اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
امام جمعه موقت اهواز:
حسن زاده گفت: جنگ اقتصادی نباید فقط بر دوش مردم باشد باید در درجه اول این جنگ اقتصادی متوجه مسوولان باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به واقعه کربلا اظهارکرد: امام حسین(ع) در قیام کربلا هدفی داشت و برای رسیدن به آن هم برنامه داشت؛ احیای دین جدش و امر به معروف و نهی از منکر این هدف بود.

وی با بیان اینکه نقطه مشترک مرحله اول(شهادت امام حسین و یارانش) و مرحله دوم(اسارت اهل‌بیت) عزت بود، افزود: اهل بیت(ع) این عزت را داشتند و آنها هم هدف امام را فراموش نکردند؛ مسئولیت سنگینی بر دوش اهل بیت(ع) به امامت امام سجاد(ع) بود. خطبه‌های بیان شده بعد از شهادت شهدای کربلا ادامه هدف امام حسین(ع) بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد: سوگواری‌ها و عزاداری‌ها بخشی از رسالت و وظیفه ماست. هیهات من الذله که امام حسین(ع) فرمود، حضرت زینب(س) و حضرت زین العابدین(ع) آن را ادامه دادند. بنابراین دنبال راه شهدا بودن رسالت امروز ماست. باید یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم را گرامی بداریم؛ یاد شهدا بسیار ضروری است اما مسیرمان باید مسیر شهدا باشد.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید براینکه ذلت و ایمان با هم یکجا جمع نمی‌شوند، عنوان کرد: منافقین، عزت را از کفار و مشرکین می‌خواهند اما جامعه ایمانی عزت را از خدا می‌گیرد. کربلا یک صف بندی است و باید ببینیم ما در کجای این صف‌بندی قرار داریم. در رأس سپاه دشمن عمر بن سعد قرار دارد که می‌داند کشتن امام حسین(ع) گناه است اما بین دو راهی دنیا و آخرت، دنیا را انتخاب کرد؛ قدرت طلبی، ریاست طلبی و سستی در اراده در سپاه عمر بن سعد است. اگر از محبت دنیا که از حدود الهی خارج است، سرشار شویم، از سپاه امام نیستیم؛ کسی که به اختلاس و احتکار کمک کند از سپاه امام حسین(ع) نیست اینها ویژگی‌هایی است که ما در جامعه‌مان می‌بینیم و از خصوصیات سپاه عمر بن سعد است.

وی با بیان اینکه برگزاری مجالس و اشک ریختن بر امام حسین(ع) و شهدای کربلا ارزشمند است، گفت: این مجالس باید ما را به امام حسین(ع) نزدیک کند. امتحان خداوند اختصاص به زمان، فرد و جامعه خاصی ندارد. باید ببینیم در دوراهی دین و دنیا کدام را انتخاب می‌کنیم. اگر دهه اول محرم خوب درک شده باشد باید مفاسد اقتصادی در جامعه ما بی‌معنا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده گفت: هرچه زمان از ماه محرم و ماه صفر باقی مانده در جلسات و روضه‌ها و عزاداری‌ها فرصت خوبی برای بیان معارف، آیات قرآن، سیره پیامبر و احادیث ائمه(ع) است.

امام جمعه موقت اهواز به آغاز هفته دفاع مقدس در ۳۱ شهریورماه اشاره کرد و افزود: جنگ تحمیلی یکی از توطئه‌های استکبار جهانی آمریکا بود. وقتی که جنگ بر علیه ملت ایران به سرکردگی رژیم بعث عراق آغاز شد آنها تحلیلی داشتند که نیازی به حضور آمریکا نیست که البته این تحلیل از نظر مادی درست بود. چراکه انقلاب تازه به پیروزی رسیده بود و نیروهای مسلح آنچنان آمادگی نداشتند اما دشمن با مقاومت مردم و همان نیروهای مسلح که فکر نمی‌کردند توان مقاومت داشته باشند مواجه شد.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس به فرموده مقام معظم رهبری گنجینه تمام نشدنی است. ما خوزستانی‌ها جنگ را با تمام وجود لمس کردیم و مردم خوزستان در ابتدای جنگ آن حماسه‌ها را آفریدند. ما باید بتوانیم برای عزتمان از این سرمایه دفاع مقدس استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده با اشاره به جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای به راه افتاده از سوی دشمن بر عليه ملت ایران، تصریح کرد: رئیس جمهور اعلام کرد که باید در این برهه با کار و تلاش شبانه‌روزی به مقابله با این جنگ اقتصادی بپردازیم، آیا این انجام شده؟ جنگ اقتصادی نباید فقط بر دوش مردم باشد باید در درجه اول این جنگ اقتصادی متوجه مسئولان باشد.

امام جمعه موقت اهواز درباره جنگ رسانه‌ای دشمن عنوان کرد: فضای مجازی و شبکه‌ها و تبلیغات سویی که دارند جنگ رسانه‌ای است که بعضا هم موثر واقع می‌شود؛ که بیایند اعلام کنند که این زائران عراقی که به مشهد می‌آیند برای فساد می‌آیند نه برای زیارت. در فضای مجازی شایعه کردند یکی از مغازه داران در خرمشهر با یکی از عراقی‌ها که اهانت کرده بود درگیر شده، کی این اتفاق افتاد؟ کجا این مسئله است؟ ریشه این موارد جنگ رسانه‌ای است که آمریکا و صهیونیست‌ها به راه انداختند.

وی ادامه داد: راه حل مقابله با جنگ رسانه‌ای، آگاهی و هوشیاری است. خیلی‌ها در مساجد و پایگاه‌های فرهنگی دارند به خوبی از فضای مجازی استفاده می‌کنند اما باید گسترش یابد. مسئولان باید از این فعالیت‌ها حمایت مالی کنند و فضای مجازی را به فعالیت‌های خودمان اضافه کنیم. از اداره  کل ارشاد خوزستان می‌خواهیم که با رعایت موازین شرعی برنامه‌های هنری برگزار شود اما کانون فرهنگی مساجد را هم تقویت کنند و مهمترین مسئله در این میان پشتیبانی مالی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به آغاز سال تحصیلی بیان کرد: معلمان قشری هستند که با امکانات و حقوق اندک، بیشترین کارها را انجام می‌دهند. باید شأن معلمان از همه اقشار جامعه بالاتر باشد. همچنین همانطور که از نام آموزش و پرورش مشخص است باید آموزش در کنار پرورش باشد؛ یعنی در کنار درس، تهذیب هم باشد. دانش آموزان هم به آموزه‌های خود اضافه کنند و هم این آموزش دوره رشد معنوی برایشان باشد. ما طلبه‌ها هم در این بین مسئولیت سنگینی در این زمینه داریم.  
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار