اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
مدیرکل بانوان خوزستان:
سیده فرانک موسوی گفت: طبق برنامه دولت سهم بانوان در پست های مدیریتی استان باید افزایش یابد.
سیده فرانک موسوی دوشنبه در نشست مشاوران فرمانداران خوزستان و بانوان ادارات اندیمشک در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود:به رغم شایستگی و توانمندی بانوان استان خوزستان ، هنوز از این ظرفیت ها در سطح استان به خوبی استفاده نشده است.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه بانوان خوزستانی توانمندی ، فداکاری و ایثار خود را در میادین مختلف از جمله دفاع مقدس ثابت کرده اند اما هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده اند.

موسوی تصریح کرد:استان خوزستان هیچ گاه نماینده زن نداشته است و این موضوع باید با حمایت از زنان توانمند استان در دوره های انتخاباتی پیش رو توجه شود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار ، توجه به توانمندی زنان یکی از شاخص های مهم محسوب می شود اظهار کرد:طبق برنامه دولت بانوان باید سهم 30 درصدی در پست های مدیریتی داشته باشند و این حضور می تواند در تصمیم گیری های اساسی در سطح استان و کشور تاثیرگذار باشد.

وی یکی از مهمترین مشکلات در تصویب قوانین مربوط به زنان و کودکان در مجلس شورای اسلامی را حضور کمرنگ زنان در جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

وی خواستار نگاه جدی به جایگاه واقعی بانوان شد و افزود:زنان ما توانمند هستند لذا باید به موضوع توان افزایی این قشر به عنوان بخش تاثیرگذار جامعه اهتمام شود.

موسوی پیشرفت زنان در عرصه های مختلف را مطلوب دانست و گفت:در بخش های مختلفی شاهد بالندگی بانوان بوده ایم و در برخی بخش ها نیاز به حمایت بیشتر است.

تصویب مجلس مشورتی بانوان خوزستانی 

مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان در ادامه با بیان اینکه 63 درصد جامعه دانشگاهی را بانوان تشکیل می دهند گفت:این مهم نشان می دهد بانوان در عرصه علمی توانمندی شایانی دارند.

موسوی گفت:به منظور شناسایی و حمایت بیشتر از بانوان خوزستان پارلمان مشورتی استان برنامه ریزی شده و پس از مراحل نهایی تصویب می شود.

فرماندار شهرستان اندیمشک هم نگاه ویژه مسئولان در دوران بعد از انقلاب به زنان را قابل ملاحظه دانست و گفت: از حضور زنان در عرصه های مختلف در نظام اسلامی به خوبی بهره گرفته شده است.
پیمان جهانگیری افزود:بسیاری از امور محوله در سطح ادارات و نهادها به زنان از کیفیت و دقت بیشتری برخوردار بوده و حسن انجام کار در این قشر به خوبی قابل مشاهده است.

وی افزود:هرجا از ظرفیت بانوان توانمند استفاده شده شاهد رونق ، شکوفایی و پیشرفت بوده ایم.

جهانگیری گفت:برنامه ریزی برای حضور بیشتر بانوان در عرصه های مختلف باید مورد توجه جدی تر قرار گیرد و نباید به بهانه زن بودن ، این قشر را از حضور مثبت و سازنده در جامعه و در پست های مدیریتی محروم کرد.

وی اظهار کرد:در عرصه جهاد و جبهه حضور زنان ایثارگر ایران اسلامی کمتر از مردان نبوده و بسیاری از حماسه های دوران جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی توسط بانوان رقم خورد.

فرماندار اندیمشک با اشاره به اینکه در چندین پست مدیریتی این شهرستان از توان بانوان استفاده شده گفت:حضور زنان در پست های کلیدی می تواند در پیشرفت امور موثر باشد نگاه بدبینانه به توانمندی زنان آفت جامعه به شمار می رود.

وی خاطر نشان کرد:در شرایط حساس کنونی که هجمه های دشمنان شدت گرفته ، زنان نیز می توانند با حضور پررنگ و ارزنده خود در جامعه در راستای پاسداری و صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی و کانون مهم خانواده نقش آفرینی کنند.

مژگان دالوند مشاور امور بانوان فرمانداری اندیمشک نیز در این نشست گزارشی از برگزاری دهها دوره آموزشی ، جشنواره ، نمایشگاه و برنامه های فرهنگی و اشتغالزا از سوی کمیسیون بانوان فرمانداری اندیمشک ارائه کرد.

در این نشست جمعی از اعضای کمیسیون بانوان اندیمشک و مشاوران بانوان فرمانداری های استان خوزستان به تشریح نیازهای حوزه بانوان پرداختند.

بازدید از مرحله آموزشی کارگاه قالی بافی با اشتغالزایی 413 نفر ، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و حجاب و برگزاری دوره آموزشی برای بانوان شرکت کننده از دیگر برنامه های جانبی این گردهمایی بود.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار