اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
نوید قائدی

تغییر کشورها نتیجه دو جریان عمده یکی مطالبات حداکثری مردم و دیگری جریان مخالف خواست مردم است که گاهی در جوار و گاهی مقابل هم قرار می‌گیرند. تاریخ گواهی می‌دهد همیشه تقدیر با خواست حداکثری مردم همراه خواهد بود و این شعاری دل‌خوش کننده نیست بلکه اصلی ثابت‌شده است که نشان می‌دهد روند حاکمیت مردم در حال گسترش و نیروهای غالب روزی مغلوب خواست مردم خواهند شد و روند دموکراسی به‌پیش خواهد رفت.

مردم صاحب واقعی سرزمین‌های خود هستند و حق تعیین سرنوشت برای آنان محفوظ است و هیچ قدرتی با هر مجوزی نمی‌تواند در برابر خواست حداکثری آنان قرارگیری، خداوند منان بارها در قرآن کریم به رسول گرامی اسلام فرمودند وظیفه شما هدایتگری مردم است ولی اجازه ندارید به‌اجبار عقیده‌ای را به مردم تحمیل کنید و درنهایت حساب بندگان با خداوند عزوجل است.

مطابق همین اصل چهل سال مردم ایران در برابر نظام شاهنشاهی قیام کردند تا عدالت اجتماعی را برقرار و چهره فقر و بدبختی را از جامعه بزدایند و حاکم بر سرنوشت خود باشند. این روزها بعد از گذشت چهل سال مسئولان نتوانسته‌اند خواست و مطالبه مردم را برآورده سازند و فقر و بی‌عدالتی بر چهره کشور نمایان است.

مردم به رویه‌های گذشته و عملکرد مسئولان اعتراض جدی دارند و احساس می‌کنند حقوق آنان پایمال‌شده و به جیب عده‌ای خاص رفته و فاصله فقیر و غنی و شکاف‌های طبقاتی بین توده‌های مردم بیشتر شده است.

در شرایط فعلی که صدای مردم در رسانه‌های گفتاری و نوشتاری و تصویری شبکه‌های اجتماعی و گاهی در کف کوچه و خیابان بلند است و به مجلس و دولت و حکومت اعتراض دارند قطعاً وظیفه تمامی مسئولان ارشد کشور این است که به صدای مردم با دقت و حرمت گوش دهند و به خواست آنان احترام و پاسخ دهند. قرار مردم در برپایی انقلاب اسلامی همین اصل پاسخگویی مسئولان در برابر ملت بود.

از آفت‌های بزرگ دوران گذشته عدم توجه به صدای واقعی مردم و منو نشان‌واره‌ای بود که به خواست واقعی مردم توجه نشد و معمولاً در رسانه ملی نمایش یک‌طرفه گل‌وبلبل برپا بود، فقط مسئولان گفتند و عملکرد دادند و نگذاشتند مردم و نهادهای اجتماعی- مدنی و جراید مردمی پشت تریبون‌ها بیایند و نظر و مطالبات عمومی را مطرح نمایند.

هیچ‌کس نمی‌تواند منکر این رویه غلط صداوسیما در پخش مصاحبه‌های مردمی باشد که هرکجا به قول حضرات مصلحت نبود صدای مردم را کات کردند. چاره‌ای نیست، من‌بعد باید به خواست حداکثری مردم توجه شود.

باید روشی پیدا کرد تا در شرایط خطیر کنونی که دشمن کمر به نابودی و تجزیه کشور گرفته و هرروز با انواع تهدیدهای پیدا و پنهان علیه تمامیت ارضی ایران توطئه می‌کند دل‌های مردم را به حکومت نزدیک کرد مگر نه هزینه‌های بیشتری متحمل کشور خواهد شد و کدورت‌ها لاینحل باقی خواهند ماند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار