اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
به بهانه مسابقه فوتبال پرسپولیس - استقلال خوزستان;
تماشاگران همواره در دنیا به عنوان یار دوازدهم هر تیم به حساب می آیند و یک امتیاز خوب برای میزبان به شمار رفته...
محسن بهاروند

مسابقه فوتبال تیمهای پرسپولیس تهران و استقلال خوزستان در حالی روز پنجشنبه برگزار می شود که تماشاگران اصیل خوزستانی باید سکوهای ورزشگاه غدیر را به یار دوازدهم تیمشان تبدیل کرده و از رفتن به حاشیه بپرهیزند.

تماشاگران همواره در دنیا به عنوان یار دوازدهم هر تیم به حساب می آیند و یک امتیاز خوب برای میزبان به شمار رفته که در صورت اتحاد و حمایت بی چون و چرای آنان می تواند نتایج خوبی برای تیم رقم بزند.

از طرفی دیگر نیز اگر این سکوها به حاشیه رفته و با فحاشی و یا شعار بر علیه تیم خودی یا حریف همراه شود نه تنها برای تیم مفید نخواهد بود بلکه ممکن است به تصمیمات انضباطی کمیته اخلاق هم منجر شود.

در 2 هفته گذشته که ورزشگاه غدیر اهواز شاهد 2 مسابقه برای تیم های خوزستانی لیگ برتری بود برخی تماشاگران به وظیفه خود که همان یار دوازدهم بودن تیم بود خوب عمل نکرده و در مواردی به سردادن شعارهای غیر اخلاقی آنان منجر شد که چندان زیبنده نبود.

استان خوزستان که در ورزش و به خصوص فوتبال ریشه ای کهن داشته همواره از داشتن تماشاگران خون گرم و بسیار هیجانی و در عین حال حامی تیم خود مشهور بوده و زبانزد می باشد.

این تماشاگران هر موقع با اتحاد و همدلی به ورزشگاه آمده و فقط تیم خودشان را تشویق کرده اند مورد دلگرمی بازیکنان شده و آنان را وادار کرده که تا دقیقه 90 به عشق تماشاگرانشان بجنگند و نتایج خوب بگیرند و حتی اگر در آن بازی هم نتیجه نگرفته اند در بازیهای بعدی جبران کرده اند.

عکس این موضوع نیز صادق بوده و هر گاه تماشاگران به شعارهای انحرافی و بی اخلاقی روی آورده اند باعث تضعیف روحیه بازیکنان خود شده اند.

وجود 4 تیم لیگ برتری خوزستان نشان از توان و پتانسیل بالای استان از حیث ورزش فوتبال دارد که قطعا عملکرد خوب تماشاگران خوزستانی در ماندگاری این تیمها در لیگ برتر موثر خواهد بود.

تماشاگران خوزستانی از هر قوم و تبار با اصالت هستند و مهمان نوازی آنان نیز در ایران زبانزد می باشد و این خصیصه مهم را آنان باید در برابر هر تیمی تکرار کنند تا لقلقه زبانها شود.

حمایت گرم و بدون حاشیه تماشاگران خوزستانی در ورزشگاه غدیر به عنوان یک خصیصه خوب آنها باید برای همه تیمها و استانها به عنوان یک الگو معرفی شود.

طوایف اصیل خوزستانی اعم از عرب، بختیاری، شوشتری، دزفولی، بهبهانی و سایر اقوام در ادب ، مهمان نوازی ، احترام و خون گرمی مشهور بوده و در ورزشگاه نباید اجازه دهند برخی تماشاگر نما این همه خوبی آنان را زیر سوال ببرند.

تماشاگران خوزستانی که روز پنجشنبه به ورزشگاه غدیر خواهند رفت فارغ از هر نتیجه ای برای تیمشان تنها و تنها باید تیمشان را تشویق کنند و در صورت عدم کسب نتیجه باید فهم و شعور بالای خود را به نمایش بگذارند و اجازه ندهند کسانی تماشاگر نما که قطعا تعدادشان هم اندک خواهد بود برای تیم محبوبشان حاشیه ساز شود.

در صورت بلند شدن صداها و شعارهای بد اخلاقی ممکن است با واکنش کمیته انضباطی مواجه شده و نتیجه آن محروم شدن تیم ها از حمایت یار دوازدهم در بازیهای بعدی می شود هر چند تیمهای خوزستانی تا کنون به دلیل اخلاق خوب تماشاگران کمتر متاثر از تنبیهات کمیته انضباطی سازمان لیگ شده است.

پس بار دیگر بیاییم سکوهای ورزشگاه غدیر را در روز پنجشنبه در بازی فوتبال پرسپولیس تهران و استقلال خوزستان به سکوهای همدلی و صرفا حمایت از تیمهای محبوب خود تبدیل کنیم و برعلیه تیم خود یا حریف شعار ندهیم تا بار دیگر فرهنگ اصیل خوزستان را در میادین ورزشی به نمایش بگذاریم.

مسابقه فوتبال تیم های استقلال خوزستان و پرسپولیس تهران در هفته سوم لیگ برتر باشگاههای ایران روز پنجشنبه در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار