اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر آبادان؛
آبادان - شوشان ؛ رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر آبادان، گفت : ما به دنبال این هستیم که بدانیم چه کسی خط اشتباه را داده و چه کسی باعث شده پیمانکار بومی ماشین و خانه خود را بفروشد تا بتواند پیمانکاری بگیرد و از این کار سودی ببرد.
شوشان آبادان؛ به گزارش خبرنگار شوشان در آبادان ؛ فواد دریس فرد در جلسه بررسی فنی و حقوقی پروژه های ذوالفقاری که با حضور دیگر اعضای شورای شهر، شهردار، معاونت فنی و عمرانی و مدیرعامل جدید سازمان عمران شهرداری آبادان در سالن جلسات ساختمان این شورا برگزار شد اظهار کرد: این نشست به پیشنهاد بنده که ریاست کمیسیون حقوقی شورا را عهده دارم برگزار شده است. ما در خصوص همه چیز صحبت کردیم به جز آنکه بدانیم اشکال کارمان کجاست و چه کسی باعث این اتفاقات شده سوالم این است که وظیفه مشاور طرح چیست؟ جناب شهردار عنوان می‌کنند وظیفه ایشان طراحی و مشاوره است حال با این وجود دلیل عدم حضور مشاور طرح در این جلسه چیست؟

وی افزود: اگر وظیفه مشاور نظارت است پس چرا گذشتند کارها به اینصورت دنبال و اجرا شود؟

وی ادامه داد: روزی که اعلام کردیم پروژه‌ها با اشکال مواجه است خودشان نیز اذعان کردند که بله مشکل دارد اما چرا گذاشتند این پروژه با تمام مشکلات ادامه پیدا کند و باعث شدند پیمانکاران عامل ضرر شوند. همه ما دنبال آن هستیم که تمام کارها را به نیروهای بومی واگذار کنیم و باعث اشتغال‌زایی شویم اما باید پروژه ها را به پیمانکاران بومی توانمند بدهیم نه اینکه پروژه ها را به پیمانکاری که مغازه دار است واگذار کنیم!

دریس فرد، با بیان اینکه چرا شهرداری با توجه به عدم دستور کار از مشاور، پروژه را آغاز کرده است؛ عنوان کرد: بنده نیز در این خصوص تحقیق کردم و متوجه شدم شما بدون دریافت دستور کار، پروژه را آغاز کرده اید. مگر نه اینکه آنها مشاوره ناظر از سوی منطقه آزاد هستند؟
وی افزود: آقای شهردار، شما چرا همه چیز به گردن خود می گیرد؟ اگر آنها نظارت دقیقی داشتند اکنون نباید ما دچار مشکل می شدیم.

وی با اشاره به اینکه این نشست کارگروه عمرانی و حقوقی است اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که بدانیم چه کسی خط اشتباه را داده و چه کسی باعث شده پیمانکار بومی ماشین و خانه خود را بفروشد تا بتواند پیمانکاری بگیرد و از این کار سودی ببرد.

وی تصریح کرد: طی تماسی که با جناب شمخانی داشتم ایشان ما را مقصر این اتفاقات دانستند و گفتند این اتفاقات به دلیل عدم نظارت خودتان بوجود آمده که امروز با چنین مشکلاتی روبرو هستید. ایشان به درستی گفتند مشکل عدم نظارت صحیح و دقیق خودمان هستیم، آنها مشاور انتخاب می‌کنند و ما مقصر هستیم.

وی ادامه داد: جناب نژاد میری در این پروژه ها که ناظر منطقه آزاد هستند پس از دیدن شهردار سریعاً رنگ عوض می کنند و حرفشان را سریعاً تغییر می دهند. چند روز پیش از پروژه فاز ۴ امیرآباد بازدید کردم و در آن بازدید آقای نژاد میری و زرین گفتند سریع باید کار را انجام دهیم و آن را جمع کنیم. چگونه می‌خواهند کار را جمع کند؟

عضو شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه منطقه آزاد وظیفه دارد کمک کند، خاطرنشان کرد: این همه سال بودجه ای ندادند و پروژه ای نیز انجام نشد اکنون منطقه آزاد کمک کرده و این وظیفه منطقه آزاد است که برای اجرای پروژه ها کمک نماید و اعتبارات خوبی برای اجرای پروژه‌ها اختصاص داده شده که نباید آن‌ها هدر برود و حیف و میل شود.

وی با اشاره به اینکه باید مقصر اصلی مشکلات بوجود آمده در پروژه ها شناسایی و معرفی شود، گفت: با این صحبت های که امروز شنیدیم متوجه شدیم آقای مشاور هم مقصر است. اکنون ما جرات نداریم حتی برای مراسمات در منطقه ذوالفقاری حاضر شویم چراکه با انتقادات شدید مردم مواجه هستیم و باعث شده آبرویمان نزد مردم برود.

دریس فرد تاکید کرد: از جناب شهردار می خواهم به این موضوعات هرچه سریعتر خاتمه دهد و بنده نیز وظیفه دارم با توجه به وضع موجود گزارش حقوقی خود را ارائه دهم.
وی افزود: از این که خواسته اید پروژه ها را به پیمانکاران بومی منطقه واگذار کنید ما از شما سپاسگزاریم اما باید پیمان ها به کسانی واگذار شود که توانمند باشند.

وی همچنین از سازمان عمران شهرداری خواست تا پیمانکاران و قرارداد های منعقد شده را هر چه سریعتر به شورا ارسال نماید و بیان کرد: پیمانکارانی که در این پروژه ماده ۴۸ شدند و آنهایی که در حال ادامه کار هستند باید به شورا معرفی شوند تا بدانیم که کدام یک از این پیمانکارها ضمانت نامه ارائه داده و کدام ارائه نداده است که این باید برای شورا مشخص باشد.

وی افزود: در جلسه ای که قبلا داشتیم تاکید کردیم از همه پیمانکاران ضمانت نامه دریافت شود اما متاسفانه این هم انجام نشده است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر آبادان، اظهار کرد: جناب شهردار شورای خوبی بوده ایم که به این موارد تاکنون ورود و توجهی نکردیم و به شما هم گیر ندادیم. زیرا وظیفه ذاتی که قانون به ما محول کرده را تا کنون اجرا نکرده ایم.

وی افزود: از جناب شهردار می خواهم با توجه به نارضایتی مردم هر چه سریعتر نسبت به اتمام پروژه‌ها اقدام کنند زیرا ما منتخب مردم هستیم و آنها از ما مطالبه می کنند. بدلیل هجمه های زیاد مردم دیگر روی آن را نداریم که در منطقه ای حضور پیدا کنیم. شهردار با تمام زحماتی که کشیده اند متاسفانه در اجرای پروژه ها موفق نبودند و باید به فوریت این پروژه ها جمع شود.


انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار