اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸
شهرستان های چهرگانه :
یعقوب کریمی : دانشجو و فعال سیاسی اصلاح طلب
کم نیستند جلسات مختلفی که این روزها در استان خوزستان ودر تک تک شهرها که تحت عناوین :جلسه با روشنفکران ،جلسه با نخبگان ،نشست با ایده پردازان و بینهایت عنوان های من درآوردی که رسانه ها را اشغال کرده است .

500
اولا یک حرفی مدتی است گلویم را گرفته که باید بگویم این چه بیماری ومرض لاعلاجی است که استان ما علی الخصوص شمال آن را گرفته است که حتی اگر از باب قحط الرجال بودن فردی را مسئولیتی داده اند ودست برقضا آن فرد به معنای واقعی کلمه هر را از بر تشخیص نمیدهد این عناوین قلنبه و سلنبه مثل دکتر و مهندس و روشنفکر و نخبه و... را به آنها می چسبانیم.؟
از خودمان پرسیدیم که اگر خوزستان اینقدر منورالفکر و نخبه و استاد و دکتر مهندس خبره داشت پس این چه وضع افتضاحی است ؟ 
با وجدان و شرافت خودمان صادقانه اندیشیده ایم که این عناوین نامرتبط و بیهوده جز سبب انزوا و عزلت اندیشمندان و روشنفکران و نخبگان واقعی نیست؟ وقتی نخبگان واقعی خریداری برای اندیشه هایشان ندارند چه باید بکنند؟
چند کار موفق تا الان همین نخبگان و متفکران دور قاب چین با همراهی و همگامی مسئولین متحجر و مورد علاقه شان انجام داده اند ؟
اساسا براساس خوی استبدادی استحاله شده از چند صد سال حکومت های استبدادی بر پیکره ما علی الخصوص مسئولین کشور صحبت از هم اندیشی وتضارب آرا و اجماع خردها و ... در اکثراتفاقات گذشته خود جز مضحکه و ملعبه ای بیش نبوده است .
وگرنه اگر جلسه هم اندیشی با روشنفکران است فلان مسئول غلط می کند خطیب بلامنازع جلسات باشد .
اگر جلسه تضارب آرا است مخالفین و دگر اندیشان تاکنون در کجای این جلسات جا گرفته اند.؟ اگر جلسه روشنفکران است چرا در فضاهای بسته و گزینشی و بدون خروجی است ؟
بنابراین این جلسات و این مجامع بیشتر به خاطر فریب اذهان عمومی شکل میگیرد وگرنه مسئولین مملکت علی الخصوص در استان خوزستان به طور ویژه شهرهای  چهارگانه مسجدسلیمان ،اندیکا ؛لالی ،هفتکل برای اندیشه های کارساز ،افکار راهگشاه ،و اندیشمندان تره هم خرد نمی کنند؟  وضعیت اسف بار و ویرانگر فعلی خود گواه حرف من است .
یک بار هم که شده از خودمان بپرسیم واژه مثل نخبه ،روشنفکر و...را با کدام شاخصی ما به این جلسه پرستان رانت خوار می دهیم؟  مگر نخبه معیار و شاخص علمی ندارد ؟       مگر روشنفکر به کسی میگویند که جز تملق ویاوه گویی و چاپلوسی اهالی قدرت چیزی بر زبانش نیاید.؟  پس رسالت روشنفکری که فریاد درد های مردم است چه می شود؟
آیا این نو روشنفکران میدانند وضع فقر ،فحشا ،خفقان ،بدبختی ،بی سوادی و خودکشیو ...و هزاران درد دیگر این مردم براساس نگاه علمی و کارشناسی چه دلیلی دارد ؟                 آیا شده و یا غیرت دارند که صریح بی پرد برسر مسئولین از خدا بی خبر این درد های مردم را فریاد بزنند .؟ آیا با جهاز سنگین روشنفکری خود درمانی و علاجی معقول و منطقی یا اصلا تسکینی بر این حجم وسیع درد دارند ؟
از انصاف نگذریم در این مجامع و مجالس البته گاهی افرادی هم هستند که حضورشان بجاست اما در همهمه بازار مکاره تظاهر و تملق صدایشان به جایی نمی رسد . از سوی دیگر هستند محدود مسئولینی که دوست دارند از تجمیع اندیشه ها بهره ببرند اما اینجا ما مردم مقصریم که انقدر به مکاران بازار بهاء داده ایم که تشخیص محق و مخل را سخت کرده ایم .
آیا وقت آن نیست که اهالی قدرت به این بازی های مسخره که جز انداختن آتش بر خرمن بیت المال است پایان دهند ؟
آیا وقت آن نیست که مردم هرجا وهر لحظه از این بازی های مضحک دیدند فریاد برآورند و اعتراض کنند.؟
البته همه اینها دلایل اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و تاریخی دارد وباید تحصیلکردگان و اهالی واقعی اندیشه تشریح کنند و راهکار ارایه دهند.
بیایید بپذیریم که این دروغ رفتاری ها و مدارهای بی سبب ماحاصلش امروز ماست که می بینیم .
من امیدوارم که مردم با کنکاشت اساسی مسئولین دلسوز و نخبگان واقعی را بیابند و شرافتمندانه حمایتشان کنند. این اکثریت همه فن حریف اگرمی توانستند تا به حال کاری می کردند .
پس تا دیر نشده نخبگان واقعی و مسئولین دلسوز را بیابیم و به یاریشان بشتابیم .

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار