اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
شوشان - محمدرضا خبازان:


سلام بر آنهایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند !
شامگاه جمعه ۱۱ آبان ماه سال ۹۷ بار دیگر خوزستان و ایران اسلامی یکی دیگر از جوانان برومند و وظیفه شناس خود را از دست داد و این سرباز وظیفه برای ایجاد امنیت و برقراری نظم عمومی در شهرستان اهواز در پی درگیری با سارقان مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

خوزستان هنوز داغ از دست دادن ۲۴ تن از پاسداران، سربازان و بخصوص شهید محمد طاها اقدامی ۴ ساله را در حمله تروریستی ۳۱ شهریور ماه بر دوش می کشد که بار دیگر در چهلمین روز این شهدای والامقام، در غم از دست دادن جوان برومند دیگری از این خطه شهید پرور به سوگ نشست .

 امنیت اتفاقی نیست ؛ این شعار را بارها و بارها شنیده ایم اما به سادگی از کنار آن عبور کرده ایم؛ ایجاد امنیت در مرزها ، در کوچه و خیابان ها و در جای جای این میهن اسلامی را مدیون خون پاک شهیدانی هستیم که شاید هنوز نتوانسته ایم جایگاه والای آن ها را آنگونه که باید درک کنیم.

روزانه شاید بارها و بارها ماموران وظیفه شناس نیروی انتظامی در کورترین نقاط شهر و روستا با اشرار ، سارقان و مخلان نظم و امنیت برخورد می کنند و تاکنون جوانان برومندی در این درگیری ها به شهادت رسیده و یا مجروح شده اند که این نکته ای است که باید مورد توجه منتقدان قرار گیرد؛ آن هایی که در آرامش در کنار خانواده های خود زندگی کرده و روز را به شب و شب را به صبح می رسانند اما دریغ از آن که بدانند برای این آرامش خون‌ها ریخته شده ، جوانان رشیدی شهید شده و ده ها مامور وظیفه شناس سلامتی خود را از دست داده اند .

اگرچه برقراری نظم و امنیت تنها بر عهده نیروی انتظامی نبوده و سایر دستگاه های امنیتی بخصوص دستگاه های اطلاعاتی برای این امنیت شبانه روز تلاش می کنند و تاکنون در خنثی کردن توطئه‌ های دشمنان سربلند بوده و شهدای والا مقامی را نیز تقدیم این انقلاب و نظام کرده اند اما نیروی انتظامی نزدیکترین ارتباط را به بدنه جامعه داشته و بیشتر از سایر دستگاه های امنیتی با سارقان و مخلان نظم جامعه مواجه است؛ همین امر مسئولیت های آن ها را دوچندان می کند .

اکنون دشمنان قسم خورده این نظام اسلامی و آن هایی که به دنبال ایجاد تفرقه بین قومیت ها و ایجاد ناامنی در جامعه هستند، شاید هنوز روحیه شهادت طلبی ،ایثار و از خود گذشتگی سربازان وظیفه شناس این خطه پهناور  را باور نکرده اند و هنوز گمان دارند که در این آشفته بازار مشکلات اقتصادی و سیاسی می توانند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

در روزهای گذشته نیز شاهد اتفاقاتی در سطح استان بودیم که به نوعی جهت ایجاد ناامنی و هراس در دل مردم مدیریت شد که از مهمترین آن ها هدف قرار دادن تعدادی از نیروهای گشت زنی نیروی انتظامی در نقاط مختلف شهر بود که اگر چه در این درگیری ها نیز تعدادی از جوانان غیور ناجا به شهادت رسیدند اما خنثی سازی بسیاری از خرابکاری ها و دستگیری و به هلاکت رساندن افراد خاطی و اشرار تا اندازه ای مرهم زخم های این استان بود. 

سربازان ، فرزندان این میهن اسلامی هستند و شاید هیچکس در حال حاضر نتواند خود را به جای خانواده این شهیدای والا مقام بگذارد که تنها در چند دقیقه جوان برومند خود را برای همیشه از دست دادند؛ اگرچه شهادت بالاترین درجه ای است که خداوند به بندگان خود اعطا می کند اما غم فراغ را شاید به آسانی نتوان تحمل کرد.

شهادت یعنی گذشتن از جان و مال و گذشتن از همه قیود دنیوی و تقدیم بهترین و عزیزترین وجود خویش به ذات کبریا.

تداوم راه شهدا یکی از رسالت هایی سنگینی است که بر دوش داریم اما ای کاش جذابیت های دنیا ، جاه‌طلبی ، پست و مقام ، حقوق‌ های نجومی و تمامی منافع دنیوی مانع حرکت ما در مسیر راه شهدا نباشد !
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار