اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۶۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان:
از ۹ شهریور اعزام بیش از ۲۵۷ گروه جهادی به مناطق محروم مختلف شروع شده است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بلک عصر امروز در جلسه شورای اداری استان خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از استان خوزستان می توان به عنوان یک حسینیه بزرگ یاد کرد که امر نشان دهنده ظرفیت های ولایی و معنوی این استان است.

وی با بیان اینکه متوسط تعداد حسینیه ها در خوزستان از کل کشور بالاتر است، افزود: بر اساس آنچه که در هشت سال گذشته آمارگیری شد، هفت هزار و ۵۰۰ حسینیه رسمی و خانگی در خوزستان شناسایی شده اند.

حجت الاسلام بلک بیان کرد: چهار هزار و ۵۰۰ تشکل دینی و هیئت مذهبی با رویکرد مراسم ها و برنامه های استان خوزستان در سامانه کشوری طوبی ثبت و یا در حال ثبت هستند و جزو استان های بالای کشور از نظر تعداد هیئت ها و تشکل ها هستیم.

وی ادامه داد: ۴۵ هزار نفر در قالب مسئول هیئت، مداح، روحانی و استاد قرآن عهده دار این تشکل های دینی و مذهبی هستند و ترکیب کاملا فرهنگی و حساب شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان گفت: برای این افراد در طول سال برنامه های آموزشی متعددی برگزار می شود که باید فعالیت های آنها را ساماندهی و آموزش های لازم را به آنها ارائه داد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از دو هزار و ۳۰۰ گواهینامه آموزشی در شبکه آموزشی این مجموعه ها صادر شده است، تصریح کرد: گردش مالی هیئت های مذهبی برای هزینه های جاری اجرای برنامه های مختلف در دهه اول محرم حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است که توسط خود مردم تأمین می شود.

حجت الاسلام بلک اظهار کرد: ۳۰ سامانه در استان برای مجموعه سازمان تبلیغات استان خوزستان طراحی شده که فعالیت های صورت گرفته را در اختیار مردم قرار می دهند.

وی با اشاره به فعال بودن چهار هزار و ۵۰۰ هیئت و ۵۰۰ مرکز قرآنی در استان خوزستان اضافه کرد: این مراکز برای فعالیت های خود متکی به مردم و منابع مالی خود هستند. همچنین ۵۰ هزار متعلم و نزدیک به ۵ هزار معلم قرآنی در این مراکز قرآنی حضور دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان با اشاره به مقام اول خوزستان در زمینه مبلغان پس از استان خراسان رضوی، گفت: در خوزستان دو هزار و ۵۰۰ مبلغ فعال داریم که جمعا این مبلغان ۲۱۵ هزار نفر روز - تبلیغ را در استان انجام داده اند که با این وجود سرانه ما در ازای این میزان تبلیغات در طول سال ۲۱۵ ریال است.

وی با گلایه از اینکه هیچ مؤسسه قرآنی و مدال آوران قرآنی جایگاهی برای تشویق و حمایت ندارد، گفت: ۸۰ درصد کل بودجه سازمان تبلیغات اسلامی صرف فعالیت های جهاد تبلیغاتی و فرهنگی مبلغان خصوصا در روستاها، مناطق محروم، حاشیه و مرزی می شود.

حجت الاسلام بلک با انتقاد از اینکه باید با نگاه متعادل تری بودجه را به حوزه معنوی و دینی اختصاص داد، گفت: متأسفانه نمره خوزستان در حوزه اختصاص بودجه برای فرهنگ و همچنین فصل دین و مذهب صفر است که شایسته استانی در این حد و قواره معنوی نیست ولی با این وجود هیچ کاری به دلیل محدودیت مادی متوقف نشده است.

همچنین در این جلسه فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه کشورهای بسیاری در دوران دفاع مقدس صدام را همارهی می کردند، اظهار کرد: پول کلان و دلارهای نفتی در اختیار صدام قرار می گرفت تا بر علیه ایران باشد؛ آنها حتی سرباز و تجهیزات هم برای عراق فراهم کردند.

سردار حسن شاهوارپور افزود: در پنج مهر سال ۱۳۶۰ آه تسلیم را بر دل دشمن گذاشته و توانستیم چهار عملیات را انجام و در نهایت خرمشهر را فتح کنیم.

وی بیان کرد: ۲۵ شهریور در مرحله اول ۵۷ گردان بیت المقدس به صورت رزمایشی از شهرها به سمت اردوگاه ها حرکت می کنند. همچنین در مرحله دوم نیز یک گردهمایی بزرگ ۳۰ هزار نفره در مرکز استان برگزار می کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، گفت: از ۹ شهریور نیز اعزام بیش از ۲۵۷ گروه جهادی به مناطق محروم ختلف استان شروع شده است.

مهر/
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
کتانباف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
comment
0
0
comment با سلام و ادب
ولی به نظر بنده سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان هم موفقیت چندانی در حوزه های فرهنگی نداشته است.
جناب اقای بلک از سال 74 بله 74 تا کنون مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان بوده ولی سازمان تبلیغات به جای پیشرفت و بالندگی هم اکنون در بد ترین وضعیت خود قرار دارد که به تغییرات اساسی نیاز دارد
نمره پایین ارزیابی سازمان تبلیغات که در دفتر استانداری انجام می شود گویای بسیاری از مسایل است.....
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار