اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
معاون شهردار اهواز می‌گوید: افرادی با توصیه‌های مختلف در مدت ۵ سال گذشته وارد کادر پیمانکارها شده اما در مشاغل دیگری به‌کارگیری شدند.
مسئله کارگران و نحوه استخدام و به‌کارگیری نیرو از موارد مهمی است که بدنه متورم شهرداری اهواز در طول سال‌های گذشته همواره با آن دست به‌گریبان بوده است. در این مسئله حقوق و دریافتی‌های قشر زحمتکش کارگر نیز مسئله بسیار مهمی است که هر از گاهی زندگی این قشر زحمتکش را دستخوش تنش‌هایی می‌کند.

علیرضا عالیپور با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم استان خوزستان، با بیان اینکه از ابتدای امسال تمرکز شهرداری اهواز بر پرداخت حقوق کارکنان بوده است، اظهار داشت: میزان حقوق پرداخت شده در مدت 6 ماه گذشته به پیمانکاران منطقه یک حدود هشت میلیارد تومان، منطقه دو 3 میلیارد و پانصد میلیون تومان، منطقه سه حدود 6 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در منطقه چهار حدود 3 میلیارد و پانصد میلیون تومان، منطقه پنج 2 میلیارد و پانصد میلیون تومان، منطقه شش 2 میلیارد تومان، منطقه هفت یک میلیارد و سیصد میلیون تومان و منطقه هشت 4 میلیارد و پانصد میلیون تومان در بخش خدمات شهری حقوق پرداخت کرده‌ایم است.

معاون خدمات‌شهری شهردار‌‌ اهواز با اعلام اینکه در بخش اجرائیات و فضای سبز نیز وضعیت به همین شکل است ادامه داد: از همه پیمانکارانی که با درک متقابل از وضعیت شهرداری خدمات را به شهر ارائه می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی در خصوص به‌کارگیری افرادی به نام نیروهای خدماتی در بخش‌های دیگری از شهرداری اظهار داشت: در رابطه با نیروهایی که می‌شنویم برای بخش خدمات آمده‌اند اما در مشاغلی غیر از خدمات به‌کار گرفته می‌شدند و یا اینکه برخی از آن‌ها خانم هستند و به لحاظ توانایی جسمی امکان انجام کار خدماتی ندارند باید گفت که این مسئله در شهرداری وجود دارد اما ارتباطی با خود شهرداری ندارد.

معاون خدمات‌شهری شهردار‌‌ اهواز افزود: این افراد با توصیه‌های مختلف در مدت 5 سال گذشته وارد کادر پیمانکارها شده اما در مشاغل دیگری به‌کارگیری شدند که دستگاه‌های نظارتی نیز در این باره حساسیت دارند و تذکراتی دادند اما به دلیل اینکه جمعیت چند صدنفری از این افراد در شهرداری وجود دارند نحوه مواجهه با این موضوع بسیار پیچیده است و این‌ها هرکدام 5 سال شاغل‌ بوده و سوابقی برای خود رقم زدند.

عالیپور با اشاره به اینکه به‌دنبال کاهش نیروهای تحمیل شده به شهرداری هستیم، افزود: از طریق شورای شهر و مصوبات شورا به دنبال کاهش این افراد هستیم تا شهرداری بتواند نیروهای خود را در مأموریت‌های مهم‌تر افزایش و از فشار مالی شهرداری کاسته شود.

وی درباره هزینه‌های اجرائیات شهرداری گفت: حدود 380 نیرو، 20 خودرو و چندین لودر نیز در اجرائیات شهرداری داریم که هرکدام سابقه 10 یا 12 ساله دارند و از طریق پیمانکار به‌صورت غیرمستقیم امرارمعاش می‌کنند، در حال بررسی تمهیدات ویژه برای استفاده بهینه از این نیروها و ادوات هستیم. 

معاون خدمات‌شهری شهردار‌‌ اهواز تصریح کرد: عملکرد اجرائیات شهرداری در یک سال گذشته بسیار درخشان بوده و در رفع تصرفات زمین‌ها از جان‌گذشتگی‌های زیادی داشتند؛ در چند ماه گذشته دو تن از نیروهای اجرائیات شهرداری نیز در حین انجام‌وظیفه توسط افراد معارض و متخلف به‌شدت آسیب دیدند. نیروهای اجرائیات شهرداری بارها توسط افراد شرور مورد تهدید و تطمیع قرار گرفتند اما هیچ‌گاه در انجام وظایف خود کوتاهی نکردند.

عالیپور بابیان اینکه مدیریت شهری باصلابت از نیروهای اجرائیات شهرداری حمایت می‌کند، افزود: موضوع زمین‌خواری در شهر اهواز کاملاً جدی است و نقاط غیررسمی بسیاری نیز به دنبال دارد، نیاز است دولت با عزم جدی و با توجه به ظرفیت‌های قانونی ازجمله تبصره 2 ماده 148 از قانون حذف و اصلاح موادی از قانون 100 که دولت را موظف به جلوگیری از تصرف اراضی می‌کند واردشده تا نیروهای اجرائیات بیش از این با آسیب‌های جانی مواجه نشوند.



وی خاطرنشان کرد: حدود 5 نقطه مهم در شهر اهواز وجود دارد که محل استقرار غیرمجاز وانت‌بارها است و بیشترین شکایات مردمی نیز از همین وانت‌بارها است. در میدان خلیج‌فارس و دروازه با هماهنگی که میان دادگستری، پلیس راهوار و شهرداری اهواز صورت گرفت وانت‌بارها جمع‌آوری شدند و با اصلاح هندسی، تردد خودروها روان شده و رضایتمندی مردمی را به دنبال داشته است اما همچنان 4 نقطه دیگر وجود دارد که با همکاری سایر دستگاه‌ها این نقاط باید پاک‌سازی می‌شوند.

عالیپور درباره سخنان برخی افراد مبنی بر واگذاری پروژه‌های شهرداری به نیروهای غیربومی گفت: در زمینهٔ به‌کارگیری نیروهای بومی و غیربومی اساساً نیروهای ما همه از ساکنان اهواز و شهروندان اهوازی هستند که محل زندگی آن‌ها در این شهر است و مدیر یا کارمندی نداریم که از شهرستان دیگری برای کار در شهرداری اهواز بیاید. اکثر پیمانکاران بخش خدمات شهری از شهروندان اهوازی هستند و اولویت کاری نیز با پیمانکاران بومی است.

معاون خدمات‌شهری شهردار‌‌ اهواز در ادامه یکی از معضلات خدمات شهری در شهرداری اهواز را تهیه پله‌های بالای 50 متر برای سازمان آتش‌نشانی عنوان کرد و گفت: با توجه به رشد طولی ساختمان‌ها در شهر اهواز نیازمند تهیه امکاناتی برای مواجه با حوادث احتمالی هستیم.

عالیپور افزود: به سبب نوسان شدیدی که در بحث ارز ایجاد شد قیمت دستگاه‌ها به بیش از سه برابر افزایش پیدا کرد و امیدواریم که با تصویب هیئت‌وزیران بتوانیم این کالا را باقیمت 10 میلیارد تومان برای هر دستگاه خریداری کنیم تا در هنگام حوادث پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد شهردار اهواز استفاده از حداکثر توان و ظرفیت‌های شهرداری برای بهبود شرایط موجود است بیان داشت: عوامل ما به‌صورت 24 ساعته در حال انجام‌ وظیفه هستند و با استفاده از آن‌ها فعالیت‌های خدماتی دیگر نیز انجام می‌شود که شامل بازسازی برخی پارک‌ها و فضاهای شهری است.

معاون خدمات‌شهری شهردار‌‌ اهواز ادامه داد: به‌طور مثال پارک بانوان، پارک شهروند، بازسازی مسیر پل ششم که به حال خود رهاشده بود، بازسازی و تعمیرات بلوارها و مکان‌هایی که مملو از نخاله بوده توسط نیروهای پیمانکار خدمات شهری پاک‌سازی و هموار شدند.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار