اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
فرمانده قرارگاه اربعین ناجا خوزستان مستقر در شلمچه ؛
آبادان - شوشان ؛ فرمانده قرارگاه اربعین ناجا خوزستان مستقر در شلمچه ، گفت : از ابتدای ماه صفر تا شب گذشته 506 هزار و 387 نفر زائر اربعین حسینی از مرز شلمچه برای حضور در این راهپیمایی باشکوه خارج شدند.
شوشان آبادان ؛ به گزارش خبرنگار شوشان مستقر در مرز شلمچه ، سرهنگ علی اکبر سقائی امروز سه شنبه ( 8 آبان ماه) در جمع خبرنگاران ، اظهار کرد : از 48 ساعت گذشته بصورت جدی موج بازگشت زائران اربعین حسینی به خاک کشور آغاز شده است. هرچند اتباع خارجی همچنان در حال عبور از مرز شلمچه به خاک عراق هستند و همچنین عده ایی از زائران ایرانی هم هنوز در حال خروج از کشور هستند که امکان دارد این برنامه نیز تا فردا ادامه دار باشد.

وی افزود : از دو شب آینده حداکثر زائرانی که به عراق سفر کرده بودند از زیات عتبات عالیات باز می گردند بطوری که تاکنون یک سوم زائران از طریق مرز شلمچه به خاک کشور باز گشتند. هرچند اتباع خارجه مرتبا از مرز مهران باز می گردند اما تمهیدات لازم برای بازگشت زائران از این مرز اندیشیده شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای بازگشت زوار به خاک کشور از طریق این مرز ، بیان کرد : با مدیران کل پایانه های 11 استانی که زائرانشان از این مرز عبور کردند جلسه برگزار کردیم و برای بازگشت زائران با تلاشی که مدیرکل محترم پایانه های استان خوزستان و شلمچه داشتند برنامه ریزی های لازم را انجام دادیم.

سقائی افزود : اتوبوس ها برای انتقال زائران به نقاط مختلف کشور مشخص شدند و برابر نرخ نامه مصوب که در مرز شلمچه به زوار ابا عبدالله الحسین (ع) اطلاع رسانی شده نظارت های لازم برای عدم تخطی افراد بصورت جدی انجام می شود.در حال حاضر زواری که وارد شلمچه می شوند به عمق کشور انتقال داده می شوند.

وی از انتقال زائران در بازگشت با قطار از مسیر خرمشهر به تهران و مشهد خبرداد و گفت : 11 رام قطار هر شب از مسیر خرمشهر به مقصد تهران و مشهد حرکت می کنند و قطار ریل باسی نیز که 700 نفر ظرفیت دارد در مرز مستقر شده و زائرانی که در پیک شلوغی وارد می شوند می توانند از این قطار ریل باس برای انتقال تا خرمشهر استفاده کنند.

وی تصریح کرد : 60 اتوبوس سازمان اتوبوسرانی شیراز وظیفه جابجایی زائران تا پارکینگ مرکزی شلمچه بصورت رایگان را بر عهده دارند که سازمان اتوبوسرانی شهرهای شهرستان های آبادان ، خرمشهر ، مینوشهر و بندر ماهشهر به عنوان پشتیبان این تعداد اتوبوس در حال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی خوزستان مستقر در شلمچه ، افزود : همچنین مسافر کشان شخصی آبادان و خرمشهر برای جابجایی زائران ساماندهی شدند تا از ورودی پایانه مسافرگیری و زائران را به مقاصد مختلف انتقال دهند.با وجود این همه خدمات فکر نمی کنم هیچ زائری برای جابجایی و انتقال به مقصد مورد نظرش با مشکلی روبرو باشد چرا که پس از ورود به خاک ایران فورا سوار قطار ،  اتوبوس های برون استانی ، شهرستانی ، شهری و تاکسی ها می شوند و به مقصدشان حرکت می کنند.

وی افزود : تمهیدات بسیار خوبی برای بازگشت زائران از لحاظ امنیتی ، خدمات رسانی ، جابجایی و انتقال اندیشیده شده که خوشبختانه تا کنون هیچ مشکلی وجود نداشته است.هر چه به پایان این حرکت عظیم حسینی نزدیک تر می شویم به شدت ایست و بازرسی ها ، حضور و فعالیت هایمان افزوده می شود.مسئولین نیز تذکرات و توصیه های بسیار جدی در این زمینه دادند و ما نیز با تمام قوا در امر تسهیل ورود همه زائران و بحث امنیت این عزیزان حسینی تا پایان کار حضور خواهیم داشت. خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی دیده و گزارش نشده است.

وی ادامه داد : زوار امام حسین (ع) در اسرع وقت پس از ورود به خاک کشور از طریق تریمنال اتوبوس ها در مجموعه 55 هکتاری منطقه آزاد اروند به اقصی نقاط کشور منتقل می شوند.

سقائی به استفاده از یگان ویژه شهر تهران برای امنیت پارکینگ های مرز شلمچه اشاره کرد و گفت : امسال باتوجه به اینکه از یگان ویژه تهران برای امنیت پارکینگ ها استفاده کردیم خوشبختانه بجز شکستن شیشه دو خودرو بنا به دلایل نا مشخص دستورات لازم را دادیم و شیشه این دو خودرو با پلاستیک بسته و به زیر سایه بان منتقل کردیم ، وسایل موجود در خودروها صورت جلسه شد تا کسی دستبردی به آنها نزند.مشکلی دیگری وجود نداشت ، در چهار گوشه پارکینگ ها نیرو مستقر کردیم ، گشت زنی داشتیم تا مشکلی بوجود نیاید.

وی افزود : خودرویی که بصورت قانونی وارد  پارکینگ های مرز شلمچه می شدند مطمئن هستیم لطمه ایی ندیده اند و علاوه بر این پارکینگ دار را نیز متقاعد کردیم تا چنانچه برای خودرویی مشکلی بوجود آمد پاسخگو باشد.یک اکیپ کامل پلیس آگاهی در پارکینگ های این مرز مستقر شدند و در این زمینه نیز مشکلی نداشتیم.

وی تصریح کرد : در هنگام خروج خودرو ها از پارکینگ ها یک نفر را مامور کردیم تا پارکینگ دار برابر اساس نرخ مصوب از مالکین خودروها هزینه دریافت کند.چنانچه خودرویی صدمه ایی دیده باشد پارکینگ دار باید خسارت وارده را به مالک خودرو پاسخگو باشد.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا خوزستان مستقر در شلمچه ادامه داد : چند موکب بنیه دار و با ظرفیت از جمله آیتان قدس رضوی ، هیات رزمندگان اسلام و تعدادی موکب دیگر را پای کار آوردیم که در حال حاضر سه وعده غذا به زائران ارائه می دهند.  خوشبختانه مشکل خاصی و اعتراضی دیده نشده است.

وی از خروج تاکنون بیش از 380 هزار زائر ایرانی از مرز شلمچه خبرداد و خاطرنشان کرد : از ابتدای ماه صفر تا شب گذشته 506 هزار و 387 نفر زائر اربعین حسینی از مرز شلمچه برای حضور در این راهپیمایی باشکوه خارج شدند که از این تعداد 388 هزار و 901 نفر زائر ایرانی و 117 هزار و 486 نفر زائر اتباع خارجی بودند.

سقائی به ورود زائران ایرانی و اتباع خارجی از مرز شلمچه به خاک کشور اشاره و تصریح کرد : تا کنون بیش از 180هزار زائر از این مرز وارد کشور شدند که از این تعداد بیش از  170 هزار زائر ایرانی و 11 هزار و 812 نفر نیز زائر اتباع خارجی بودند.

وی با بیان اینکه زائرانی که در حال بازگشت از این سفر معنوی هستند قطعا طی این چند روز خسته شدند و بدنشان نیاز به استراحت دارد ، اظهار کرد : رانندگی با خستگی و خواب آلودگی پیامدهای خوبی بهمراه ندارد لذا به زائران گرامی توصیه می کنم ابتدا در بدو ورود به کشور در مواکب ، مساجد و حسینیه های مسیر هر کجا احساس خستگی و خواب آلودگی کردند استراحت کاملی را داشته باشند تا حادثه دلخراشی رخ ندهد.

وی افزود : به توصیه ، راهنمایی و تذکرات پلیس مستقر در مسیر ها توجه ویژه داشته باشند همچنین زائران از مواکبی که در نظر گرفته شده و مورد تائید هستند غذا و مواد خوراکی تهیه کنند و خودشان نیز تجزیه و تحلیلی در این زمینه نیز داشته باشند.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی خوزستان مستقر در شلمچه ، گفت : زائران حتما از آب بسته بندی و آب معدنی استفاده کنند چرا که امنیت و اعتماد آن بیشتر است.خوشبختانه در مسیرهای سراسر کشور مشکل ترافیکی وجود ندارد.


انتهای پیام/.

***خبرنگار : نجمه ایرانیان***

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار