اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: تا زمانی که بارندگی‌های سیلابی در منطقه نداشته باشیم، بارش‌های فعلی تأثیر چندانی بر وضعیت تالاب شادگان نخواهند داشت.
رحیم مجدمی با اشاره به بارندگی‌های اخیر خوزستان اظهار کرد: تا زمانی که بارندگی‌های سیلابی در منطقه نداشته باشیم، بارش‌های فعلی تأثیر چندانی بر وضعیت تالاب شادگان نخواهند داشت.

وی با اشاره به خشکسالی در تالاب شادگان افزود: این تالاب پستی و بلندی دارد و در حال حاضر قسمت‌های بلند تالاب که در شرق قرار دارند، هنوز خشک هستند. این میزان بارندگی تنها می‌تواند تالاب شادگان را مرطوب کند اما برای اینکه حجم آب بالا برود، نیازمند باران‌های سیلابی هستیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: در پی بارندگی‌های اخیر حجم آب در رودخانه جراحی که تامین‌کننده آب تالاب شادگان است، به حدود یک و نیم متر رسید اما این میزان آب کمتر از یک هفته در رودخانه باقی ماند زیرا بارندگی در مناطق بالادست کمتر بوده است.

مجدمی بیان کرد: در مدت اخیر مجموع میزان بارندگی در حوزه شادگان حدود ۸۰ میلی‌متر بوده است. میانگین متوسط سالانه بارندگی در این شهرستان ۱۰۰ میلی‌متر است و بارندگی اخیر خوب بوده است.

وی در پایان با اشاره به روند تقسیم آب بین نخلستان‌ها پیش از رسیدن به تالاب شادگان گفت: در قسمت جنوبی شادگان نهرهایی وجود دارند و آب رودخانه جراحی بین نهرهای نخلستان‌ها تقسیم می‌شود و هر نخلستان نیز انشعاباتی دارد و پس از پر شدن نهرها، آب وارد تالاب شادگان می‌شود.

مهر/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار