اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
قطار قم به شلمچه رسید ؛
آبادان - شوشان ؛ نخستین قطار قم به شلمچه امروز مسافران خود را در مرز بین المللی شلمچه پیاده کرد.
شوشان آبادان ؛ به گزارش خبرنگار شوشان مستقر در مرز بین المللی شلمچه ؛ نخستین قطار قم به شلمچه امروز به این نقطه صفر مرزی رسید و مسافران خود را پیاده کرد.این قطار هر روز در ایام اربعین حسینی ساعت 15 از قم به مقصد مرز بین المللی شلمچه حرکت می کند.

قطار ترکیبی قم به شلمچه شامل چند تیپ واگن درجه یک شش تخته است و زائران اربعین حسینی  پس از پیاده شدن ، از طریق مرز بین المللی شلمچه به وسیله اتوبوس به شهرهای نجف اشرف ، کربلای معلا ، سامرا و کاظمین منتقل می‌شوند.

گفتنی است برای بازگشت زائران نیز قطارهایی از تاریخ 9 لغایت 11 آبان‌ماه سال جاری در نظر گرفته شده است تا پس از بازگشت از زیارت اربعین حسینی مشکلی در تردد زوار بوجود نیاید .

هزینه رفت و برگشت این قطار ترکیبی  برای هر زائر 760 هزار تومان در نظر گرفته شده و کسانی که فقط قصد سفر به کربلا را بدون استفاده از خدمات برگشت داشته باشند، می‌توانند با پرداخت 390 هزار تومان بلیط این قطار را دریافت کنند.

مدت زمان سفر با این قطار 24 ساعت بوده و دو وعده غذایی برای زائران در نظر گرفته شده است.

ظرفیت هر بار انتقال زائران در این قطار ترکیبی 180 نفر است که در این ظرفیت در مسیر برگشت به 260 نفر افزایش پیدا می کند.

بر اساس این گزارش ، سال گذشته حدود هزار و 200 نفر زائر که از طریق دفارت خدمات گردشگری بلیت تهیه کرده بودند از قطار مسافربری قم به شلمچه برای حضور در حماسه راهپیمایی اربعین حسینی استفاده کردند.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار