اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
جلسه شورای فرماندهی سازمان بسیج شهرداری اهواز با حضور کتانباف شهردار اهواز، میر رضاییان مسئول جدید سازمان بسیج شهرداری و فرماندهان پایگاه های تابعه تشکیل شد.
در این جلسه شهردار اهواز ضمن تجلیل از نهاد بسیج و ذکر این نکته که بسیج همواره الگو بوده است گفت: نیروهای بسیجی شهرداری باید همچون گذشته، در سازمان خود جزو بهترین و پاکدست ترین نیروهای مجموعه باشند و در کنار آن باید اقداماتی را با رویکرد فرهنگی و اجتماعی در جهت ارتقای سیستم انجام دهند.

منصور کتانباف در تشریح این موضوع گفت: بسیجیان در شهرداری باید بر تکریم ارباب رجوع نظارت داشته باشد. وقتی شهروندی به نهاد بالاتر مراجعه می‌کند مشخص است که نیاز داشت از مجرای قانونی حل نشده است. پس باید با احترام سخنانش را شنید و در جهت رفع مشکل آن تلاش کرد.


در جایی که به دلیل محدودیت‌های قانونی امکان برآورده کردن فراهم نباشد، باید ضمن تکریم با تشریح موضوع، آن شهروند را توجیه کرد.

وی اشراف اطلاعات بر تخلفات را از دیگر وظایف بسیج شهرداری خواند و گفت: نیروهای بسیجی باید در مجموعه خود به صورت نامحسوس بر فعالیتها کنترل داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف مورد را به مراجع قانونی گزارش دهند هرچند خوشبختانه اکثریت کارکنان شهرداری اهواز افراد پاکدستی هستند.

شهردار اهواز با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌ها اذعان کرد: اکنون با توجه به کاهش درآمدها و افزایش بی سابقه هزینه‌ها ناشی از وضعیت فعلی بیش از گذشته، نیازمند پرهیز از اسراف در سیستم شهرداری هستیم بسیجیان شهرداری علاوه بر اعمال این موضوع در سیستم خود، باید برای اجرای آن در دیگر بخش های شهرداری نیز نظارت داشته باشند. ضمن آنکه پرهیز از اسراف در آموزه‌های دینی ما به تأکید آمده است.

کتانباف نظارت بر قانون مندی را مهمترین تکلیف بسیجیان شهرداری دانست و در بخش دیگری از صحبت‌های خود، فلسفه وجودی بسیج را یادآور شد و گفت: شجره طیبه بسیج که نهادش توسط امام خمینی (ره) کاشته شد پس از گذشت چهل و پنج سال و گذر از امتحانات سخت در زمینه های مختلف نظامی، علمی، اعتقادی و... اکنون به درختی تنومند با شاخ و برگ های فراوان مبدل شده است. اگر به فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی توجه کنیم درمی‌یابیم بسیج نهادی جهانی است.

وی به توطئه‌های دشمنان انقلاب اشاره کرد و گفت: از سه هفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توطئه های استکبار جهانی به رهبری آمریکا و اسرائیل با عناوینی نظیر جدایی طلبی ها، جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی و... آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد. شاه مخلوع مدعی بود که اگر ما برویم ایران به ایرانستان تبدیل می شود و در هر گوشه ای به صورت ملوک الطوایفی اداره می شود پس اختلافات قومی و قبیله ای را مطرح کردند. در زمان جنگ کل درآمد کشور فقط ۷ میلیارد تومان بود هم اکنون نیز قصد دارند با فشار اقتصادی، کشور را به زانو درآورند.

کتانباف تصریح کرد: با تمام این سختی ها، با رهبری های حکیمانه امام خمینی (ره)  و حضرت آیت الله خامنه ای و دست غیب الهی، کشور این مراحل را پشت سر گذاشت. این توطئه اقتصادی نیز به امید خدا با تدبیر مسئولین ارشد نظام به سلامت حل می شود.

شهردار اهواز در پایان گفت: رمز موفقیت ما در همه این برهه ها، اطاعت از اوامر مقام عظمای ولایت بوده است، هرگاه در جهت تدابیر وی حرکت کردیم نظام و کشور موفق بوده است.

در ادامه، میر رضائیان مسئول جدید سازمان بسیج شهرداری نیز ضمن تشکر از فعالیت های بسیج شهرداری و مسئولین قبلی این نهاد گفت: شهردار اهواز فردی بسیجی تر از همه ماست. برای آن که انتظارات به حق وی را برآورده کنیم باید در درجه نخست خودمان را بیش از گذشته به سلاح علم، تقوا و تخصص مجهز کنیم و با رعایت نظم، صداقت و منطق بسیجیان شهرداری جزو بهترین های مجموعه باشند.

گفتنی است در پایان این جلسه، مسئولین پایگاه های مقاومت به ارائه گزارش هایی از عملکرد و برنامه‌های خود پرداختند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار