اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
الباجی در نطق میان دستور نشست علنی مجلس :

شوشان : جواد کاظم نسب الباجی، نماینده شهرستان های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه یکم آبان ماه مجلس شورای اسلامی و طی نطق میان دستور  به مصائب خوزستان و بی مهری برخی جریانات به فعالان عرب پرداخت.

الباجی در این نطق گفت: در حالی که خوزستان ماتم زده‌ی شهادت جوانان رشید و نوجوانان معصوم همچون طه اقدامی و سید حسن فاضلی بود و موج محکومیت این حادثه از سوی اقوام و احزاب شکل گرفته بود عده ای در راستای ماشین تبلیغاتی حامیان تروریست برخلاف فرمایشات صریح مقام معظم رهبری و بر خلاف جهتِ حرکتِ موشک‌های سپاه، انگشت اشاره را به سوی مردم و فعالان عرب نشانه گرفته و متهم به پرورش تروریست ها کردند.

وی توضیح داد: این درحالی است که اصولا تروریسیم همواره فاقدِ هویت قومی و مذهبی است. وای بر کسانی که ایثار اقوام را نمی بینند و برای مقاصد شوم سیاسی و بر خلاف رهنمودهای مقام معظم رهبری آنان را به تروریسم پروری متهم می کنند. مردم عرب آنهایی هستند که 100 سال پیش به فتوای مرجع تقلید وقت، ماشین جنگی بریتانیا را در دشت دورق به ذلت کشاندند. مردم عرب همان شیعیانِ راستینِ مکتب اهل بیت هستند که در 8 سال دفاع مقدس 16 هزار شهید و در راس آنان سردار علی هاشمی را تقدیم اسلام و انقلاب کردند. مردم عرب همان سردارانی هستند که به جبهه مقاومت اسلامی در سوریه و عراق به جنگ داعش و تروریست رفته و جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم دفاع از حریم اهل بیت کردند.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت بی توجهی به خوزستان می توان زمینه ساز سو استفاده دشمنان، اغفال و سرباز گیری از جوانان شود افزود: خوزستان علیرغم داشتن حدود 230 صنعت بزرگِ مادر از شرکت های نفتی، گازی و پتروشیمی‌ها گرفته تا صنایع فولاد و کشت و صنعت‌ها، نیروگاه های برقی، آبی، حرارتی تا منطقه عریض و طویل آزاد اروند ،همه جز ضایعات زیست محیطی، انباشت آسیب های اجتماعی، درد و دود، بیماری و نداری، ناروایی و نارسایی، تخریب زیرساخت ها برای این مردم خیری نداشتند

الباجی نگرش به خوزستان به عنوان کارگاه اقتصادی و کانون تولید ثروت برای مرکز انتقاد کرد و گفت: این  سیاست، بزرگترین آسیب‌ها را به خوزستان  زده و آن را از جهش به سمت توسعه متعادل باز داشته است و استان را در ایستگاه رکود و ناکارآمدی متوقف کرده است.

وی گفت: فعالیت دیوهایی قاتلی همچون فلرهای نفتی در غیزانیه، دغاغله، شرق و جنوب اهواز، آبتیمور و برومی را مشاهده کرد. علارغم وعده های تکراری وزارت نفت و مرگ خاموش را برای آنان رقم زده و از آن بدتر عدم پرداخت آلایندگی و عوارض نفت به محیط زیست و شهرداری اهواز، کوت عبدالله، حمیدیه و باوی و بخش غیزانیه چالش دیگری است که باعث کندی روند توسعه و ناقص شدن چرخه خدمات رسانی شهری می شود.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیش از دو سال است که بارها به بهانه های مختلف به ویژه در زمان وقوع بحران های فراگیر چون بی آبی خرمشهر و آبادان، مرگ نخلستان های شادگان، نابودیِ آبزیان، خشکیِ تالاب های دورق و هورالعظیم، افزایش بیماری های تنفسی و ضعف مدیریت از راس تا قاعده ی هرمِ دولت  سخن گفته و خواهان تغییر رویکردها و جلوگیری از افزایش حجم خرابی ها و سو تدبیریها شدیم لکن در مقابل، علاوه بر عدم تغییر و تحول در جهت گیری ها، شاهد ادامه روند گذشته هستیم.

وی به معضلات آموزش و پرورش خوزستان پرداخت و توضیح داد: از نظر آموزش و پرورش باید گفت اکثر مدارس استان در شهر و روستا از رده خارج و فرسوده است. آب شرب مردم در وضعیت هشدار قرار دارد و در برخی مناطق آب به همراه فاضلاب به علت فرسودگی شبکه آبرسانی به خورد مردم می رسد. 345 هزار هکتار از اراضی مسطح و حاضلخیز خوزستان به علت بی تدبیری جهاد کشاورزی و وزارت نیرو و ندادنِ حق آبه کشت، متاسفانه صدها هزار هکتار زمین حاصل خیز را به کانون ریزگرد مبدل ساخته است.

الباجی افزود: کشاورز خوزستانی به دلیل نبود آب و همکاری نکردن بانک های عامل در دامن فقر افتاده است. عدم اعطای حق آب و هوا به کارگران و کارمندان شاغل در ادارات دولتی و غیر دولتی با توجه به آلایندگی های موجود پرسش اساسی ما از مراجع مربوطه و مورد انتقاد بسیاری از مردم می باشد

خوزستان برای رهایی از توسعه نیافتگی و تبعیض نیازمند عزم ملی است که این مهم از رهگذر تهیه لایحه جامع توسعه خوزستان با هم اندیشی دولت و مجلس و بکارگیری مدیران کلان محور در راستای رسیدگی به وضعیت و نابسامانی های خوزستان امکان پذیر  است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار