اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
علی لاری زاده:

در قرآن آمده است که  «محمد پیامبر خدا و کسانی که با او هستند بر کافران سختگیرند و با یکدیگر مهربان». پس مهربانی و رحم کردن به یکدیگر یکی از اصلی‌ترین خصایص یک مسلمان است.

پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله می‌فرماید: خدای رحمانِ خجسته و والا، به مردمانِ دلرحم رحم می‌کند. به ساکنان زمین رحم کنید تا آن‌که در آسمان است به شما رحم کند.

در دین مبین اسلام نه‌تنها به رحم کردن و مهربانی به انسان‌ها، توصیه مؤکد شده است که حتی مهربانی کردن به حیوانات و طبیعت هم سفارش شده است پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله فرموده است هر که حتی به لاشه گنجشکی رحم کند، خداوند در روز قیامت بر او رحم می‌کند.

آری وقتی با رحم کردن به لاشه گنجشکی شامل لطف خدا می شویم دیگر مشخص است که اجر کسانی که با مسلمانان به‌خوبی و مهربانی برخورد کنند در نزد خدا چقدر بالا خواهد بود و آنان که به مسلمانان رحم نکنند چقدر مورد خشم و غضب خدا قرار خواهند گرفت تا آنجا که پیامبر خدا صلى الله علیه و آله فرموده است کسى که رحم نکند، به او رحم نخواهد شد.

استناد به گوشه ای از آیات و روایات در باب مهربانی و رحم کردن برای آن بود که یادمان باشد به عنوان یک مسلمان باید در جنگ اقتصادی با همدیگر مهربان باشیم مثل 8 سال دفاع مقدس که مردم مثل یک خانواده هوای همدیگر را داشتند دست یکدیگر را بگیریم قطعا اگر به یکدیگر رحم و شفقت داشته باشیم خبری از این گران فروشی ها،احتکارها و کلاهبرداری ها نخواهد بود.

این روزها که حال و روز اقتصاد خوب نیست و ناکارآمدی برخی مدیران خصوصا مدیران میانی منجر به نارضایتی مردم و کوچکتر شدن سفره ها شده است بیش از پیش باید با همدیگر مهربان باشیم و هوای یکدیگر را داشته باشیم شاید امیدی به برخی از مدیران نباشد اما به همه مردم امید است تا با رحم کردن به همدیگر و مهربانی از امتحان جنگ اقتصادی هم سربلند بیرون بیاییم و به وظیفه دینی خود به عنوان یک مسلمان عمل کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار