اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱
رحیم الهایی سحر مدیرمسئول هفته نامه رضوان خوزستان:
به گزارش خبرنگار رضوان جلسه تقدیر از خبرنگاران دشت آزادگان با حضور خبرنگاران منطقه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد

دراین جلسه ابتدا علی دغاغله  آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت نمود وسپس عبدالرضا نهیرات سرپرست اداره ارشاد دشت آزادگان ضمن خیر مقدم گویی و تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه گفت : ما چندروزی در تدارک این مراسم بودیم و باتوجه به بضاعت ما چنین مراسمی برگزار کردیم.

آنگاه رحیم الهایی سحر مدیر مسئول نشریه رضوان با تبریک روز خبرنگار گفت :  ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بدست گروه کور دل طالبان است  این روز خدمت جامعه خبرنگاری دشت آزادگان تبریک عرض می نمایم الهایی سحر گفت: مهمترین رسالت خبرنگاری روشنگری و اطلاع رسانی است وی با بیان تفاوت رسالت معلمی با خبرنگاری خاطر نشان ساخت : معلم به جامعه آموزش می دهد ولی این خبرنگار است که پیام می دهد و خبر تولید می کند و همانطور که معنی لغوی نبی یعنی خبر است و وحی نوعی خبراست بنابراین شغل خبرنگاری شغل انبیاء است.

نبی پیام آور خبرهای خوب و بد برای انسان است و یک خبرنگار خبرهای خوب و بد تولید می کند
و به سمع ونظر مردم می رساند.

الهایی سحر در بخشی از سخنان خود یکی از وظایف خبرنگاری واسطه گری بیان نمود که یک خبرنگار واسطه بین مردم و مسئولان است و بعنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است .

مدیر مسئول رضوان با اشاره به اینکه خبرنگاران دیده بان جامعه  هستند اظهار داشت:  خبرنگار ، خوبی ها و بدی های جامعه را انعکاس می دهد و خبرها و حوادث و فعالیت ها و عملکرد مسئولان را مورد نقد منصفانه قرار می دهد وی افزود : نقد می بایست همراه راهکار باشد و کسی که نقد و انتقاد می کند باید راهکار نشان دهد که دراین صورت موجب رشد وبالندگی جامعه خواهد شد.

صاحب امتیاز نشریه رضوان در ادامه سخنان خود گفت:  خبرنگاران می بایست مسلح به علم روز باشند و معلومات خود را افزایش دهند بخاطر اینکه این قشر مدافعان واقعی مردم هستند.

مدیرمسئول رضوان خوزستان گفت : هیچ کس نمی تواند برای خبرنگاران تعیین تکلیف کند و خبرنگاران  در بیان مطالب آزادند و هیچ‌مسئولی حق ندارد به آنها بگوید چه چیزی را باید نوشت و چه چیز را ننویس.

الهایی سحر افزود: خبرنگاران یک قدرت هستند. در جامعه دموکراسی در کنارقوای مقننه و مجریه و قضاییه مطبوعات رکن چهارم  دموکراسی هستند ودر جوامع عربی به آنها سلطه چهارم می گویند بنابراین مطبوعات قدرت هستند و هیچ قدرتی نمی تواند آنها را مجبور به تولید خبر و یا گزارش دهد.

سردبیر هفته نامه رضوان در ادامه بحث خود گفت: یک خبرنگار باید شجاع و رُک و صریح باشد و خبرنگاری که شجاع نباشد به درد خبرنگاری نمی خورد و نیز بَنده ی زر و زور نباشد الهایی سحر افزود: همانطور که اعتبار یک معلم به سوالات است اعتبار و آبرو و حیثیت یک خبرنگار به اینکه قلم خود را نفروشد و اگر خبرنگاری خدای نکرده قلم خود را فروخت جایگاه خبرنگاریش سقوط پیدا می کند.

وی همچنین گفت: یک خبرنگار  صرفاً فقط ناقل خبر نیست بلکه قدرت تجزیه و تحلیل را می بایست داشته باشد.

سپس درادامه این نشست یک یک خبرنگاران و فعالان فضای جامعه فضای مجازی نقطه نظرات خود را پیرامون روز خبرنگار بیان داشتند و سعید حویزاوی معاون ارشاد در یک جمع بندی گفت : هرچی شما گلایه بکنید حق با شما و این بضاعت اداره ماست.
 
درپایان قرار شد که یک دفتر برای خبرنگاران با امکانات لازم در  اداره ارشاد تاسیس شود و برای ساماندهی خبرنگاران مدارک لازم  شناسایی را تحویل اداره فرهنگ‌و ارشاد شهرستان دهند.

در پایان هدایی به رسم یادبود به حضار مراسم تقدیم و یک عکس یادگاری گرفته شد.

جمال بنی اسد خبرنگار هفته نامه رضوان خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار