اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
نماینده مردم شادگان:
ناصری نژاد: اطلاعات موثقی كه به ما رسيده است خبر دار شديم كه پشت سدها آب هست.
به گزارش شوشان مجيد ناصری نژاد پنج شنبه ١ شهريور ماه ٩٧ در مراسم افتتاحیه ایستگاه‌های پمپاژ اضطراری کانال انتقال آب به عرصه‌های بحرانی گرد و غبار در جنوب شرق اهواز كه با حضور وزير جهاد كشاورزي و استاندار خوزستان برگزار شد گفت: انجام پروژه های كشاورزی در خوزستان منوط به زنده ماندن رود كارون است و اگر كارون از بين برود تمام تلاش های انجام شده در خوزستان بر باد مي رود.

ناصری نژاد با تاكيد بر اينكه ما مصرانه از دولت مي خواهيم كه حق آبه كارون را به خوزستان بدهد، افزود: در حق استان خوزستان اجحاف شده است و دوستانی كه در وزارت نيرو و بالادست هستند ضربه بزرگی به خوزستان زدند و دارند كاری مي كنند كه استان خوزستان نابود شود.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام زحمت هایی كه نظام اسلامی از اول تا به امروز براي خوزستان كشيده است ، در صورت عدم تامين حق آبه كارون، به هدر مي رود.

ناصری نژاد تصریح کرد: عدم تامين آب مورد نياز كشاورزی در خوزستان فشار اصلی را به كشاورزان وارد كرده است و آنها بسيار متضرر شدند. 

وی اضافه کرد: به كشاورزان گفتيم شلتوك نكارند، زراعت نكنند و كشاورزي نكنند و بروند كارهای ديگری انجام دهند. به اين فكر كرده ايد كه كشاورز كجا برود و چه كاري انجام دهد؟!

نماينده مردم شادگان در مجلس شوراي اسلامی یادآور شد: با اين كار تمام زحماتي كه از اول انقلاب وزارت جهاد كشاورزي در راستای كمک به كشاورزی در اين استان كشيده است ، از بين رفت.

ناصری نژاد تاکید کرد: كشاورزی تنها فعاليتی است كه ما را در برابر هجمه های دشمن حفظ مي كند و با توليد و درآمدزایی سبب ارتقای اقتصادی كشور می شود و مقاومت ما را افزايش مي دهد.

وی با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبری بر توسعه كشاورزي در خوزستان و انجام طرح ٥٥٠ هزار هكتاری اظهار کرد: در حال حاضر اين طرح در فاز اول متوقف شده و فاز دوم آن هنوز آغاز نشده است و مشكل اصلی آن بحث تخصيص آب است.

ناصری نژاد اضافه کرد: نابودی نخيلات شادگان، نابودی تالاب ها و نابودی كشاورزی و نیشکر در خوزستان همه از تبعات عدم تخصيص آب در اين استان است.

نماینده مردم شادگان گفت: من خواهش مي كنم دولت و وزرات نيرو در تخصيص آب به استان كمک كنند و حق آبه خوزستان را بدهند.

ناصری نژاد با اظهار اينكه احيای كارون از برنامه هايي است كه بايد در دولت به صورت جدی دنبال شود، گفت: يكی از ضربه هايی به  اين استان در اثر عدم تخصيص آب وارد آمده است ، ضربه به  صنعت نيشكر است.

در حال حاضر حدود ٢٠ هزار نفر به صورت مستقيم در صنعت توسعه نيشكر اشتغال دارند و معيشت حدود ١٠٠ هزار خوزستانی به اين طرح وابسته است.

وی ادامه  داد: آيا درست است كه آب نيشكر  را قطع كنيم؟ با چه منطق و استدلالی و توجيهی اين كار انجام شده است؟! 
در نخلستان های آبادان ، خرمشهر و شادگان مشكل كمبود آب وجود دارد و  كشاورزان اهواز، هويزه و دشت آزادگان با بحران بی آبی مواجه هستند. بايد به اين مشكلات توجه كنيد.

ناصری نژاد با انتقاد از اينكه نبايد در خوزستان جنگ آب راه بيفتد، گفت:  مي گويند حق آبه نخلستان های آبادان و خرمشهر  را نيشكر گرفته است و شرايطی را فراهم می كنند كه سازمان آب و برق معترض توسعه نيشكر شود و می گویند توسعه نيشكر آب زياد مصرف مي كند در حالی كه كشت و صنعت های نيشكری حداقل آب را برداشت مي كنند. آيا راه انداختن جنگ آب در خوزستان درست است؟!

نماینده مردم شادگان افزود: در حال حاضر مهمترين كار ما اين است كه حق آبه خوزستان را بگيريم و مطابق اطلاعات موثقی كه به ما رسيده است خبر دار شديم كه پشت سدها آب هست ، آب اضافه هم وجود دارد و در اثر برداشت هيچ مشكلی ايجاد نمی شود و بايد همه كمک كنند كه اين حق آبه به خوزستان اختصاص پيدا كند.











نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار