اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
امروز رونمایی شد ؛
آبادان - شوشان ؛ دبیر بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر ، آثار رسیده به بخش داوری جشنواره را 161 اثر در دو بخش صحنه ای و خیابانی اعلام کرد و گفت: از این تعداد اثر رسیده 87 اثر صحنه ای و 74 اثر خیابانی به دبیرخانه ی دائمی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر رسیده است.
شوشان آبادان ؛ همایون قنواتی ، در نشست خبری و آئین رونمايی از پوستر جشنواره ، که امسال برای اولین بار در شهرستان خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: در هیات انتخاب آثار رسیده ، 10 اثر در بخش خیابانی، 10 اثر در بخش صحنه ای و 2 اثر خارج از بخش مسابقه پذیرفته شده است.

قنواتی افزود : از سال گذشته فراخوان این جشنواره را ضمن اطلاع رسانی در رسانه‌های مختلف به تمام استان ها ارسال کردیم و از بین تمام استان های شرکت کننده استان های خوزستان، اصفهان، تهران، البرز، فارس، گیلان، بوشهر، لرستان و ایلام و خراسان شمالی در جشنواره کنونی حضور دارند.

وی ادامه داد : گروه انتخاب آثار متشکل از ساناز بیان،سامان خلیلیان، پیام لاریان، مرتضی شاه کرم، نادر اسدی هستند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند ، بیان کرد : آثار پذیرفته شده به لحاظ کیفی قابل توجه و در خور شان ، مخاطب است،چرا که سطح بالای آثار رسیده در جلسات با گروه انتخاب قابل لمس بود.

وی به اسامی داوران این جشنواره اشاره کرد و گفت : داوران بخش صحنه ای: حسین مسافر آستانه ، کوروش زارعی و مریم معترف و داوران بخش خیابانی: امیرحسین شفیعی، علی محمد رادمنش و آرزو افشار را برعهده خواهند داشت.

دبیر بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر ، با اشاره به تغییر زمان برگزاری جشنواره ادامه داد: برگزاری جشنواره بین الملل فیلم کوتاه رسام، ماه مبارک رمضان و تجهیز سالن های نمایش خرمشهر موجب شد تا این جشنواره با تعویق برگزار شود ، اما تمام تلاشمان را در راستای برگزاری هرچه بهتر این رخداد تاریخی انجام داده ایم.

وی اظهار کرد : بنیاد تئاتر روایت فتح قرار است برای اولین بار با جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر همکاری نماید و ما امیدواریم این همکاری در راستای اهداف پژوهشی، فرهنگی، آموزشی در سال های آینده تداوم داشته باشد، چرا که سابقه و پیشینه ما در تولید و ارائه تئاتر دفاع مقدس قابل توجه است.

قنواتی در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد : امیدواریم حضور هنرمندان و اصحاب رسانه، همواره موجب بهتر دیده شدن و برگزاری با شکوه این رویداد مهم ملی شود.

بر اساس این گزارش بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از تاریخ 27 مرداد ماه سال جاری شروع و 31 مرداد ماه همزمان با عید سعید قربان به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/.

***خبرنگار: نجمه ایرانیان***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار