اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
/یادداشت/
خیلی وقت‌ها «مو را از ماست بیرون کشیدن» ما حرص خیلی‌ها را درآورده است ولی تا جواب نگیریم بی‌خیال نمی‌شویم چون ما خبرنگاریم.
از خبرنگار به عنوان مدافع آرمان‌ها، آزادی، اخلاق، قانون، شفافیت قانون و حقوق شهروندی یاد می‌شود ولی بیشتر مواقع مسؤولان دیواری کوتاه‌تر از ما خبرنگارها نیافته‌اند و هر چه فریاد داشته‌اند بر سر ما کشیده‌اند. به همین دلیل ما خبرنگارها مظلوم‌ایم. 
  
همیشه دغدغه ما خبرنگارها حل مشکلات مردم و رساندن صدای آن‌ها به گوش کسانی بوده است که می‌توانند کاری کنند اما گاهی آن‌ها که باید پاسخ‌گوی سوالات ما یا در واقع سؤالات مردم باشند طفره رفته‌اند. ولی ما کوتاه نیامده‌ایم. 
  
ما خبرنگارها حق خیلی‌ها را گرفته‌ایم، به داد خیلی‌ها رسیده‌ایم، پای درد دل خیلی‌ها نشسته‌ایم ولی 17 مرداد که می‌شود دایم از خودمان می‌پرسیم آیا کسی به داد ما رسیده است؟ کسی می‌داند در دل ما خبرنگارها که از حداقل مزایای شغلی بی‌بهره‌ایم چه می‌گذرد؟ شما ای مسؤول محترم! تا به حال شده برای یک بار پای درددل من خبرنگار بنشینی؟ 
  
آیا کسی از رقم فیش حقوقی ما خبرنگارها خبر دارد؟ آیا می‌دانید ما خبرنگارها که از صبح تا شب پای‌به‌پای مسوولان و مدیران این طرف و آن طرف می‌رویم بیمه هم نیستیم؟ مزایای شغلی پیشکش‌مان! 
  
ما خبرنگاریم؛ همان‌هایی که همپای مسوولان در تلاش‌ایم ولی زمانی که مسوولی کم می‌آورد انگشت اتهام به سوی ما نشانه می‌رود و گاهی برخوردهایی با ما می‌شود که دلگیرمان می‌کند و در تنهایی اشک می‌ریزیم ولی لحظه‌ای برای حل مشکل مردم کم نمی‌گذاریم و در برابر تمام بدرفتاری‌ها و ساعت‌ها انتظار پشت در اتاق مدیرها برای رسیدن به جواب صبوری می‌کنیم. 
  
ما خبرنگارها  بارها و بارها در خلوت خود از نامهربانی‌هایی که دیده‌ایم در خود شکسته‌ایم ولی هدف‌مان، قلم‌مان و رسالت‌مان را زیر پا نگذاشته‌ایم. صبح که می‌شود فارغ از تمام سختی‌ها و تلخی‌های روزهای گذشته دوباره شال و کلاه می‌کنیم و کیف، دفتر و خودکارمان را برمی‌داریم و به دنبال دغدغه مردم می‌رویم. ما هیچ وقت کم نمی‌آوریم و چشم بیدار جامعه‌ایم تا شاید ابهامات را از بین ببریم. 
  
ما خبرنگارها خوب می‌دانیم در بین ما هستند کسانی که تنها نام خبرنگار را یدک می‌کشند ولی بسیارند خبرنگارانی که عشق‌شان این حرفه است و با جان و دل و بدون هیچ چشم‌داشتی کار می‌کنند. شما این‌ها را ببینید و پای حرف‌ها، درددل‌ها، دغدغه‌ها و به دل مانده‌های آنها بنشینید. 
  
پریسا زنگنه‌منش ـ خبرنگار ایسنای خوزستان
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار