اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲
رئیس جهاد دانشگاهی خوزستان:
شوشان - رئیس جهاد دانشگاهی خوزستان گفت : بومی سازی مته دندانه ای حفاری یکی دیگر از افتخارات جوانان غیور این مرزو بوم است.
به گزارش شوشان سید علیرضا علوی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی و روند آماده سازی پروژه صنعتی و بومی سازی مته حفاری دنده ای در شهرک صنعتی شماره 4 اهواز اظهار کرد: بخش تکنولوژی و تولید مجموعه جهاد دانشگاهی از یک دهه گذشته تمرکز خود را روی بومی سازی قطعات مورد نیاز صنعت نفت گذاشته و با تلاش های فراوان نخبگان این عرصه موفق شدند دستاورد بزرگی را برای صنعت کشور خلق کنند.

وی افزود: باتوجه به فشار تحریم ها در سال های اخیر و تاثیر آن بر صنعت کشور ، جوانان و نخبگان جهاد دانشگاهی خوزستان تلاش خود را برای بومی سازی قطعات مورد نیاز صنعت نفت و حفاری بیشتر کرده و اکنون یکی از اقلام دهگانه مورد نیاز صنعت نفت را بومی سازی کرده اند.

رئیس جهاد دانشگاهی خوزستان ادامه داد: در ایران سالانه سه هزار مته حفاری مورد استفاده قرار می گیرد که همین امر انگیزه ما را برای بومی سازی مته حفاری دندانه ای دوچندان کرد و از این به بعد دیگر نیازی به استفاده از اقلام غیر بومی نیست.

وی بیان کرد: این پروژه صنعتی و تاثیر گذار علاوه بر این که یکی از نیازهای اساسی صنعت نفت را تامین می کند برای بیش از یکصد نفر نیز اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

علوی یادآور شد: اگرچه در حال حاضر این پروژه مراحل نهایی خود را طی می کند اما از کشوهای عراق، آذربایجان و ترکمنستان درخواست هایی داشته ایم که این افتخار بزرگی برای کشور اسلامی ما محسوی می شود.

وی افزود: نخستین قرارداد ما در این پروژه با شرکت مناطق نفت خیز بود چرا که مته دندانه ای یکی از اقلام اصلی این صنعت به شمار می رود .

رئیس جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: این مته در عمق ۷۲۰ متری زمین عملکرد خوبی داشته و پس از 70 ساعت هیچ آسیبی به آن وارد نشده و این درحالی است که مته های چینی بیشتر از 5 ساعت در عمق زمین قابلیت استفاده نداشتند.

وی بیان کرد: جا دارد از دانشمندان پرتلاش داخلی استان تقدیر کنیم چرا که آن ها سرمایه های باارزش این کشور بوده و دستاوردهای آن ها می تواند فشار تحریم های ظالمانه را بر صنعت کشور به حداقل برساند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار