اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
رییس انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان:
رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به افزایش 10 درصدی نرخ‌نامه سرویس مدارس، گفت: رانندگان سرویس مدارس در زمان فعالیت خود به عنوان سرویس مدرسه باید از لوگوی مدارس استفاده کنند.
فرزانه عیدی‌وندی در خصوص ساماندهی سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در این زمینه شرکت‌هایی که صلاحیت فعالیت در حوزه سرویس ایاب و ذهاب مدارس را دارند، توسط سازمان تاکسیرانی به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند. سپس این شرکت‌ها بنا به نیاز نواحی، عملکرد و سابقه فعالیت خود، در نواحی تقسیم می‌شوند. 

وی افزود: فعالیت شرکت‌های حمل و نقل منوط به گرفتن اطلاعات دانش‌آموزانی است که تمایل دارند از سرویس ایاب و ذهاب تحت نظر شرکت‌های حمل و نقل معرفی شده از سوی تاکسیرانی استفاده کنند. این شرکت‌ها باید تقاضاها، اسامی دانش‌آموزان و شماره تماس آن‌ها را از مدیر مدرسه دریافت کنند. در مرحله بعد نیز اولیا باید برای اقدامات نهایی یا با شرکت‌ها تماس برقرار کنند یا به صورت حضوری به این شرکت‌ها مراجعه کنند. 

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان‌کرد: سازمان تاکسیرانی طبق ابلاغیه وزیر کشور موظف شده است سامانه الکترونیک "سپند" را در زمینه سرویس مدارس راه‌اندازی کند. این سامانه در حال حاضر به ادارات کل آموزش و پرورش معرفی شده است. با اجرایی شدن این سامانه بسیاری از اطلاعات ما درباره رانندگان، تعداد دانش‌آموزان استفاده‌کننده از سرویس، مدارس تحت پوشش و... قابلیت پیگیری و رصد کردن خواهند داشت. 

عیدی‌وندی ادامه داد: این سامانه دارای سطوح مختلفی است و امکان اعلام درخواست اولیا، تایید مدرسه و... در این سامانه فراهم شده است. درحال حاضر در بخش ثبت شرکت و راننده این سامانه در حال فعالیت است. شرکت‌های دارای مجوز در زمینه سرویس ایاب و ذهاب مدارس در این سامانه ثبت شده‌اند و این شرکت‌ها نیز در حال ثبت رانندگان خود در این سامانه هستند.

وی تصریح کرد: به رانندگان سرویس مدارس اعلام شده است که باید کارت سلامت داشته باشد. برای انجام تست‌های لازم به منظور دریافت کارت سلامت نیز رانندگان در حال معرفی به طب کار هستند. رانندگان باید این کارت را زمانی که به عنوان سرویس مدارس فعالیت می‌کنند، همراه داشته باشند و پلیس نیز این کارت را از آن‌ها مطالبه می‌کند.
 
رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: نرخ‌نامه سرویس مدارس نیز به شرکت‌ها ابلاغ شده است. شرکت‌ها و مدیران مدارس باید نسبت به انعقاد قرارداد و آغاز فعالیت سرویس‌ها طبق روال هر ساله کارهای خود را آغاز کنند. 

عیدی‌وندی با اشاره به اینکه نرخ‌نامه براساس کیلومتر تنظیم می‌شود، افزود: نرخ‌نامه سرویس مدارس نسبت به سال گذشته نیز 10 درصد افزایش پیدا کرده است. از اولیا درخواست می‌کنم هزینه سرویس را به حساب مدرسه واریز کنند. پرداخت پول به راننده سرویس به شکل دستی، ممنوع است.

وی خاطرنشان‌کرد: لوگوی سرویس مدارس در چهار رنگ مختلف برای چهار ناحیه شهر اهواز طراحی و آماده شده است و برای توزیع در بین رانندگان شرکت‌ها آماده است. ملاک تشخیص راننده تحت پوشش شرکت‌ها از راننده آزاد، نصب این برچسب روی ماشین است. به کار گرفتن رانندگانی که زیر نظر شرکت نیستند وجاهت قانونی ندارد و موجب مشکلات مختلفی می‌شود. از خانواده‌ها می‌خواهم در این زمینه با مدارس همکاری داشته باشند و از رانندگان زیر نظر شرکت‌ها استفاده کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار