اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۱۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷
شوشان - منصور فاضلی:


با سلام و عرض ادب و احترام 

از شهید گرانقدر چمران نقل است ، کسی که شغلی را بپذیرد و در ان تخصصی نداشته باشد قطعا بی تقواست .

ای کاش چمران میبود و میدید که بی تخصصی شالوده هر منصبی شده شایسته سالاری واژه غریب این روزها نمیدانم افسوس روزهای گذشته خوزستان را بخورم یا با نا امید به فردای ان خیره شوم زبانم قاصر است از بازگو نمودن این همه ناملایمتی ها و جفایی که در حق خوزستان و مردمانش روا گشته .

چرا خوزستان به کارگاه اماتور پروری مدیران ناکارامد بدل گشته ، مدیرانی که نه تخصص دارند و نه کارایی نه شایستگی دارند نه توانایی .

این بلیه از کجا نشأت میگیرد و فرایند این ناکارامدی ها چیست .؟ مردم تا چه وقت باید فدای عدم شایسته سالاری و شاخصه های مدیریتی  شوند؟

خوزستان مهد انرژی و معادن کشور است .خوزستان 70% چرخه اقتصادی مملکت را بر عهده دارد .اما امار بیکاری و فقر در ان بیداد میکند.عدم توسعه یافتگی و توسعه نامتوازن در جای جای این استان مشهود است.

عدم ایجاد زیر ساخت های لازم ، به یک موضوع باز میگردد مدیرانی فاقد تخصص و درایت و تجربه  .در یک نگاه ساده میتوان گفت ، حضور مدیر دلسوز متخصص با تجربه را در خوزستان احساس نمیکنیم . 

در یک کلام عدم شایسته سالاری و شاخصه ها مدیریتی در بین مدیران ، این استان را انچنان حقیر و کوچک نموده که هیچ مسئول مرکز نشینی به ان بهایی نمیدهد.و برای ان پشیزی ارزش قائل نیست تنها مزیت و جاذبه ان نفت است و انرژی انتصابات بی قاعده خوزستان را تا لبه پرتگاه کشانده است .

مگر در خوزستان برای انتصابات قحط الرجال است که فاقدین تخصص و شایستگی میشوند خیر الموجودین .

یا انقدر زد و بند های سیاسی و لابی های قدرت پر نفوذند ، که تخصص و تجربه و شایستگی از فاکتور مدیریت حذف میشوند . خوزستان را چه شده که به چنین روز مرگی افتاده و با ان دست و پنجه نرم میکند .

 اصلی ترین رکن توسعه یافتگی ، تخصص و تجربه ، شایسته سالاری در بین مدیران اجرایی است . اما هر چه بیشتر واکاوی و کنکاش میکنیم ، کمتر میابیم استان را چه میشود؟ امروز در خبر ها خواندم یک رفتگر بنام مسلم نجفی در شهرداری کرمانشاه مشغول به کار است و تخصصش دکترای عمران است ، خوب یک چنین متخصصی باید رفتگری و پاکبانی نماید چون لابی را نمیداند و یحتمل به حزبی وابسته نیست از سوی دیگر یک نفر در حد کارشناسی و عدم استخدام رسمی وزارتی به یکی از پست های مدیریتی استانی منصوب میشود .در چنین فرایندی انتظار توسعه استان را در سر میپروانید .؟ 

استان در مسیر تلاطمات گام بر میدارد و هر ان ، ابستن حوادث است .استان نیازمند اسیب شناسی و بحران زدایی است .

استان نیازمند توسعه است .استان نیازمند بازنگری در توسعه متوازن است .استان گرفتار رانت و لابی و زد و بند های هنجار شکنانه است .ایا با چنین انتصاباتی منتظر رفع مشکلات و معضلات خواهیم بود .کسی که ادوار تخصصی مدیریتی را پشت سر نگذاشته ، کسی که علم مدیریت را در سطح کلان تجربه نکرده ، چگونه باید نقاط قوت و یا ضعف ادارات را رصد کند و برایشان برنامه ای مدون نماید .مگر برنامه ریزی اداری در خارج از ادارات تدوین و ابلاغ میگردد ..

کدام عقل سلیم میپذیرد که کسی خارج از حیطه عملکردش و مدیریتش برایش برنامه ای جداگانه مدون نماید . کدام مدیر میپذیرد که عملکردش از چهارچوب قواعد و ضوابط خارج از محل اداریش برنامه ریزی شود ؟؟واقعا داریم به کجا میرویم 

والعاقبه للمتقین اللهم اجعلنا من المتقین 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
comment
0
0
comment بگو [...] دیگه چرا انقدر حاشیه میری
comment
دادرس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
comment
0
0
comment احسنت
كيف كردم . درد دل من كارمند 20 سال سابقه را شما نوشتيد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار