اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
صبح امروز مراسم چهلم شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز، همزمان با مراسم شهادت رسول الله(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در مسجد حضرت جوادالائمه(ع) اهواز برگزار شد.
حجت‌الاسلام بلک، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان ضمن اشاره به درجات پیغمبر اکرم(ص) اظهار کرد: رسول الله(ص) در اوج عزت و اقتدار، با تحمل سختی‌های زیاد مظلومانه از دنیا رفتند و مسلمین نباید زحمات و خدمات پیامبر را فراموش کنند بلکه باید همیشه قدردان میراث گرانبهای خاتم الانبیاء حضرت محمد(ص) باشیم.

وی با بیان اینکه  شهادت در اوج و قله خوبی ها است، عنوان کرد: همه باید بدانیم که از برکت این شهادت است که در نعمت امنیت هستیم و همه ما مدیون انوار ایثار و شهادت این عزیزان حادثه تروریستی هستیم   . 

بلک ادامه داد: خداوند به حق آیه و« لا تحسبن ...» را گفته، زیرا شهدا زنده هستند که این چنین آثار وجودشان در جامعه وجود دارد و در صدر آن‌ها اباعبدالله الحسین علیه السلام است.
در بخش دیگری از برنامه حجت‌الاسلام سید عادل هاشمی فخر به قرائت زیارت رسول الله(ص) پرداخت و برای محبین اهل بیت علیهم السلام مرثیه‌سرایی کرد. 

 احراز شدن جانبازی  ۲۳ مجروح  حادثه  تروریستی اهواز

همچنین عبدالرضا فرجیان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: خوشحالیم که مراسمات خوبی برای خاکسپاری شهدای حادثه تروریستی و پس از آن برای گرامیداشت مقام و یاد آن‌ها در سطح استان برگزار شد، با پیگیری‌هایی که انجام شد، مزار این شهدا ساماندهی شد و حکم شهادت اکثر این عزیزان نیز صادر شد.

وی افزود: بالغ بر ۲۳ مجروح این حادثه نیز احراز جانبازی شدند و ۲۱ نفر از آن‌ها درصد جانبازی‌شان تعیین شده است.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان گفت: برنامه داریم یادمانی را در پارک شهید سبحانی در محل رخ دادن این حادثه احداث کنیم که البته ۲۳ نهال نخل را به یاد این شهدا به‌صورت نمادین کاشته‌ایم.

فرجیان با اشاره به تولید ۴۰ فیلم مستند از شهدای شاخص استان تا دهه فجر امسال، بیان کرد: از همه افرادی که بخواهند در حوزه شهدای حادثه تروریستی تولیدات هنری داشته باشند، حمایت و استقبال می‌کنیم و تا الان هم از تولید حدود ۲۰۰ مستند در این زمینه پشتیبانی کرده‌ایم.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار