اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
ماینده ولی فقیه در استان خوزستان در جلسه ویژه مشکلات کوی مهدیس اهواز با مسئولین اجرایی، بر تسریع در رسیدگی به مسایل کوی مهدیس تاکید کرد.
در این جلسه که با حضور حضرت آیت اله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، شریعتی استاندار خوزستان، کتانباف شهردار اهواز، عالمی نیسی سرپرست فرمانداری اهواز و تنی چند از مسئولین استانی و شهری تشکیل شد، امام جمعه اهواز با اشاره به مشکلات کوی مهدیس اظهار داشت: علیرغم اینکه حدوداً بیست و پنج سال از تاسیس این منطقه می گذرد، اخیرا اقداماتی از سوی ارگان ها بویژه شهرداری اهواز در این منطقه آغاز شده است، اما کماکان مهدیس با مشکلات زیرساختی متعددی دست و پنجه نرم می کند. منطقه ای که عموم ساکنین آن را قشر زحمتکش کارمندان و کارگران تشکیل می دهند و بی توجهی به آنها به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.


حضرت آیت اله موسوی جزایری تصریح کرد: هر چند جبران این عقب افتادگی ادواری با توجه به شرایط فعلی دشوار است، اما با اراده و کار جهادی و هماهنگی بین دستگاهها می توان حداقل ها را برآورده کرد. کمبود یا نبود زیرساخت ها و امکاناتی نظیر گازرسانی، آماده نبودن معابر، فاضلاب، درمانگاه، بازارچه، مدرسه و...ابتدایی ترین حق این مردم مظلوم است.

وی ضمن تشکر از اقدامات در حال اجرا، دستور داد: همه ی صورتجلسات باید طبق برنامه زمان بندی خود انجام شود و شخصاً باید در جریان همه ی اقدامات مهدیس قرار بگیرم. بیش از این نباید این محرومیت ادامه یابد.

در ادامه شهردار اهواز با ارائه گزارشی از اجرای پروژه های شهرداری در مهدیس اذعان کرد: پس از تحویل این منطقه به شهرداری در آبان ماه سال 96، اقدامات ما با دو رویکرد اصلی عمرانی و خدماتی آغاز شد.(هر چند اقدامات خدماتی پیش ازین شروع شده بود)

منصور کتانباف ادامه داد: شهرداری اهواز حدود 100میلیارد تومان پروژه در مهدیس تعریف کرده است که از این مبلغ حدود 53 میلیارد تومان قرارداد بسته شده و مابقی در مراحل ابتدایی کار نظیر انتخاب پیمانکار و... است. تقاطع غیر همسطح امام شرقی (با مشارکت شرکت های فولاد) زیرسازی و آسفالت 91 خیابان و معبر، احداث و تجهیز پارک 21هکتاری و 18 هکتاری و... از جمله این اقدامات است. ضمن آنکه در قراردادهای جدید خدمات شهری، کوی مهدیس نیز اضافه شد.


این مقام مسئول در پایان گفت: امیدوارم پرونده های شهرسازی به صورت هر چه سریعتر به شهرداری اهواز تحویل شوند. ضمن آنکه با توجه به وضعیت درآمدی فعلی به تنهایی قادر به تامین مالی این پروژه ها نیستیم و نیازمند کمک دولت در این زمینه هستیم.

در ادامه این جلسه مدیران دستگاههای دولتی به ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه های خود در کوی مهدیس پرداختند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار