اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
حسن نیزاری عضو هیئت مدیره انجمن خیریه چهارده معصوم(ع): ۱۳۴۲ خانواده عضو انجمن خیریه چهارده معصوم(ع) هستند / خرید 25 خانه برای نیازمندان از جمع اوری کمک های مردمی و خیرین
کلاهدوز: متاسفانه اگر کمک خیرین و مردم نباشد بسیاری از خانواده های نیازمند از سیر کردن شکم خود ناتوان هستند. از سال گذشته تاکنون مراجعه نیازمندان به انجمن خیریه افزایش یافته است.
به گزارش شوشان جمعی از اصحاب رسانه استان خوزستان امروز سه شنبه ۲۳ مردادماه از انجمن خیریه چهارده معصوم(ع) اهواز بازدید کردند و از نزدیک با فعالیت بخش‌های مختلف این انجمن در زمینه کاریابی و اشتغال، مددکاری اجتماعی، تأمین ارزاق و امور فرهنگی آشنا شدند.

خبرنگاران پس از بازدید از انجمن خیریه جهارده معصوم (ع) اهواز در نشست خبری اعضای هیئت مدیره و مدیر انجمن شرکت کردند.


احمد علی کلاهدوز مدیرعامل انجمن خیریه چهارده معصوم(ع) اهواز در این نشست بیان داشت: اين انجمن از سال 1367 فعاليت خود را با اولويت به اصل رفع محروميت و تاُمین نياز خانواده ها و حفظ شأن، حرمت و كيان نيازمندان در كليه مراحل كمك رساني به منظور رسيدگي به امور ايتام و نيازمندان آغاز نموده است.

همچنین از سال 1367 که این انجمن شروع به کار کرد تعدادی از خیرین تقبل کردند که هر کدام ۱۴ نفر را عضو کنند. در حال حاضر بالای 10 هزار نفر عضو و بیست هزار صندوق صدقه داریم.

کلاهدوز از احداث ده مدرسه با عنوان « موسسه پویندگان آیین و معرفت» در اهواز خبر داد و گفت: دوهزار هکتار زمین با هزینه 6 میلیارد تومان در منطقه مهرشهر خریداری شده و اولین مدرسه آن 4 ماه دیگر افتتاح می‌شود؛ ساخت این مدارس با کمک خیرین صورت گرفته است.

مدیرعامل انجمن خیریه چهارده معصوم(ع) اهواز کمک مردم و خیرین را بسیار مهم دانست و اذعان داشت: متاسفانه اگر کمک خیرین و مردم نباشد بسیاری از خانواده های نیازمند از سیر کردن شکم خود ناتوان هستند. از سال گذشته تاکنون مراجعه نیازمندان به انجمن خیریه افزایش یافته است.

کلاهدوز درادامه از تاسیس شعبات انجمن خیریه چهارده معصوم در تهران و کرج خبر داد و گفت: با توجه به مهاجرت بسیاری از خوزستانی ها به مرکز بخصوص تهران و کرج در صدد این برآمدیم که شعباتی در این دو شهر ایجاد کنیم تا خیرّینی که علاقه دارند به نیازمندان در خوزستان کمک کنند از طریق این انجمن اقدام کنند.


حسن نیزاری عضو هیئت مدیره انجمن خیریه چهارده معصوم(ع) اهواز در این نشست اظهار داشت: انجمن خیریه سال 1367 در اهواز ساخته شد و اولین انجمن خیریه در استان و اهواز است که با روش و متد جدید با نظم خاص و تشکیلات سازمانی کار خود را شروع کرده است.

نیزاری افزود: اکثر خانواده‌های تحت پوشش انجمن چهارده معصوم از آغاز تاکنون خانواده‌های متدین و مستمندی بودند که اهل تکدی‌گری نبوده و فشارهای زمانه آنها را به این سمت کشانده است.

عضو هیئت مدیره انجمن خیریه چهارده معصوم(ع) اهواز یادآور شد: این انجمن هیچ وابستگی حزبی، سیاسی و گروهی به هیچ دسته و گروه خاصی نداشته و ندارد و اصرار بر این موضوع دارد که کارهای  انجام شده، انسان دوستانه است، زیرا مخاطبان ما مردم این جامعه هستند و کمک‌ کننده‌ها نیز خود آنها هستند.

۱۳۴۲ خانواده عضو انجمن خیریه چهارده معصوم(ع) هستند 

نیزاری ادامه داد: طبق اخرین آمار از خانواده‌های تحت پوشش انجمن 1342 خانواده با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار و ۷۰۰ نفر است. این آمار همواره در حال تغییر و کم و زیاد شدن است؛ چرا که برخی از آنها خودکفا می‌شوند و خانواده‌های جدید تحت پوشش قرار می‌گیرند.

عضو هیئت مدیره انجمن خیریه چهارده معصوم(ع) اهواز تصریح کرد: حدود ۸۴ دانش‌آموز مهدکودک و پیش‌دبستانی و 1833 دانش‌آموزدر مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و ۳۲۰ دانشجو که جمعاً 2037 نفر تحت حمایت انجمن هستند و از خدمات انجمن بهره‌مند می‌شوند.

نیزاری اضاف کرد: معمولاً سازمان‌های خیریه بخش‌های خاصی مثل مسکن، درمان و ... نیازمندان را دنبال می‌کنند اما این انجمن افتخار دارد به عنوان اولین انجمنی که کار سیستمی را شروع کرد و الگویی برای بقیه انجمن‌های خیریه شد، در سایر بخش‌ها به خانواده‌های نیازمند خدمت می‌کند.

وی به شروع سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: با آغاز سال تحصيلي در سال جاري نيز علاوه بر تامين كيف، كفش و لباس دانش‌آموزان مبلغ 80 هزار تومان براي هر دانش‌آموز برای خرید لوازم التحریر اختصاص داده شده است.

خرید 25 خانه برای نیازمندان از جمع اوری کمک های مردمی و خیرین

نیزاری به جمع آوری صدقات و کمک مردم که به اندازه بضاعت آنهاست اشاره کرد و گفت: ما از کمک های مردمی و خیرین برای مستمندان تحت پوشش خود در قالب پرداخت حقوق ماهيانه، جيره غذايي، تامين لوازم خانگي، درمان بيماران، تعمير لوازم منزل، تامين جهيزيه و ازدواج جوانان، خريد، ساخت، رهن و اجاره مسكن و تجهيز دانش‌آموزان به خانواده‌هاي تحت پوشش خدمات ارائه می دهیم.

همچنین سال گذشته با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین ۲۵ خانه برای نیازمندان خریداری شد و در اختیار آنها قرار گرفت. خرید خانه از توان یک نفر خارج است؛ اما این کمک با جمع آوری و تمرکز صدقات ممکن شد.

نیزاری تاکید کرد: درخواست ما از رسانه‌ها این است که این فرهنگ را زنده کنند که مردم به انجمن‌های خیریه توجه بیشتری داشته باشند و کمک‌های خود را از طریق انجمن‌های خیریه به دست نیازمندان برسانند، تا خانواده‌هایی که نیازمند واقعی هستند شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند. این موضوع را که مردم به سمت صدقات حرکت کنند، باید فرهنگ‌سازی شود.



















comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
حمیده رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
comment
0
0
comment انشالله خوش خبر باشید همیشه ممنون بابت سایت خوبتون
http://paivardiesel.com
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار