اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
معاون اول رییس جمهوری از صنعتگران، تولیدکنندگان و بنگاه های تولیدی خواست تا با ایستادگی در این دوره تولید را سرپا نگه دارند که این اقدام سبب شکست تحریم های آمریکا علیه ایران می شود.
«اسحاق جهانگیری» روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه وزیران صنعت، معدن و تجارت پیشین و جدید که در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، افزود: در این دوره تولید مساله اصلی است و بنگاه های تولیدی باید با نشاط به فعالیت خود بپردازند و این مهم ترین علامت شکست آمریکا است.

وی ادامه داد: ما از بخش صنعت انتظار داریم که با عملکرد مناسب به آمریکایی ها بگوید که شما شکست خوردید و از عهده صنعتگران ایرانی برنمی آیید.

معاون اول رییس جمهوری همچنین اظهار داشت: دولت نمی خواهد به مردم فشار جدیدی تحمیل شود و راضی نیستیم که به سیاست های کنترلی در حوزه ارز، صادرات و واردات دست بزنیم.

جهانگیری بهترین راهکار برای بخش های ارزی، واردات و صادرات را دخالت نداشتن قید و بند اداری دانست و تاکید کرد: با بررسی های دقیق می دانیم قیمت های امروز ارز واقعی نیست.

وی ادامه داد: آمریکایی ها با فضای روانی می خواهند اقتصاد کشور را برهم بزنند.

معاون اول رییس جمهوری همچنین گفت: صادرات همواره پیشران اقتصادی کشور بوده و امروز صادرکنندگان بیش از همیشه سربازان خط مقدم اقتصاد کشور هستند چرا که آمریکا می خواهد صادرات را از پای درآورد. 

جهانگیری افزود: اصناف تلاش کنند تا قیمت ها بی دلیل افزایش نیابد، اشتغال را باید حفاظت کنیم تا بنگاه ها فعال باشند و اتاق بازرگانی، اصناف و نهادهای مدنی خود را در کنار دولت بدانند و امروز دولت نیازمند نظرات مشورتی برای سیاست گذاری است. 

وی خاطرنشان کرد: مدیران دولتی حرف های گذشته را کنار بگذارند و کنار دولت بایستند، مدیری موفق خواهد بود که 24 ساعته در خدمت کشور باشد. 

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: به دلیل شرایط خوب کشور و فرصت های طلایی موقعیت جغرافیایی و دوستانی که در سراسر دنیا داریم که آنها نیز به دنبال این هستند که راهی برای شکست تحریم های آمریکا پیدا کنند با همکاری هم می توانیم از همه این ظر فیت ها استفاده کنیم و از این شرایط عبور کنیم. 

جهانگیری همچنین گفت: امیدوارم روز 13 آبان که آمریکا لیست تحریم های جدید را اعلام کرد با همکاری یکدیگر به روز ماندگاری در موفقیت ملت ایران و شکست دشمنان و به خصوص آمریکا تبدیل کنیم. 

وی یادآور شد: آخرین نمایش ترامپ و همکارانش در آمریکا شب گذشته به صحنه رفت ، این که مسائل چگونه می شود و شرایط کشور به چه سمتی پیش خواهد رفت مهم است و باید با دقت دنبال کنیم و تصمیم بگیریم. 

**با مردم صادقانه صحبت شود
معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: آنچه حیاتی است این است که باید با مردم صادقانه صحبت شود، مردم صاحبان اصلی انقلاب و نظام هستند و عبور از شرایط سخت پیش رو جز با همکاری و مشارکت مردم امکان پذیر نیست. 

جهانگیری گفت: باید شرایط کشور به طور دقیق برای مردم تبیین شود البته به معنای آن نیست که همه مسائل نگران کننده را به آنها پمپاژ کنیم و نگرانی را افزایش دهیم تا جایی که امکان دارد نباید مردم را نگران کنیم و وظیفه داریم بخشی از نگرانی ها را در خود حبس کنیم ولی موضوعی نباید از مردم پنهان بماند این حق مردم است. 

وی تصریح کرد: ما روزهای سخت بزرگی را پشت سر گذاشتیم ، هشت سال جنگ تحمیلی و موشک باران صدام را دیدیم ولی مهم این است که مردم ببینند در شرایط سخت مسئولین صادقانه برای عبور از مشکلات تلاش می کنند؛ دراین حالت مردم نیز به میدان می آیند و کمک می کنند و از هیچ فداکاری برای عبور از شرایط دریغ نخواهند کرد و این تجربه در تاریخ کشور بارها تکرار شده است. 

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: آمریکایی ها با تمام توان و ظرفیت وارد میدان تحریم ایران شدند ولی موضوع مهم این است که در دنیا منزوی و تنها هستند و هیچ دولتی در اروپا، آفریقا و آسیا نمی شناسیم که رسما اعلام کرده باشد که از تحریم های آمریکا علیه ایران حمایت می کن البته به غیر از رژیم صهیونیستی و یکی دو کشور منطقه. 

جهانگیری خاطرنشان کرد: این یک نمایش سیاسی پیروزی ایران علیه آمریکا است که این کشور وارد جنگ اقتصادی می شود ولی منزوی می ماند در حالی که در دوره های گذشته به محض اعلام تحریم ایران اتحادیه اروپا و شورای امنیت زودتر تحریم ها را اعمال می کردند. 
وی اضافه کرد: دنیا در مناسبات بین المللی به دنبال تجربه جدیدی است و حتی متحدین آمریکا اذعان دارند حرکت یک جانبه گرایی که امروز آمریکا آغاز کرده به دنبال تحقیر استقلال سیاسی و اقتصادی آنان است. 

معاون اول رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد در شرایط سخت پیش رو با استفاده از تجربیات گذشته بتوانیم با سیاست های سلطه طلبانه و اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی آمریکا مقابله کنیم. 

**اداره موفق کشور یک مسئولیت ملی بزرگ است
جهانگیری با یادآوری این که در شرایط تحریم اقشار ضعیف و کودکان بیش از همه آسیب می بینند، گفت: برای این که پیروزی که در صحنه سیاسی به دست آوردیم بتواند استمرار داشته باشد باید در صحنه اقتصادی هم به موفقیت برسیم ، هدف آمریکایی ها که به ادعای آنها فروپاشی اقتصادی ایران است. شاخص های اقتصادی نشان خواهد داد که کشور و تولید ما سرپا است و این یک موفقیت اقتصادی برای کشور بهمراه خواهد داشت. 

وی ادامه داد: امروز اداره موفق کشور یک مسئولیت ملی بزرگ است که بر دوش تک تک آحاد مردم قرار دارد البته دولت به تنهایی نمی تواند بار مسئولیت این موفقیت را به دوش بگیرد و باید عزم ملی برای عبور از شرایط سخت شکل بگیرد و همه نخبگان، جریان های سیاسی و آحاد ملت و ارگان های مختلف و ایرانیان وطن دوست سراسر دنیا وظیفه دارند برای موفقیت کشور به میدان بیایند. 

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی یادآور شد: نخستین اقدام آمریکایی ها در دوره ریاست جمهوری جدید، ایجاد فضای نااطمینان بر اقتصاد ایران بود و به همین منظور از مجموعه رسانه ها در دنیا با پول برخی کشورهای منطقه تلاش کردند تا فضای روانی و رسانه ای قوی پیش از آثار واقعی تحریم ها را به اقتصاد ایران حاکم کند. 

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود همچنین اظهار داشت: تا جایی که اطلاع دارم و البته این موضوع در جایی گفته نشده است ولی به نظر می رسد مرگ خاشقچی در ارتباط با افشای برخی پول هایی بود که سعودی ها به رسانه ها داده بودند تا علیه ایران کار کنند، البته این موضوعات در آینده مشخص می شود. 

وی با یادآوری این که آمریکایی ها همواره می گفتند که فروش نفت ایران را به صفر می رسانیم ولی در این زمینه موفق نشدند، افزود: آمریکایی ها به تبلیغات بیش از واقعیت نیاز دارند و شب گذشته دیدیم در لیست آنها هواپیمایی ایران و 60 فروند هواپیما و اسم کشتیرانی و اسامی کشتی های ایرانی ذکر شده بود. 

معاون اول رییس جمهوری عنوان داشت: آمریکایی ها فکر می کنند لیست آنها هر چه بزرگ تر باشد موثرتر است، من شب گذشته با اکثر مدیران که درلیست تحریم قرار داشتند به صورت تلفنی صحبت کردم و شرایط موجود را جویا شدم و بسیاری از آنها اظهار کردند که از آنچه پیش بینی کرده بودیم کمتر بود. 

جهانگیری تصریح کرد: وظیفه داریم به گونه ای با تحریم ها مقابله کنیم تا کمترین اثر را بگذارد البته من نمی گویم تحریم ها اثر ندارد ولی تلاش داریم تا اثرات آن را به حداقل ممکن برسانیم و از همه آحاد مردم و مسئولین انتظار داریم در این مسیر همراه دولت باشند. 

در ادامه این مراسم از محمد شریعتمداری وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت با اهدای لوح تقدیر شد و جهانگیری حکم انتصاب رضا رحمانی وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت را اهدا کرد.
ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار