اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
شوشان خرمشهر:دبیر بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در نشست خبری و آئین رونمايي پوستر جشنواره ،که امسال برای اولین بار در شهرستان خرمشهر برگزار شد، آثار رسیده به بخش داوری  جشنواره را 161 اثر در دو بخش صحنه ای و خیابانی اعلام کرد و گفت: از این تعداد اثر رسیده 87 اثر صحنه ای و 74 اثر خیابانی به دبیرخانه ی دائمی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر رسیده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند،  همایون قنواتی اظهار کرد: در هیئت انتخاب آثار رسیده ، 10 اثر در بخش خیابانی، 10 اثر در بخش صحنه ای و 2 اثر خارج از بخش مسابقه پذیرفته شده است.

قنواتی عنوان کرد:از سال گذشته فراخوان این جشنواره را ضمن اطلاع رسانی در رسانه‌های مختلف به تمام استان ها ارسال کردیم و از بین تمام استان های شرکت کننده استان های خوزستان، اصفهان، تهران، البرز، فارس، گیلان، بوشهر، لرستان و ایلام و خراسان شمالی در جشنواره کنونی حضور دارند.

وی اضافه کرد: گروه انتخاب آثار متشکل از ساناز بیان،سامان خلیلیان، پیام لاریان، مرتضی شاه کرم، نادر اسدی هستند. 

قنواتی ادامه داد: آثار پذیرفته شده به لحاظ کیفی قابل توجه و در خور شان ، مخاطب است،چرا که سطح بالای آثار رسیده در جلسات با گروه انتخاب قابل لمس بود.

وی عنوان کرد: داوران بخش صحنه ای: حسین مسافر آستانه ، کوروش زارعی و مریم معترف و داوران بخش خیابانی: امیرحسین شفیعی، علی محمد رادمنش و آرزو افشار را برعهده خواهند داشت.

همایون قنواتی با اشاره به تغییر زمان برگزاری جشنواره ادامه داد: برگزاری جشنواره بین الملل فیلم کوتاه رسام، ماه مبارک رمضان و تجهیز سالن های نمایش خرمشهر موجب شد تا برگزاری جشنواره به تعویق بیفتد، اما تمام تلاشمان را در راستای برگزاری هرچه بهتر این رخداد تاریخی انجام داده ایم.

وی ادامه داد: بنیاد تئاتر روایت فتح قرار است برای اولین بار با جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر همکاری نماید و ما امیدواریم این همکاری در راستای اهداف پژوهشی، فرهنگی، آموزشی در سال های آینده تداوم داشته باشد، چرا که سابقه و پیشینه ما در تولید و ارائه تئاتر دفاع مقدس قابل توجه است.

قنواتی در پایان افزود: امیدواریم حضور هنرمندان و اصحاب رسانه، همواره موجب بهتر دیده شدن این رویداد مهم ملی گردد.

بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از تاریخ 27 مرداد ماه سال جاری شروع و 31 مرداد ماه همزمان با عید سعید قربان به کار خود پایان خواهد داد.











نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار