اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
انجمن شعر زنده یاد قیصر امین پور شاعر معاصر گتوندی به عنوان یک رویداد فرهنگی به ثبت ملی رسید.
مسئول انجمن شعر قیصر امین پور با بیان اینکه این انجمن در سال 1382 در شهرستان گتوند تشکیل شده است افزود:این انجمن در تیرماه امسال از سوی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و رئیس کارگروه امور انجمن های ادبی کشور ثبت ملی شد. 

سجاد خسرویوی گفت:تکمیل فرم نظرسنجی از فعالان ادبی انجمن و فرم فعالیت در سال 95،حضور در اولین و دومین دوره متمرکز آموزش شعر در تهران توسط بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در سال 96،حضور در نخستین مجمع عمومی انجمن های ادبی کشور در سال97 و ارسال برنامه های ادبی انجام شده در سالهای 95 تا 97و دفاع از این برنامه ها در نخستین مجمع عمومی انجمن های ادبی کشور از جمله مواردی است که در ثبت این رویداد ملی مورد توجه و ارزیابی قرار گرفتند.

مسئول انجمن شعر قیصر انتخاب شاعران شهرستان گتوند در جشنواره های ملی و همایش های منطقه ای و استانی در زمینه های مختلف شعر ،کسب چندین مقام کشوری و استانی را از جمله عناوین و افتخارات بدست آمده این انجمن نام برد.

خسروی ادامه داد: انجمن شعر قیصر زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند دارای تعداد زیادی عضو از شهرها و روستاهای مختلف این شهرستان است که نشست های آن هر هفته تشکیل می شود. 

وی شعرخوانی،نقد وبررسی اشعار،آموزش شعر،پژوهش های ادبی درباره شعر و شاعران،ایجاد فضای شعر برای جوانان ،کشف استعدادها و پرورش شاعران نوجوان را از جمله فعالیت های این انجمن نام برد.

مسئول انجمن شعر دکتر قیصر امین پورشهرستان گتوند در پایان به برنامه های این انجمن اشاره کرد و ادامه داد:برگزاری همایش شعر در کوچه آفتاب ویژه بزرگداشت سالگرد درگذشت دکتر قیصر امین پور با رویکرد ملی ،برگزاری انجمن شعر در شهرها و روستاها،دیدار با هنرمندان پیشکسوت ،نشست شعرخوانی با انجمن های ادبی شهر های همجوار،برگزاری شبی با قیصر در محل آرامگاه این شاعر گرانقدر از جمله برنامه هایی هستند که در آینده برگزار می شوند.

با ثبت همایش شعر در کوچه آفتاب ویژه بزرگداشت سالگرد قیصر امین پور شاعر معاصر به عنوان یک رویداد ملی این همایش استانی امسال با صورت ملی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا دکترقیصر امین‌پور شاعر غزلسرای ایران دوم اردیبهشت سال 1338در شهرستان گتوند به دنیا آمد و پس از مصدوم شدن در حادثه رانندگی درسال 1378 ، بامداد سه شنبه هشتم آبان سال 1386در بیمارستان دی تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند به خاک سپرده شد.

او نویسنده، شاعر، مدرس دانشگاه و از شخصیت‌های برجسته ادبیات در دوران بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و امروز آرامگاه این شاعر فرهیخته با طراحی شگفت انگیز و جالب به عنوان یکی از مناطق فرهنگی و گردشگری خوزستان توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

تنفس صبح و در کوچه آفتاب (1363)، آینه های ناگهان (1372)، گل ها همه آفتابگردانند (1380) و دستور زبان عشق (1386) از مجموعه های شعر قیصر هستند. توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (1365)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (1383) و شعر و کودکی (1386)، از دیگر آثار این شاعر نام آشناست.

قیصر امین پور در سال 1367 از موسسه گسترش هنر، جایزه ویژه نیمایوشیج موسوم به مرغ آمین بلورین را دریافت کرد، وی همچنین در سال 1378 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شاعران برتر دفاع مقدس در دهه های 60 و 70 برگزیده شد.

شهرستان گتوند در شمال خوزستان با 2 بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند ،جنت مکان،سماله، صالح شهر،ترکالکی و نیز 45روستا 74 هزار نفر جمعیت دارد.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار