اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ،
آبادان - شوشان ؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ، گفت : تذکر کتبی و شفاهی در خصوص بکارگیری نیروی غیر بومی در فاز 2 پالایشگاه آبادان ه وزارت نفت داده شد.
شوشان آبادان ؛ جلیل مختار امروز دوشنبه 16 مهرماه در نشست کارگروه اشتغال آبادان که با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد ، اظهار کرد : طبق ماده 47 قانون توسعه برنامه ششم توسعه کشور اولویت استخدام در دستگاه های اجرایی و بنگاه های اقتصادی با نیروها و شرکت های بومی است.

وی با اشاره به طراحی سامانه نام نویسی و شناسایی افراد بومی با اولویت بکارگیری جوانان آبادان ، اروندکنار و چویبده ، افزود: در این سامانه  23 هزار و 790 نفر  ثبت نام کردند که از این تعداد هفت هزار و 815 نفر متخصص مورد نیاز است و 828 نفر نیز توسط اداره کار برای اشتغال در فاز دو پالایشگاه آبادان معرفی شدند.

مختار با ابراز نگرانی از نرخ بالای بیکاری در این شهرستان تصریح کرد : پالایشگاه آبادان نسبت به اشتغال جوانان بومی کوتاهی می کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تذکر کتبی و شفاهی در خصوص اشتغال نیروهای بومی منطقه در فاز 2 پالایشگاه به وزارات نفت ، گفت : در خصوص بکارگیری نیروی غیر بومی در فاز 2 پالایشگاه آبادان تذکر کتبی و شفاهی به وزارت نفت داده شد.


***تنها 340 بومی در فاز 2 مشغول بکارند***

در این نشست مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان خوزستان از شناسایی یکهزار و 800 نفر بیمه شده  در فاز 2 پالایشگاه آبادان خبر داد و اظهار کرد : بر اساس لیست بیمه که توسط 28 شرکت حاضر در این پروژه به سازمان تامین اجتماعی ارائه شده ، محل تولد تنها 340 نفر از این افراد آبادان و خرمشهر است.

سیدمحمد مرعشی به اختلاف آماری در تامین اجتماعی و اداره کار در این رابطه اشاره کرد و گفت: مشخصات یکهزار نفر نیروی شاغل در فاز 2 پالایشگاه آبادان هنوز به بیمه تامین اجتماعی اعلام نشده است.


***آبادان مهد کار و کارآفرینی است***

سرپرست فرمانداری آبادان نیز با تاکید بر اولویت استخدام جوانان بومی در بنگاه های اقتصادی منطقه گفت : بنگاه های اقتصادی استخدام نیروهای بومی را در اولویت قرار دهند و از جذب نیروهای غیربومی اجتناب کنند.

سید زین العابدین موسوی در کار گروه اشتغال اظهار داشت: آبادان مهد کار و کارآفرینی است ولی متاسفانه گرفتار معضل بیکاری جوانان منطقه است.

وی افزود: بخش عظیم فرصت های شغلی در آبادان بجایی بکار گیری جوانان بومی در اختیار سایر شهرستان ها و حتی استان های دیگر است.

موسوی بر شفاف سازی هر گونه استخدام در بنگاه های اقتصادی به ویژه فاز2 پالایشگاه آبادان تاکید کرد و گفت:فرصت ها شغلی باید با اولویت جذب جوانان بیکار منطقه باشد.


انتهای پیام/.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار