اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تلاش برای رفع مشکلات استان سیستان و بلوچستان در حوزه زنان و خانواده و بازگرداندن ۲۰هزار کودک بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت را از اهداف معاونت در استان سیستان و بلوچستان برشمرد.
به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در دیدار با مهندس علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و برخی از اعضای شورای شهر زاهدان ضمن اشاره به ویژگی‌های قابل توجه استان سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان پشتوانه و ذخیره مهمی برای کشور است و سرمایه اجتماعی، سرمایه‌های طبیعی و اقتصادی این استان را می‌توان از ویژگی‌های منحصر به فرد آن برشمرد.

ابتکار سپس به سفرهای متعدد خود از سال ۷۶ تا کنون به این استان اشاره کرد و ضمن اشاره به راه اندازی مدرسه مهربانی در شیرآباد گفت: یکی از اولویت‌های معاونت امور زنان و خانواده حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل و پیگیری اجرای طرح خودیاری آموزش و پرورش درخصوص تقویت و حمایت از راه اندازی مدارس در مناطق محروم می باشد. از جمله مدرسه مهربانی که با حمایت معاونت امور زنان و خانواده در شهر شیرآباد افتتاح شد و دو مدرسه نیز در ایرانشهر و سرباز افتتاح خواهد شد. همچنین به طور خاص برای جذب کمک های بیشتر برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل این معاونت جلسات و نشست های متعددی با انجمن خیرین مدرسه ساز، سازمان نوسازی مدارس، کمیته امداد و دیگر موسسات و انجمن های خیریه برگزار کرده و حتی تفاهم نامه‌ای نیز با کمیته امداد به امضاء رسیده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به طرح مشترک معاونت امور زنان و خانواده با وزارت کشور در خصوص افتتاح پارک بانوان در سطح استان‌های کشور تاکید کرد: اجرای این دنبال می شود و افتتاح پارک بانوان در شهر زاهدان بخش کوچکی از این طرح خواهد بود. همچنین مشکل ورزشگاه بانوان را با وزیر ورزش و جوانان تا مرحله رفع مشکل پیگیری خواهم کرد.

ابتکار در ادامه به طرح های متعدد معاونت در استان‌های محروم کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در خصوص توان افزایی زنان چند طرح در حال پیگیری است.‌ یکی از آنها طرح تاب آوری اجتماعی است که دوره اول آن در دولت یازدهم اجرا شده و در حال حاضر اعتبار اجرای دور دوم آن به استانداری ابلاغ شده است تا در مناطق پرآسیب استان اجرا شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: از دیگر طرح های معاونت طرح تولیدات سالم کشاورزی برای زنان روستایی است که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در دست انجام است.

وی به طرح توان افزایی زنان در کارآفرینی اشاره کرد و گفت: از آنجا که این طرح به دلیل اعتبارات محدود این معاونت فقط در شهر زاهدان اجرایی می‌شود، به دنبال جذب همکاری دیگر دستگاه‌ها در دیگر شهرهای استان هستیم. در مرحله اول آن در مرکز استان، دختران فارغ التحصیل در حوزه کارآفرینی و روش‌های ایجاد اشتغال، آموزش خواهند دید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وی ادامه داد: همچنین طرح معرفی لباسهای سنتی ایران با همکاری وزارت ارشاد و دیگر دستگاهها در حال اجراست که در مرحله اول در استان البرز به اجرا درآمد و در مرحله بعد در استان همدان اجرایی خواهد شد. آمادگی خود را برای اجرای مرحله سوم در استان سیستان و بلوچستان اعلام می‌کنیم و با توجه به ویژگیهای منحصر به فرد صنایع دستی این استان، به نظر می رسد این طرح قابلیت برگزاری در سطح بین‌المللی و با همکاری کشورهای حاشیه دریای هند را خواهد داشت.

در ابتدای این دیدار آقای مهندس علیم یارمحمدی نماینده مردم شهر زاهدان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از اعضای شورای شهر زاهدان به طرح مشکلات موجود در مرکز استان در حوزه زنان و خانواده پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار