اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان ،
آبادان - شوشان ؛ نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان ، گفت : روز گذشته پاسخ شهردار به سوالات ارسالی در صحن علنی شورا قرائت شد که 4 عضو شورای شهر آبادان از پاسخ های جناب حمیدپور قانع نشدند.

شوشان آبادان ؛ حمید کوراوند ، در گفت و گو با خبرنگار شوشان در آبادان ، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: امیدوارم امام حسین (ع) به ما کمک کند تا در برابر مردم به تعهدی که دادیم و قسمی که به قرآن کریم خوردیم پایبند باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که علت نارضایتی  شما بعنوان عضو شورای اسلامی شهر آبادان و همچنین نارضایتی بالای مردم در زمینه خدمات شهری و اقدامات عمرانی شهرداری از عملکرد شهردار چیست؟ افزود: در واقع آن چیزی که در سطح شهر قابل مشاهده است بر هیچکس پوشیده نیست. عدم بهداشت و نظافت عمومی شهر ، عدم اجرای پروژه های عمرانی صحیح  ، عدم جمع آوری زباله ها و نخاله های سطح شهر و با توجه به اینکه طی یکسال گذشته که جناب حمیدپور سکان شهرداری آبادان را در دست گرفتند بجز پروژه هایی که از طریق منطقه آزاد تعریف شده که آن هم ایرادات بسیاری دارد هیچ اتفاق مثبت و خوبی صورت نگرفته که این نیز دلیلی عمده بر نارضایتی شهروندان عزیز آبادان شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه پروژه ها و تواففنامه های منطقه آزاد اروند بدلیل عدم مدیریت صحیح شهردار، مفید اجرا نشده اند افزود : بیش از چهار پنج ما است که کوچه ها و جلوی منازل مردم را کنده اند و بحال خود راها کرده اند و مردم برای تردد بشدت مشکل دارند ، ما این موضوع را بارها کتبی و شفاهی به شهردار یادآوری کردیم اما تا کنون تاثیری نداشتهه است.

کوراوند خاطرنشان کرد: ما درهر ساعت از شبانه روز با حجم بسیار زیاد تماس ها و مراجعات گروه های  مردمی روبرو هستیم که همه از وضعیت موجود ناراضی هستند و اکثرا از عدم جمع آوری زباله ها و نخاله ها، نیزارهای اطراف منازل مردم، نبود آسفالت و روکش آسفالت مناسب برای خیابان ها ، وجود خراب های موجود در کف خیابان ها و بسیاری دیگر از موارد که همه ما هر روز مشاهده می کنیم  گلایه فراوان دارند.

وی با بیان اینکه در عملکرد شهردار آبادان نارضایتی های بسیار وجود دارد عنوان کرد : هیچکس نمی تواند منکر این شود که نارضایتی وجود ندارد چرا که اکنون این گله مندی ها بصورت گسترده شده است. برخی اوقات نارضایتی وجود دارد اما با توجه به امکانات ، تجهیزات و منابعی که وجود دارد تا حدی قابل پذیرش است اما وقتی نارضایتی بصورت عمده و گسترده باشد ایراد از دستگاه اجرایی است که کار خود را به خوبی انجام نمی دهند و این دلیلی است که ما عملکرد جناب حمیدپور را طی یکسال اخیر ضعیف میدانیم و به شخصه عملکرد ایشان را مثبت ارزیابی نمی کنم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در پاسخ به این سوال که طرح پرسش و پاسخ و استیضاح شهردار به چه صورت انجام می شود، گفت: وقتی که شهردار از دیدگاه اعضای شورای شهر عملکرد خوبی نداشته باشد ، اعضای شورا این حق را دارند که از ایشان طرح سوال کنند و یا اینکه بخواهند او را استیضاح کنند.

وی افزود: بر اساس ماده 83 قانون تشکیلات شوراها این پروسه سه مرحله دارد که در مرحله اول سوال در قالب تذکر داده می شود مرحله دوم که روز گذشته انجام شد بررسی  پاسخ های شهردار  است که شهردار بین 10 الی 15 روز زمان دارشت تا بصورت کتبی یا بطور حضوری پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: در این مرحله پاسخ شهردار به سوالات قانع کننده نبود و طبق قانون اگر یک سوم اعضا قانع نشوند ، بصورت کتبی رای خود را اعلام می کنند که این اتفاق در جلسه یکشنبه رخ داد که بر این اساس در مرحله آخر وارد فاز استیضاح  شده ایم و بر اساس قانون شهردار فرصت دارد بین دو تا 10 روز در  صحن شورا حاضر شود تا پاسخگوی اعضای شورا باشد و پس از پاسخ ایشان باید از جلسه خارج و اعضای شورا برای ابقاء و یا استیضاح ایشان تصمیم گیری کنند که در این مرحله حتما باید دو سوم اعضای شورا به استیضاح شهردار رای دهند.

کوراوند از 4 رای به استیضاح شهردار در جلسه روز گذشته خبر داد و گفت: روز گذشته پاسخ شهردار به سوالات ارسالی در صحن علنی شورا قرائت شد که 4 عضو شورای شهر آبادان از پاسخ های جناب حمیدپور قانع نشدند و رای بر ادامه روند استیضاح ایشان دادند.

وی افزود:  گرچه افراد  مختلفی از راه های محتلف با پیشنهاد های اغوا کننده وارد صحنه شده اند اما با شناختی که از سایر اعضای محترم شورای اسلامی شهر آبادان دارم همه آنها افراد شرافتمندی هستند و به تعهدی که به مردم و شهرشان داده اند حتما وفادار و همچنان پایبند خواهند بود. و بعید میدانم وضعیت بد موجود که بر کسی پوشیده نیست را نادیده بگیرند و خود را در برابرخواست مردم قرار دهند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در پاسخ به سوالی در خصوص بازداشت یکی از اعضای شورا، عنوان کرد: روز گذشته در زمان برگزاری جلسه یکی از اعضای شورا از طریق بخش امنیتی شهرستان فراخوانده شد. هرچند حضور یا عدم حضور ایشان در جلسه روز گذشته تاثیری در روند رای گیری نداشت و علی رغم اینکه برای استیضاح جناب حمیدپور به 3 رای نیاز بود 4 نفر از اعضا به ایشان رای عدم اقناع دادند و وارد فاز استیضاح شدیم.

وی افزود: علی رغم برخی تفکرات که فراخوانده شدن این عضو شورا به بخش امنیتی در حین جلسه را مسائل سیاسی می دانند باید بگویم بنده  به این مسئله چنین اعتقادی را ندارم و مسلما دستگاه های امنیتی به وظایف قانونی خود عمل می کنند و این موضوع نیز هیچ خط و ربطی به مسائل سیاسی ندارد.

کوراوند خاطرنشان کرد: در مرحله بعد که احتمالا در هفته آینده شهردار برای پاسخ و رای گیری بر ابقاء یا استیضاح به صحن شورا دعوت می شوند حضور این عضو شورا با توجه به اینکه ایشان یکی از اعضای مخالف عملکرد شهردار بودند می تواند تاثیرگذار در روند رای گیری باشد. امیدواریم تا برگزاری این جلسه نیز ایشان حضور داشته باشند و از رای خودشان بتوانند استفاده کنند.

وی تصریح کرد: آن وضعیتی که در شهر وجود دارد و مردم ناراضی هستند ما هم آن را مشاهده می کنیم و ناراضی هستیم اما شورای شهر وظیفه نظارت بر اجرای اقدامات را برعهده دارد و چنانچه شهردار به خوبی به وظایف خود عمل نکند، اعضای  شورای شهر بجز تذکر ، طرح پرسش و پاسخ و استیضاح ابزار دیگری در اختیار ندارند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تاکید کرد: از همکاری همه مردم سپاسگزار هستیم و نقد و انتقاداتشان نسبت به عملکرد ضعیف شهرداری را با جان و دل می پذیریم.


انتهای پیام/.


***خبرنگار : نجمه ایرانیان***

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار