اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
فرمانده انتظامی خوزستان:
سردار حیدر عباس زاده گفت: در استان‌های دیگر در تجمع‌ها کارهای زشت و آتش سوزی انجام شد ولی در خوزستان با اقدامات پیشگیرانه و هوشیاری مردم شاهد چنین حوادثی نبودیم.
سردار حیدر عباس‌زاده در آیین تجلیل از اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار امروز (16 مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه نقشی اساسی در حوزه امنیت عمومی و ایجاد اعتماد عمومی ایفا می‌کنند . 

وی افزود: یکی از کارکردهای اصحاب رسانه گزارش عملکرد نیروی انتظامی و دستگاه‌هایی است که در حوزه امنیت عمومی نقش دارند زیرا ارائه این گزارش‌ها در امیدواری مردم و تثبیت امنیت نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارد . 

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به انتشار فراخوان‌های تجمع در روزهای اخیر عنوان کرد: در هفت هشت روز گذشته 195 مورد فراخوان تجمع متشر شد اما تنها دو مورد تجمع با جمعیت 20 نفر در خوزستان داشتیم که سریع کنترل شدند اما در استان‌های دیگر در تجمع‌ها کارهای زشت و آتش سوزی انجام شد. خوشبختانه در خوزستان با اقدامات پیشگیرانه و هوشیاری مردم شاهد چنین حوادثی نبودیم  . 

عباس‌زاده افزود: در روزهای گذشته نیروی انتظامی آماده باش بود و حتی در یکی دو روز گذشته که فراخوان تجمع صادر نشده بود نیز عوامل نیروی انتظامی در خوزستان آماده باش بودند . 

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: از اسفندماه سال گذشته تا پایان تیرماه امسال، حدود 20 فقره آتش‌سوزی عابربانک‌ها در سطح استان خوزستان رخ داد که در این حوادث اغلب گروه‌های ضدانقلاب عوامل این آتش‌سوزی‌ها را حمایت می‌کردند . 

وی ادامه داد: روز بعد از اقدام ضدامنیتی و ضدانقلاب توسط این افراد، مبلغی به حساب آن‌ها واریز می‌شد که توانستیم با کار اطلاعاتی و علمی، مخفیگاه این افراد و کسانی که آن‌ها را پشتیبانی می‌کردند را شناسایی و آن‌ها را دستگیر کنیم .

عباس‌زاده بیان کرد: خوزستان تفاوت‌های زیادی با استان‌های دیگر دارد، در مدت گذشته سایت‌های ضدانقلاب فراخوان تجمع مخصوص استان خوزستان منتشر می‌کردند تا اقدامات ناامنی در خوزستان انجام شود . 

وی تصریح کرد: تورم و بیکاری بر حوزه امنیت عمومی تاثیرگذار هستند. علی‌رغم همه نارسایی‌ها و مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر حوزه امنیت عمومی تاثیرگذار هستند، در سال جاری 32 درصد کاهش جرایم خشن در استان خوزستان داشته‌ایم . 

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: بحث تیراندازی یکی از موضوعات مهم در سطح استان خوزستان بود که خوشبختانه با کارهایی که انجام شد، در سال جاری 37 درصد کاهش تیراندازی در خوزستان داشتیم. همچنین 97 درصد از موارد تیراندازی رخ داده، کشف شده است . 

عباس‌زاده ادامه داد: در حوزه جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز شکاری و جنگی کارهای زیادی انجام شده و در سال جاری تاکنون 500 قبضه سلاح جنگی و شکاری جمع‌آوری شده است . 

وی در خصوص کشفیات مواد مخدر نیز گفت: در سال جاری بیش از پنج تن انواع مواد مخدر در خوزستان کشف شد. تنها در روز گذشته 110 کیلوگرم کشفیات مواد مخدر داشتیم که 70 کیلوگرم از این مقدار، هروئین بوده است که هر کیلوگرم هروئین معادل 100 کیلوگرم تریاک است. همه این کارها با تلاش اطلاعاتی و علمی انجام شده است . 

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: دلایل مختلفی در عدم کاهش سرقت‌ها موثر است. هرچند در حوزه سرقت موفق به کاهش نبوده‌ایم اما در سال جاری 91 درصد سرقت‌های رخ داده، کشف شده‌اند که این رقم در طول 10 سال گذشته بی‌سابقه بوده است . 

عباس‌زاده ادامه داد: بعضی از مجازات‌ها بازدارنده نیستند. افرادی که سرقت‌های کوچک می‌کنند، معمولا با قرار وثیقه آزاد می‌شوند. در حالی که اگر همه موارد بازدارندگی در کنار هم باشند، می‌توانیم در کاهش سرقت‌ها موفق شویم که امیدواریم تا پایان سال در این زمینه موفق عمل کنیم . 

وی عنوان کرد: از دیگر کارهایی که در حوزه جرایم خشن انجام شده، اشرافیت نیروی اطلاعات بر اراذل و اوباش شاخص است. کلیه افرادی که در ناامنی سابقه دارند، سطح‌بندی شده‌اند و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است که این مورد در کاهش جرایم خشن موثر است .
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار