اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
برنامه کامل ورزشکاران ایرانی در روز نخست بازی های آسیایی
ورزشکاران ایرانی در روز نخست بازی های آسیایی 2018 در 10 رشته به مصاف حریفان خود می روند.

تصویر مرتبط
به گزارش شوشان، هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 به میزبانی 2 شهر جاکارتا و پالمبانگ در اندونزی از امروز به صورت رسمی آغاز خواهد شد. ورزشکاران کشورمان هم در رشته های مختلف به مصاف حریفان خود می روند که در این میان بیشتر امیدها برای مدال آوری در روز نخست به کشتی آزاد و 5 کشتی گیری است که در سالن مرکز GBK روی تشک می روند.


تیراندازی؛ شانس تیم میکس برای کسب مدال


عصر امروز رقابت های تیراندازی در شهر پالمبانگ محل برگزاری رقابت های چند ماده آغاز خواهد شد. نجمه خدمتی و امیرمحمد نکونام در ماده تفنگ بادی میکس 10 در خط قرار می گیرند. شانس این تیم 2 نفره برای کسب مدال در روز نخست نسبتا بالاست. در رشته اهداف پروازی هم سپیده سیدانی و شیوا فرح پوردر بخش زنان و علی حافظی و محمدحسین پرورش نیا به ترتیب به مصاف حریفان خود می روند.


شمشیربازی؛ حمله زنان و مردان ایرانی به سکو


امروز مسابقات شمشیربازی در بخش اپه انفرادی مردان و سابر انفرادی زنان پیگیری می شود؛ در حالی که بیشتر امیدها در این رشته به بخش سابر مردان است که نفرات مطرحی چون مجتبی عابدینی و علی پاکدامن را در ترکیب خود می بیند. امروز نجمه سازنچیان با اندونزی، کره جنوبی، قزاقستان و تایلند مسابقه می دهد. فائزه رفیعی هم با حریفانی از کره جنوبی، نپال، اندونزی، ژاپن و کامبوج روبه رو می شود. در بخش اپه مردان نیز محمد اسماعیلی با حریفانی از تایلند، قرقیزستان، هنگ کنگ، ژاپن و ویتنام مصاف خواهد داد. همچنین با نمایندگانی از امارات متحده عربی، تایلند، مغولستان، چین، کامبوج و کره جنوبی دیدار می کند.


تنیس؛ در انتظار اولین بردها


در رقابت های بخش انفرادی تنیس که در شهر پالمبانگ دنبال می شود، شاهین خالدان با حریف قرقیزستانی در گام اول روبه رو می شود. امیرحسین بادی هم با یک تنیسور قرقیزستانی مصاف خواهد داشت. صدف صادق وزیری با نماینده کره جنوبی دیدار می کند. غزل پاک وطن هم که در دور اول استراحت دارد، در دور دوم با عمان مسابقه خواهد داد. در بخش تیمی دختران هم 2 نماینده کشورمان به مصاف تیم ویتنام می روند.


کشتی؛ آزادکاران طلاها را درو می کنند؟


در روز نخست شاید تنها امید ایرانی ها برای کسب مدال طلا به رشته کشتی آزاد باشد. جایی که 5 آزادکار ایرانی از ساعت 13 به وقت محلی(10:30 به وقت تهران) مقابل حریفان خود قرار می گیرند.


در وزن 57 کیلوگرم که 18 نفر حضور دارند رضا اطری در دور نخست استراحت می کند و در دور دوم به مصاف نماینده کشور نپال می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور سوم با برنده نماینده کشور فیلیپین و محمودجان شاوکاتوف دارنده مدال نقره آسیا از کشور ازبکستان کشتی خواهد گرفت. در گروه اطری ساندیپ تومار قهرمان آسیا از هند، بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از مغولستان و کیم سئونگ گئون از کره جنوبی حضور دارند.


در وزن 65 کیلوگرم مهران نصیری در دور نخست به مصاف یرلان بک کاتای دارنده مدال برنز بازی های آسیایی از چین می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد با برنده کشتی میان نماینده افغانستان و آیبک عثمان اف از قرقیزستان مسابقه می دهد. لی سئونگ چول دارنده مدال نقره آسیا از کره جنوبی، دایچی تاکاتانی دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن و سایاتبک اوکاسوف از قزاقستان در گروه نصیری حضور دارند. در این وزن 21 نفر شرکت کرده اند.


در وزن 74 کیلوگرم که 21 نفر حضور دارند. مصطفی حسین خانی در دور نخست به مصاف کشتی گیری از کشور بنگلادش می رود و در صورت غلبه بر این حریف در دور بعد با نماینده کشور ترکمنستان کشتی می گیرد. در گروه حسین خانی بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیان از ازبکستان، آدام باتیروف قهرمان آسیا از بحرین، یوهی فوجینامی دارنده مدال برنز جهان از ژاپن و مانداراخان گانزوریک دارنده مدال برنز جهان و نقره آسیا از مغولستان  حضور دارند. کومار هندی در طرف دیگری از جدول است و این خبر خوبی برای حسین خانی محسوب می شود.


در وزن 86 کیلوگرم که 19 نفر حضور دارند حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با حریفی از اندونزی کشتی می گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور سوم به مصاف برنده دیدار کشتی گیران کامبوج و هند می رود. این نابغه کشتی ایران چه حریف سختی داشته باشد و چه راحت؛ انتظارات از او بسیار بالاست. به نظر می رسد حسن یزدانی یک طلای دیگر را در کارنامه خود امروز ثبت می کند.


در وزن 97 کیلوگرم علیرضا کریمی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف تاکشی یاماگوچی از ژاپن می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور سوم با برنده دیدار ماسام خاطری از هند و برنده کشتی میان یانگ چائو کیانگ از چین و ماگومد ابراگیم اف دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان آسیا از کشور ازبکستان کشتی می گیرد. در این وزن 13 نفر حضور دارند.


ووشو؛ الهه منصوریان وارد می شود


۶ ووشوکار ایران امروز در دو بخش ساندا و تالو به مصاف حریفان می روند. در رقابت های نوبت صبح؛ زهرا کیانی، فاطمه حیدری و هانیه رجبی در بخش تالو به اجرای فرم می پردازند.


در رقابت های نوبت عصر که از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی آغاز می شود، الهه منصوریان، عرفان آهنگریان و محسن محمدسیفی به مصاف رقیبان خود خواهند رفت و در صورت پیروزی به مرحله بعدی راه پیدا می کنند.


قایقرانی؛ کار سخت پاروزنان


پاروزنان کشورمان در روز نخست رقابت های روئینگ بازی های آسیایی در 5 ماده دور مقدماتی به مصاف حریفان می روند.


مهسا جاور در روئینگ تکنفره سنگین وزن بانوان با حریفانی از ژاپن، اندونزی، چین و ویتنام رو به رو می شود.


در روئینگ دونفره سنگین وزن مردان محسن شادی و عاقل حبیبیان با حریفانی از ازبکستان، هند، ژاپن و چین تایپه رقابت خواهند کرد.


مجتبی شجاعی در روئینگ تکنفره سنگین وزن مردان با حریفانی از پاکستان، هنگ کنگ و قزاقستان مسابقه می دهد.


مریم کرمی و پریسا احمدی در روئینگ دونفره سنگین وزن بانوان با نمایندگان کره جنوبی، مالدیو و ژاپن رقابت می کنند.


در روئینگ چهارنفره سبک وزن بانوان تیم ایران با ترکیب مریم کرمی، مهسا جاور، نازنین رحمانی و مریم امیدی پارسا به مصاف حریفانی از تایلند، اندونزی و چین تایپه خواهند رفت.


تکواندو؛ پومسه روها به دنبال مدال


پومسه کاران که برای نخستین بار حضور در بازیهای آسیایی را تجربه می کنند بر خلاف کیوروگی کاران شانس کمی برای کسب مدال طلا دارند اگر چه حضور یک مربی کره ای غیر از کانگ به آنها در رسیدن به این هدف کمک می کند.مسابقات تکواندو در بخش پومسه از صبح امروز آغاز شده و در بخش مردان کوروش بختیار، امیررضا مهربان و علی سهرابی و در بخش زنان مهسا صادقی، مرجان سلحشوری و فاطمه حسام نمایندگان کشورمان هستند.


امروز کوروش بختیار در بخش انفرادی در اولین دیدار با نماینده کامبوج رقابت می‌کند. مرجان سلحشوری نیز ابتدا باید با پومسه‌رو ماکائو دیدار کند. در بخش تیمی 3 نفره مردان (کوروش بختیار، امیررضا مهربان و علی سهرابی) ابتدا با برنده دیدار فیلیپین و عربستان سعودی دیدار می کنند. در بخش تیمی زنان (مرجان سلحشوری، مهسا صادقی و فاطه حسام) نیز در گام نخست با پومسه روهای کره‌جنوبی رقابت خواهند کرد تا پرونده پومسه کاران امروز بسته و از فردا رقابت‌های کیوروگی آغاز شود.


کبدی؛ رویارویی با کره و ژاپن


تیم های ملی کبدی ایران که در بخش مردان و زنان جزو شانس های اصلی قهرمانی در بازی های آسیایی محسوب می شوند، امروز در اولین گام به میدان می روند.  در بخش بانوان ایران با کره جنوبی دیدار می کند و در بخش آقایان آقایان ایران با ژاپن مسابقه می دهد.


شنا؛ استارت با 200 متر آزاد


کار شناگران ایرانی از امروز با حضور علیرضا یاوری در ماده 200 متر آزاد آغاز می شود. طبیعتا شناگران کشورمان شانسی برای کسب مدال نخواهند داشت.


سپک تاکرا؛ بازی سخت با میزبان


تیم ملی سپک تاکرای ایران که جزو مدعیان کسب مدال در بازی های آسیایی به حساب می آید، بر اساس قرعه کشی در گام اول باید به مصاف اندونزی برود. تیم میزبان از حمایت تماشاگرانش برخوردار است و این کار ایرانی ها سخت می کند.

ورزش سه/

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار