‌تر و واقع‌بینانه‌تری به دست می‌دهد.

دکتر نهاوندیان با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از ریشه مشکل گرد و غبار در کشورهای همسایه است که همچنان به قوت خود باقی هستند، تصریح کرد: با این وجود امروز نسبت به سال ۹۵، شرایط بسیار امیدوارکننده‌تری در استان داریم، اما باید ببینیم که آیا سرعت ما در حرکت به طرف هدف می‌توانست بیشتر باشد، یا نه و البته موضوع امکانات و بودجه را نیز در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه همه مردم شریف و قدرشناس ایران نسبت به خوزستان و خوزستانی‌ها احساس دین دارند، خاطر نشان کرد: امروز در مرحله انتقال نسلی مدیریت هستیم و مدیرانی که دوران جبهه و جنگ را دیده بودند در حال واگذاری مدیریت به جوانان هستند؛ لذا این بسیار ضروری است که افق آینده را بسیار دقیق و امیدوارکننده بر مبنای آینده‌نگری واقع‌بینانه طراحی کنیم.

دکتر نهاوندیان با اشاره به اینکه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، بهترین فرصت برای ارزیابی است، افزود: باید ببینیم در این دوره زمانی که از آغاز اجرای سند چشم‌انداز سپری شده، متناسب با پتانسیل‌های موجود عمل کرده‌ایم یا نه و اگر اینگونه نبوده، چرا و چه اقداماتی باید انجام دهیم که در مدت زمان باقیمانده بتوانیم جبران مافات کنیم تا در پایان فرصت ۲۰ ساله اجرای این سند، پاسخ‌های مناسب‌تری داشته باشیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار داشت: متأسفانه هر زمان که حرکتی رشد یاب در کشور آغاز شده و اقتصاد از رکود و یا حتی رشد منفی به رشد مثبت رسیده، بلافاصله عده‌ای دست به کار  شده و برای کشور حادثه‌سازی کردند. متأسفانه عده‌ای برای ضربه زدن به رشد پایدار کشور به حادثه‌سازی بیرونی یا تفرقه‌اندازی درونی روی آوردند و تلاش کردند، سرمایه امید را از مردم بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به برخی گزارش‌های ارایه شده در این نشست درباره اینکه امسال باوجود خاموشی‌های گسترده  در کشور به دلیل کم‌آبی، خاموشی در خوزستان به نسبت کاهش یافته و نیز اجرای امیدوارکننده طرح احیاء ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان و ایلام خاطر نشان کرد: از نزدیک شاهد این بودم که آقای رئیس جمهور از روز اول و شخصاً به دنبال اجرای نیت و تصمیم مبارک مقام معظم رهبری برای احیاء اراضی خوزستان بودند و خیلی خوب است که رسانه‌ها و بویژه صدا و سیما اخبار این موفقیت‌ها و دستاوردها را منتشر کنند، چرا که اینگونه اخبار در به بار نشستن تلاش‌ها و تقویت امید در جامعه  بسیار مؤثر است.

دکتر نهاوندیان با تشکر از زحمات همه مسئولان و دستگاه‌های کشوری و استانی، تأکید کرد که باید خوزستان به عنوان الگوی توانمندی و ابتکار در کشور، معرفی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار