اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۸
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان:
محمود پور: خواهش داریم تا تصمیمی اتخاذ شود که بتوانیم مشکلاتی که در بحث استفاده از تسهیلات بانک ها وجود دارد را حل کنیم و فولاد اکسین نیز بتواند از تسهیلات بانک ها استفاده کند.
عبدالرضا محمود پور در نشست نخبگان اقتصادی خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت فولاد اکسین یکی از مهمترین شرکت های فولادی ایران و منطقه است و در این زمینه انتظار داریم تا به این شرکت توجه ویژه شود.

وی افزود: حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه ملی از محل مستمری بازنشستگان در فولاد اکسین است اما متاسفانه از این سرمایه گذاری نه کشور، نه استان خوزستان و نه سهامداران آن بهره چندانی نمی برند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: حدود 8 سال است که این شرکت در حال فعالیت است اما در طول این سالها شرکت مشمول ماده 141 بوده است. در سال گذشته این شرکت از ماده 141 خارج شد اما به دلایلی نمی توانیم از سرمایه ها و تسهیلات بانک ها برای کمک به شرکت استفاده کنیم.

محمود پور بیان کرد: با توجه به شرایطی که وجود دارد، مجبور هستیم تا از سرمایه های تجار برای شرکت استفاده کنیم. در این زمینه خواهش داریم تصمیمی اتخاذ شود تا بتوانیم مشکلاتی که در بحث استفاده از تسهیلات بانک ها وجود دارد را حل کنیم تا فولاد اکسین نیز بتواند از تسهیلات بانک ها استفاده کند.

وی با بیان اینکه چک های برگشتی در سنوات گذشته به دلیل خرید مواد اولیه از فولاد خوزستان در این شرکت است، تصریح کرد: یک هزار و 800 میلیارد تومان چک در اختیار فولاد خوزستان داریم که این شرکت 700 میلیارد تومان از آن را برگشت زده است و این مساله باعث شده تا فولاد اکسین نتواند، از تسهیلات بانکی استفاده کند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در این شرکت خاطرنشان کرد: با پیگیری هایی که انجام گرفت، سال گذشته موفق شدیم تا مجوز احداث واحد فولاد سازی شرکت فولاد اکسین خوزستان را دریافت کنیم اما این مساله اکنون متوقف شده و انتظار داریم تا نسبت به حل این موضوع هرچه سریعتر اقدام شود.

محمود پور با بیان اینکه اگر بخش فولاد سازی شرکت فولاد اکسین راه اندازی شود، شاهد ارزش افزوده بسیاری خواهیم بود، گفت: با یک شرکت خارجی صحبت هایی انجام گرفته و این شرکت حاضر است تا 400 میلیون دلار در این بخش سرمایه گذاری کند اما با توجه به بحث تحریم ها این شرکت عنوان کرده که فقط با ضمانت دولتی اقدام به سرمایه گذاری خواهد کرد و انتظار داریم تا همکاری لازم در این خصوص انجام بگیرد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار