اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
شوشان خرمشهر:حامد عالمی پور از بجنورد با گروه دایک بر روی صحنه میرود.
دایک داستان انتظار دایه ای است که پسری در دستانش امانت است، و تصمیم میگیرد به جنگ برود ، و پس از 23 سال هنوز بازنگشته است.
حامد عالمی پور دایک را انتظار مقدس مادری میداند که جنس نگرانی ها و انتظارش با تمام دنیا فرق دارد، وی در این خصوص گفت: تقدس انتظار مادرانه لامکان و زمان است، و هیچکس نمیتواند آنرا درک کند، جز مادر.
وی ادامه داد: با آنکه دایک قصه ما دو پسر و همسرش را نیز در جنگ شهید شده اند ، اما حس انتظارش برای محمدی که در دستانش امانت بوده است به گونه ی دیگری است.
کارگردان دایک گفت: این دومین حضور من در جشنواره فتح خرمشهر است، و دوره ی گذشته در مقام بازیگر حضور داشتم و این اولین باری است که در مقام کارگردان یک اثر به جشنواره آمده م.
عالمی پور با اشاره به دکور سنگین اثر ادامه داد: دکور ما بیش از 2.5 تن آهن است که ما از بروجرد با خودمان حمل کردیم و این در حالی است که تمام برگزار کنندگان جشنواره و تیم دایک روی صحنه در حال آماده سازی صحنه نمایش دایک هستند که این همکاری و همدلی جای بسی تقدیر و تشکر دارد.
وی ادامه داد: دایک 3 بازیگر دارد، که ایده ی اولیه ش از خودم بود و آرش فیروزه طرح را نوشت و هوا بارانی آنرا به رشته تحریر درآورد.
کارگردان دایک در خصوص برگزاری جشنواره تیاتر گفت: ای کاش پلاتو مخصوص و فضای مناسب داشتیم و سن تالار را، به پلان تبدیل نمیکردیم چرا که فضای رفت و آمد و میزانسن لازم برای کار ما وجود ندارد و هر شهری که میزبان این اتفاق مهم است، حداقل به دو پلاتو نیاز دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار