اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
وب سایت شبکه خبری "الجزیره" قطر نوشت:آمریکا می خواست عراق را از ایران جدا و دور کند، اما برعکس این اتفاق روی داد و عراق با دولتمردان جدید خود بیشتر به سمت ایران مایل خواهد بود تا آمریکا.
وب سایت شبکه خبری "الجزیره" قطر، با انتشار مطلبی به قلم" حسن احمدیان" پژوهشگر مرکز "بلفر" در دانشگاه هاروارد آمریکا، شکست اخیر ایالات متحده آمریکا از ایران در روند منجر به تشکیل دولت جدید در عراق را مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده آمریکا که در روند تشکیل دولت در عراق تلاش زیادی مصروف کرد تا "حیدرالعبادی" را با تشکیل یک ائتلاف گسترده و جدید در جایگاه نخست وزیری تثبیت کند، حالا با تشکیل دولت جدیدی مواجه شده که هر 3 مقام ارشد آن یعنی رییس جمهوری، نخست وزیر و نیز رییس پارلمان سیاستمدارانی نزدیک به ایران هستند.

این محقق موسسه "کندی" در دانشگاه هاروارد آمریکا در ادامه با تشریح روند ناکامی آمریکا در تشکیل دولت جدید در عراق نوشته است یکی از مهم‌ترین دلایلی که جامعه سیاسی و احزاب و تشکل‌های عراقی دست رد به سینه خواسته‌های آمریکا زدند، عدم اعتماد آنها به ایالات متحده آمریکا و در مقابل اعتماد بیشترشان به ایران است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار