اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۱
نوشتاری از جمال درویش دبیر حزب اعتمادملی منطقه خوزستان:
مردم این سرزمین دولتی دینی اما مقتدر می خواهند (دولت میگویم نه نظام ! نظام بحمدالله از اقتدار کافی برخوردار است ) بر هر عاقلی واضح و مبرهن است که دولت ما درحل مشکلات داخلی از اقتدار لازم بر خوردار نیست !
جمال درویش / دبیر حزب اعتمادملی منطقه خوزستان

 عذر بنده را بپذیرید آقای خاتمی ، بی شک شما یکی از چهره های محبوب حال حاضر کشورمان هستید و برای این بنده نیز بسیار قابل احترام و نیز میدانم  انتقاد از شما موجب خواهد شد که بسیاری از همفکران اصلاح طلبم برمن خرده بگیرند و برای آنها این توهم پیش آید که به اصطلاح من دیگر بریده ام و رفیق نیمه راه شده ام ، اما به هیچ وجه اینطور نیست .

اصلاح طلبی شاید برای بعضی افراد ملت تنها یک موج سیاسی باشد تا بر آن سوار شوند و به ساحل آمال و آرزوهای شخصی خود یعنی مقام و منصب  و موقعیت های سیاسی و اجتماعی و البته اقتصادی ! برسند ، اما برای برخی دیگر که بنده خود را جزو آنها میدانم  یک آرمان ملی است .

از بیش از 200 سال پیش یعنی از زمانی که عباس میرزای قاجار مأیوس و خسته  به پیر ژوبر فرانسوی گفت ".... ای اجنبی با من سخن بگو ، حرف بزن  بگو من چه باید بکنم که ایرانیان را هشیار نمایم ؟ نمیدانم این قدرتی که شما اروپائیان را بر ما مسلط ساخته چیست .

نمیدانم موجبات ضعف ما و ترقی شما چیست ... آری از همان روز   آتش این خواست ملی در سینه ایرانیان شعله ور شد .به نظر حقیر هر کس این آرمان ملی را در پای منافع پست شخصی قربانی کند خائن و مشمول لعنت ابدی این ملت خواهد بود ! جناب آقای خاتمی از فردای پیروزی انقلاب مشروطه جامعه ما  میان هرج و مرج از یک سو و استبداد از سوی دیگر در نوسان بوده  .

به یقین گم گشته ملت نه این است و نه آن. وقتی نگاهی به چهره جامعه ایران در نخستین ماه ها و سالهای پس از صدور فرمان مشروطیت می اندازیم چه می بینیم ؟ جنگ تمام عیار اراده های فردی ، بی قانونی ، دخالت مجاهدین انقلاب در همه امور کشور (به جای دولت ) ، تخلفات انتخاباتی ، تبلیغات شدید ضد دینی از سوی انقلابیون سکولار ، تبلیغات شدید مذهبی ها و بعضی از روحانیون علیه قانون اساسی ، تحریک علمای عظام نجف اشرف علیه قانون اساسی مشروطه ،  کمبود نان و فقر و استیصال رعیت ، نا امنی و غارت اموال مردم خصوصا در روستا ها و بسیاری اقدامات دیگرکه میتوان همه را در یک کلمه خلاصه کرد هرج و مرج ! این ضعف دولت مرکزی و آتش به اختیاری که در جامعه رایج شده بود النهایه  زمینه را برای کودتای انگلیسی مهیا ساخت که از دل آن دولتی مقتدر سر برآورد .

دولت رضا خانی هرچند  ترو خشک را با هم به آتش کشید اما به آن نابسامانی ها پایان داد ! صد افسوس که آن اقتدار بار دیگر به استبداد انجامید .

غرض ارائه نمونه تاریخی بود از نوسان جامعه ایران  میان هرج و مرج و استبداد ! آن استبداد نیز بار دیگر به طغیان توده ها انجامید و ملت ایران انقلاب با شکوه دیگری را خلق کرد 1357.

اینک 40 سال از انقلاب اسلامی میگذرد و نا باورانه گروه هایی از جوانان در خیابان ها فریاد سر میدهند " رضا شاه روحت شاد " به یقین این جوانان نه خواهان سلطنت هستند و نه بازگشت خاندان پهلوی که اگر چنین بود نوه او را که همچون گرگ گرسنه ای برای بازگشت به قدرت در پشت مرزها انتظار میکشد فریاد میزدند نه پدر بزرگ به تاریخ پیوسته او را ! خیر مردم رضا شاه را نمی خواهند سلطنت را نمی خواهند حتی هیچ حکومت غیر دینی را نمی خواهند چون میدانند که حکومت غیر دینی یا ضد دینی در یک جامعه دینی ، حکومتی غیر دمکراتیک است !

آنان همراه با میلیون‌ها تن دیگر از مردم این سرزمین دولتی دینی اما مقتدر می خواهند (دولت میگویم  نه نظام ! نظام بحمدالله از اقتدار کافی برخوردار است ) بر هر عاقلی واضح و مبرهن است که دولت ما درحل مشکلات داخلی از اقتدار لازم بر خوردار نیست !  آقای خاتمی عزیز ! این موارد پانزده گانه ای که شما فرموده اید و بسیار بیش از این ها زمانی تحقق می یابد که دولت قانونی برآمده از رای مردم از اقتدار لازم برخوردار باشد چون که صد آمد نود هم پیش ماست .

خبرگان ملت هنگام تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی از ترس اینکه مبادا دیکتاتوری به کشور باز گردد از قوه مجریه ، شیری ساخته اند بی یال و دم و اشکم ! که تنها دلخوشی آن تکیه بر آراء مردم است ، همان مردمی که از فردای انتخابات برای حمایت از دولت منتخب خود هیچ سازوکاری در دست ندارند جز اینکه به جمع طلبکاران از دولت بپیوندند و رفته رفته از در مخالفت با او برآیند .

آری از فردای پیروزی در انتخابات ، دولت می ماند و کوهی از مشکلات و دستانی خالی و خیل طلبکاران ! پس ای سید بزرگوار ، ای اندیشمند اصلاح طلب ای سیاستمدار مردم دوست  به جای عذر خواهی کردن به خاطر کرده ها و نکرده هایی که تنها در اندکی از آنها مقصر هستید با دوستان همفکرتان بنشینید و ببینید که برای ایجاد یک دولت مقتدر چه باید کرد ؟ابزار و لوازم اقتدار مشخص است ببینید دولت حاضر از کدامیک از این ابزار و لوازم برخوردار است و از کدام یک برخوردار نیست و شما چگونه میتوانید به دولت یاری رسانید .

خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر بفرماید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار