اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
پل های اهواز بخصوص پل سفید از نمادهای تاریخی و جاذبه های کلانشهر اهواز است که در ماه های اخیر شهرداری اهواز به بهانه صرفه جویی در مصرف برق چراغ های آن را خاموش کرده و این نمادهای تاریخی را محو کرده است.
شوشان- محمدرضاخبازان

پل های اهواز بخصوص پل سفید از نمادهای تاریخی و جاذبه های کلانشهر اهواز است که در ماه های اخیر شهرداری اهواز به بهانه صرفه جویی در مصرف برق چراغ های آن را خاموش کرده و این نماد تاریخی را محو کرده است.

دو سال پیش کلانشهر اهواز به دلیل بی تدبیری برخی از مسئولان در فصل بارندگی با مشکل جدی قطعی برق در مناطق مختلف مواجه شد اما مدیریت استان در اقدامی جهادی به کمک سایر استان ها اقدام به تعویض و شستشوی مقره ها کرد که بخش عمده ای از مشکلات قطعی برق در این کلانشهر برطرف شد و در سال گذشته و امسال با کمترین قطعی برق در مناطق مواجه بودیم.

صرفه جویی در مصرف برق اگرچه یکی از شعارهای همیشگی بوده اما بعضا این شعار در برخی از مناطق به دلیل تبلیغات گسترده برخی دستگاه ها و بخش خصوصی در بحث درآمد زایی نادیده گرفته می شود و برای جبران این مدیریت اشتباه مصرف، در راستای خاموش کردن چراغ های بناهای تاریخی، نمادهای شهر و مناطق گردشگری از قبیل پل کابلی، پل سفید، پل سیاه، فلکه پنج نخل و مسیر جاده ساحلی و... اقدام می شود.

همچنین در بسیاری از مناطق شهر و مناطقی که ساخت و سازهای مدرن انجام می شود؛ بخصوص در منطقه پادادشهر، کیانپارس و کیانشهر شاهد نورپردازی گسترده مجتمع های مسکونی بدون ساکن هستیم که در راستای جذب مشتری انجام می شود که در چنین شرایطی همان میزان برق صرفه جویی شده در این مناطق هدر می رود.

اکنون باید این سوال را مطرح کرد که چرا شهرداری اهواز و سازمان زیباسازی شهرداری و بخش های خصوصی به جای الگوی صحیح مصرف به دنبال متروکه کردن جاذبه های گردشگری و نمایش ساخت و سازهای مدرن و بخصوص نورافشانی تابلوهای تبیغاتی با مصرف برق دو برابر است.

اگرچه در مواردی نیز منکر تلاش های شهرداری اهواز برای زیباسازی و پاکسازی شهر از آلودگی های زیست محیطی نیستیم اما برخی از مکان های تاریخی هویت یک شهر به شمار می رود که باید همواره مانند نگینی در شهر بدرخشد اما تاریکی مطلق در این مکان ها علاوه بر خطرهای احتمالی که شهروندان را تهدید می کند، تاثیر منفی در روحیه مردم شهر گذاشته است که در گفت و گو با تعدادی از شهروندان در این خصوص مشاهده شد که همگی یک نظر مشترک داشتند؛ آن ها می گفتند که اهواز به خودی خود هیچ جایی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت ندارد و تنها دلخوشی آن ها حضور در این مکان های تاریخی و گرفتن عکس های یادگاری بود که آن هم با این اقدام اشتباه شهرداری و خطراتی که در تاریکی خانوادها را تهدید می کند، از بین رفته است.

آموزش های لازم در زمینه صرفه جویی در مصرف برق همواره از رسانه ملی برای شهروندان پخش می شود و شاید کمتر کسی باشد که دیگر باوجود قبض های نجومی در این زمینه توصیه های لازم را جدی نگیرد ؛ پس نیاز است که اهواز نیز مانند سایر کلانشهر ها شب های زیبایی برای دلخوشی مردم داشته باشد چرا که این تاریکی مطلق نه تنها کمکی در جهت صرفه جویی مصرف برق نیست بلکه آسیب های اجتماعی را دوچندان می کند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار شوشان در بازدید از برخی مناطق کلانشهر اهواز که به دلیل خاموشی چراغ ها به متروکه تبدیل شده است؛ برخی افراد سودجو که به دنبال پنهان کردن چهره های خود برای انجام هر نوع تخلفی هستند، دراین مناطق حضور یافته و این تاریکی را بهترین فرصت برای اجرای اهداف شوم خود از قبیل رد و بدن کردن مواد مخدر، سرقت و ... می دانند.

در آخر باید به خواسته مردم کلانشهر اهواز از مسئولان شهرداری اهواز و یا هر دستگاهی که در این زمینه می تواند قدمی بردارد، خواستاریم که موضوع تاریکی نمادهای شهر و تهدیدهایی پیرامون آن را جدی گرفته و تصمیم بهتری به غیر از خاموشی شهر برای صرفه جویی در مصرف برق اتخاذ کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار