اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان نشان خواهد داد که ترامپ کوچک تر از آن است که ایرانیان را به زانو در آورد.
علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس افزود: 13 آبان به نماد مقاومت ملت ایران در برابر استکبار تبدیل شده است و همان طوری که رهبر معظم انقلاب روز گذشته سه واقعه مهم (ماجرای کاپیتولاسیون و مخالفت شجاعانه امام، حرکت انقلابی دانشجویان و حرکت انقلابی دانش آموزان) را توضیح دادند، جلوه ای از مبارزات ملت علیه رفتارهای استکباری آمریکا را نشان می دهد.
وی افزود: نزدیک به 80 سال است که دولت آمریکا در امور داخلی ایران دخالت می کند و نمونه هایی از خیانت ها و جنایت ها علیه این ملت را به وفور شاهد بوده ایم.
رییس مجلس خاطرنشان کرد: آمریکا مطمئن باشد امروز نیز ملت ایران نشان خواهد داد که آقای ترامپ کوچک تر از آن است که بتواند ایران را از پای درآورد، همان طور که ایرانیان، صدام را تا نابودی تعقیب کردند و همانگونه که آنها تروریست های مزدور داعش را تا نابودی تعقیب کردند بر جانیان کاخ سفید، خسران و پشیمانی مستولی خواهند کرد.
لاریجانی تاکید کرد: امروز ملت ها از اخاذی و سلطه طلبی آمریکایی ها به ستوه آمده اند و به دنبال خلاصی از این دولت شر هستند.
وی ادامه داد: کودتای آمریکا علیه دولت ملی مصدق با اختلاف افکنی داخلی بین سیاسیون و پول پاشی به مزدوران و بهره جستن از خائنین شکل داده شد و حکومت دیکتاتوری وابسته شاه را برای چند دهه بر ملت ایران تحمیل کرد و ماشین شکنجه و خفقان ساواک را برای کنترل مبارزان با کمک سیا و موساد راه اندازی کرد. 
رییس قوه مقننه یادآور شد: در پناه این سفاکی ها بر ثروت ملی ایران به خصوص نفت تسلط یافتند و برای چند دهه به یغما بردند و حتی منابع نازلی که باید در ازای نفت به ایران می پرداختند سیاهه هایی از مستشاران آمریکایی که چند 10 هزار بودند، ارایه می کردند و علاوه بر این عملا فرماندهی بر ارتش در دست آنها بود. 
لاریجانی افزود: در امور سیاسی نیز شاه بدون اجازه نمی توانست تصمیم مهمی بگیرد ، تغییر نخست وزیر و وزرا با هماهنگی آمریکا میسر بود. این وابستگی شدید نظامی و سیاسی و اقتصادی و سرکوب آزادی خواهان و ایجاد فضای خفقان جز سرافکندکی ملت ایران در مقابل سایر ملل و به بردگی کشاندن جامعه ایران و عقب نگه داشتن کشور نتیجه دیگری نداشت. 
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در سال 1343 در پیامی درباره کاپیتولاسیون فرمودند اکنون مستشاران نظامی و غیرنظامی آمریکا با جمیع خانواده و مستخدمین آنها آزادند، هر جنایت و خیانتی انجام دهند پلیس ایران حق بازداشت آنها نداشته و دادگاه های ایران حق رسیدگی ندارند. 
رییس مجلس همچنین گفت: انقلاب اسلامی یکباره شرایط را زیرورو کرد ، ملت ایران، آمریکا و نوکران آن را از کشور بیرون کرد . وقتی آمریکا مواجه با سد ملت ایران شد و از دخالت های آمرانه گذشته مایوس شد دشمنی با ملت ایران را به نحو دیگری سامان داد. 
لاریجانی افزود: ابتدا تئوری تجزیه ایران را با شورش های قومی پیگیری کرد یا کودتا علیه نظام اسلامی را سامان داد، ترورهای ناجوانمردانه افراد موثر و رهبران انقلاب نظیر شهیدان مطهری، بهشتی ، باهنر ، رجایی، شهدای حزب و محراب جنس دیگر طراحی آنها بود. 
وی خاطرنشان کرد: این دسیسه ها که در سال های نخست انقلاب به اجرا درآمد با همه هزینه های که برای انقلاب نوپای اسلامی داشت ره به جایی نبرد بنابراین جنگ صدام علیه ملت ایران با حمایت و تحریک آمریکا شکل یافت البته سایر کشورهای غربی و شوروی سابق نیز به کمک صدام شتافتند. 
رییس مجلس ادامه داد: ملت ایران در مقابل این تهاجم وسیع ایستاد و مشکلات زیادی تحمل کرد ، بیش از 200 هزار شهید و صدها هزار جانباز و آزاده و خسارات مادی وسیع به اراده ملت خللی وارد نکرد. 
لاریجانی همچنین گفت: رمز توفیقات ملت در مقابل این حجم ماجرا جویی متنوع آمریکا شناخت ملت از ظلم و جور شیطان بزرگ و اعتماد به تفکر و هدایت های امام و توافق در ایستادگی در مقابل دشمن بود. 
وی افزود: گذشت زمان نشان داد که تصمیم و انتخاب مردم منطقی و معقول و بسیار پرثمر برای آینده کشور بود. تصمیمی که به همه متجاوزان دیروز و امروز آموخت که هرکس قصد تجاوز و اشغال خاک ایران را داشته باشد، تصمیم به نابودی خود گرفته است چرا که ملت ایران همان قومی را که صدام را تا مرحله نابودی تعقیب کرد هر متجاوز دیگری را نیز معدوم خواهد کرد. 
رییس مجلس ادامه داد: اکنون آقای ترامپ همچون صدام قصد ستیز با ملت ایران گرفته است. او می خواهد مستقیما ملت ایران را مورد ستم و شکنجه قرار دهد. او به ستیز با ملت ایران به خصوص کودکان و زنان ایران آمده است. 
لاریجانی یادآور شد: عجیب است با این همه شرارت آقای ترامپ از شعارهای ملت در مقابله با شیطنت های آمریکا ابراز ناراحتی می کند. آمریکا باید مطمئن باشد امروز ملت ایران نشان خواهند داد که ترامپ کوچک تر از آن است که بتواند ایران را به زانو درآورد. 
وی تصریح کرد: دولت نااهل و غیرمعقول فعلی آمریکا اسباب تمسخر سیاستمداران دنیا شده است و حتی متحدین دیروز آمریکا دنبال راه کارهای بدلیل هستند. 
رییس مجلس افزود: در این میانه طرح های مالیخولیایی ایالات متحده تحت عناوین معامله بزرگ قرن یا ائتلاف راهبردی بیش از آن که زمینه تحقق داشته باشد بستر برای اخاذی از بعضی از کشورهای تحقیر شده است که آنان را با بدترین عبارات موهن نیز همراه می کند. 
لاریجانی ادامه داد: ملت نستوه ایران با تجربه گذشته راه خود را به خوبی می شناسد و با استقامت شکوهمند در این معرکه شیادانه آمریکا صحنه را برای مزدوران این کشور پرهزینه خواهد کرد و با تلاش مجاهدانه به بالا بردن بهره وری و توانمندی اقتصادی و فناورانه کشور اهتمام خواهد کرد. 
وی یادآور شد: ملت ایران رفتارهای بعضی کشورها در منطقه را که محرک ماجراجویی آمریکا و زمینه ساز شیطنت های اسراییل شده اند را فراموش نمی کنند. 
عضو شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: ملت ایران با رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای با همبستگی هرچه بیشتر راه حفظ عزت و استقلال را پی خواهد گرفت و در این شرایط رعایت وحدت صفوف و همگرایی قوای مختلف و جریان های سیاسی بیش از هر زمان ضرورت دارد و امیدواریم در این شرایط حساس عقلای جریان های مختلف سیاسی راهبری درستی داشته باشند. 
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود برای همه عزاداران حسینی، ایرانیان و سایر مسلمانانی که توفیق حضور در راهپیمایی اربعین را داشتند آرزوی قبولی زیارات را کرد و از دولت جدید عراق و مردم مهمان نواز این کشور در این هنگامه عظیم حسینی خدمت رسانی مطلوبی به زائران داشتند سپاسگزاری کرد. وی از تمامی دستگاه های اجرایی کشور به خصوص وزارت کشور و نیروی انتظامی و نیروهای مسلح که بسترهای این حرکت دینی مردمی را فراهم کردند تشکر و قدردانی کرد. 
نمایندگان پس از پایان سخنان رییس مجلس، شعار مرگ بر آمریکا سر دادند. 
براساس اعلام هیات رییسه، مجلس برای شرکت نمایندگان در راهپیمایی 13 آبان ساعت 10 صبح تعطیل می شود و مجلسی ها به جمع کثیر ملت ایران در این راهپیمایی می پیوندند.
ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار