اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
دبیر هیات نظارت بر مطبوعات از مشخص شدن واجدان شرایط شرکت در انتخابات نماینده مدیران مسئول در این هیات خبر داد.
سید علاءالدین ظهوریان روز شنبه با اعلام این خبر افزود: با عنایت به تبصره 4 ماده 33 آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات، واجدان شرایط شرکت در انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات مشخص شدند.

وی یادآور شد: مدیران مسئول از امروز12 آبان ماه می‌توانند با مراجعه به پنل کاربری خود در سامانه جامع رسانه های کشور به نشانی (e-rasaneh.ir) وضعیت خود را مشاهده کنند.

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات در این باره اضافه کرد: مدیران مسئولی که واجد شرایط شرکت در انتخابات نمی‌باشند در صورت داشتن مستندات لازم (اعلام وصول برای نشریات مکتوب و فعالیت مستمر برای پایگاه‌های خبری) تا 22 آبان فرصت دارند نسبت به رفع نواقص اقدام و با شماره تلفن های 84095186 برای نشریات مکتوب و 84095248 برای پایگاه‌های خبری اقدام نمایند.

مطابق تبصره 4 ماده 33 آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات، مدیران مسئولی که پروانه انتشار رسانه آنها به دلیل حکم قطعی دادگاه و یا ماده (16) قانون مطبوعات توسط هیئت نظارت بر مطبوعات لغو نشده باشد، و همچنین رسانه آنها مطابق ترتیب انتشار مندرج در پروانه صادره از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات به طور منظم منتشر شده باشد، می­توانند در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات هفدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات که قرار است با مشارکت فعال مدیران رسانه‌ها پرشور برگزار شود، در هفته جاری آبان ماه جاری انجام شد.

هیات نظارت بر مطبوعات در کشور براساس ماده ۱۰ و ۱۱ قانون مطبوعات شکل گرفته و این هیات یک نهاد فرا قوه ای است که در ترکیب آن، نمایندگانی از سه قوه نیز حضور دارند.

این هیات نقش مهمی در نظارت بر رسانه دارد چرا که در همان ابتدای حیات رسانه با مجوز و تائید صلاحیت هیات نظارت به وجود می آید و در طول حیات نیز بر بقای شرایط تبصره ماده (11) و عدم تحقق یکی از موارد مندرج در مواد (6) و (7) نظارت دارد و در صورت لزوم می تواند رسانه ها را از ادامه کار خود منع کند.

دبیرخانه هیأت نظارت با امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می‌شود و زیر نظر آن هیأت انجام وظیفه می‌کند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ریاست هیأت نظارت بر مطبوعات را بر عهده دارد و پاسخگوی عملکرد هیأت مذکور در مجلس و ‌دیگر مراجع ذی صلاح است.

‌ظهوریان گفت: بر اساس ماده 11 این قانون مطبوعات، رسیدگی به درخواست صدور پروانه و تشخیص صلاحیت متقاضی و مدیر مسئول به عهده هیأت نظارت بر مطبوعات است.

طبق ماده 10قانون مطبوعات، اعضای هیأت نظارت بر مطبوعات شامل یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام‌الاختیار وی، یک نماینده مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس، یک استاد دانشگاه به انتخاب وزیر فرهنگ و آموزش عالی، یک مدیر مسئول مطبوعات به انتخاب آنان، یک استاد حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم و یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب آن شورا هستند.
ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار