اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
پاسخ کوبنده مقاومت فلسطین به آتش افروزی صهیونیست هادر غزه و ارزیابی غلط آنها از قدرت بازدارندگی حماس و دیگر گروه های فلسطینی،معادلات رژیم اشغالگر را به هم ریخت و جنگ افروزان تل آویو را به اعتراف برای پذیرش شکست واداشت و وزیر جنگ این رژیم را در پی ناکامی در نبرد ناگزیر به استعفا کرد.
استعفای آویگدور لیبرمن به عنوان چهره شاخص و نماد افراطی گری و جنگ افروزی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و کشتار مردم تحت محاصره غزه به همراه زمزمه کناره گیری وزیر مهاجرت کابینه نتانیاهو اینک پرسش هایی را درباره علل کناره گیری افراد یادشده از کابینه بنیامین نتانیاهو مطرح ساخته است.
تحلیلگران و رسانه های خبری عوامل مختلفی را درباره استعفای لیبرمن رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» و درخواست وی برای برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی مطرح کرده اند. 
رادیو بین المللی فرانسه روز چهارشنبه در گزارشی به اختلاف های شدید داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود:علت اصلی استعفای لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل ریشه در این موارد دارد.
لیبرمن در حالی از سمت خود کناره گیری کرد که اختلاف میان او و نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در روزهای گذشته بر سر اعلام آتش‌بس با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه به اوج خود رسیده بود. 
نتانیاهو ساعتی پیش از اعلام استعفای وزیر جنگ کابینه اش در واکنش به انتقادها، از تصمیم خود برای پذیرش آتش‌بس با میانجی‌گری مصر در نوار غزه دفاع کرد. 
وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی که به داشتن گرایش افراطی ملی گرایی شهرت دارد، معتقد است که نتانیاهو با برقراری آتش بس با حماس، آرامش کوتاه مدت را به بهای صدمات جبران ناپذیر به امنیت ملی در دراز مدت خریده است.
لیبرمن همچنین تصمیم دولت نتانیاهو درباره اجازه انتقال دلارهای قطری به نوار غزه را به شدت مورد انتقاد قرار داد و یادآور شد که این پول ها به پرداخت حقوق کارکنان و اعضای جنبش حماس اختصاص داشته است.
بر اساس این گزارش، تنش میان لیبرمن و شخص نتانیاهو به جایی رسیده که وی به کناره گیری از مقام خود اکتفا نکرد و خواهان برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی در سرزمین های اشغالی شد. این پیشنهاد در حالی مطرح می شود که تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی نوامبر سال آینده میلادی(آبان 98) تعیین شده است.
پایگاه خبری روسیاالیوم نیز درباره استعفای لیبرمن نوشت که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشتر، از برگزاری جلسه فوق‌العاده در حزب
اسرائیل خانه‌ ما خبر داده بود. 
این اقدام لیبرمن ابهام های زیادی را درباره دلیل استعفا به وجود آورده است. منابع صهیونیست گزارش دادند که لیبرمن مخالف برقراری آتش‌بس با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بود.
شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی به ‌نقل ‌از یک وزیر ارشد کابینه صهیونیستی گزارش کرد که یک هفته‌ است که لیبرمن با نتانیاهو‌ درباره شیوه تعامل با نوار غزه اختلاف نظر دارد.
به‌ گفته این وزیر صهیونیست که نامش ذکر نشده است، لیبرمن از میان گزینه‌های موجود پایان حیات سیاسی خود را انتخاب کرده است.
در همین حال کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که نتانیاهو گفته است که چنانچه لیبرمن استعفا کند، کنیست (پارلمان) را در اسرع وقت منحل و طی ماه های آینده انتخابات تازه برگزار خواهد کرد.
نتانیاهو هم گفت که به دلیل ملاحظات امنیتی نمی تواند توضیحی درباره دلایل آتش بس با غزه ارائه کند.
کانال 20 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز استعفای لیبرمن را دستاوردی بزرگ برای جنبش حماس دانست.
از سوی دیگر جنبش حماس در واکنش به استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی این تحول را یک 'پیروزی سیاسی' برای جبهه مقاومت عنوان کرد.
حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد به همراه دیگر گروه های فلسطینی اعلام کرد تا زمانی که «دشمن صهیونیستی به آتش بس پایبند باشد به این توافقنامه عمل خواهد کرد.»
گروههای مقاومت فلسطین همچنین اعلام کردند که استعفای وزیر جنگ رژیم اشغالگر صهیونیستی اذعان به شکست و ناتوانی این رژیم در رویارویی با مقاومت فلسطین است.
سامی ابوزهری از رهبران جنبش حماس به شبکه المیادین گفت که استعفای لیبرمن اذعان به شکست و ناتوانی رژیم صهیونیستی در رویارویی با مقاومت فلسطین است.
وی افزود: غزه با پایداری خود موفق شد زمین لرزه ای سیاسی در عرصه داخلی اشغالگران ایجاد کند.
جنبش حماس پیشتر تاکید کرده بود که پایان درگیری های جاری بین مقاومت و رژیم اسرائیل منوط به برکناری لیبرمن وزیر جنگ این رژیم است.
«داوود شهاب» از مسئولان ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین گفت:استعفای لیبرمن اذعان اسرائیل به شکست و از عواقب این شکست بود.
وی افزود: تمامی اقدام های رژیم اشغالگر دربرابر صبر و استقامت مردم غزه به شکست انجامید و این شکست سیاسی عواقب زیادی برای این رژیم خواهد داشت.
«محمد کناعنه» عضودفتر سیاسی جنبش «ابناء البلد» نیز گفت که مرحله آینده باید بر روی پیروزی های اخیر غزه بنا نهاده شود.
«ابومجاهد» سخنگوی اطلاع رسانی کمیته های مقاومت فلسطین نیز استعفای لیبرمن را پیروزی ویژه ای برای مقاومت بعد از شکست امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل در غزه توصیف کرد.
به نظر می رسد که صهیونیست ها این بار، دست برتر گروه های مقاومت فلسطینی را در صحنه نبرد و رویارویی با جنگ افروزی های خود علیه غزه احساس کرده و از این رو به فکر رهایی از این باتلاق خودساخته برآمده اند.
نیروهای مقاومت با استفاده از توانمندی های موشکی و خمپاره ای مراکز صهیونیستی و شهرک های صهیونیست نشین در مرز غره با فلسطین اشغالی را به طور گسترده هدف حملات خود قرار دادند تا جایی که مقام های ارشد نظامی این رژیم در باره قدرت نیروهای مقاومت و ناکامی و شکست تل آویو در رویارویی با آنها، لب به اعتراف گشودند.
«اویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه شب اعتراف کرد که امروز 300 راکت از نوار غزه به اسرائیل شلیک شده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، مقام های صهیونیست با اذعان به ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین اعلام کردند که این سامانه تنها موفق به رهگیری 60 فروند از مجموع 300 راکت شده است.
اعتراف به ناکارآمدی این سامانه دفاعی در حالی است که رژیم تل آویو همواره مدعی بود که گنبد آهنین قادر است تمامی اجسام پرنده را در آسمان رهگیری و نابود کند.
برخی رسانه های عربی نیز گزارش دادند که این تعداد راکت تنها ظرف 40 دقیقه از نوار غزه به سرزمین های اشغالی شلیک شده است.
از سوی دیگر، یک مسئول جنبش جهاد اسلامی فلسطین که خواست نامش ذکر نشود، اعلام کرد که ما به دنبال تنش آفرینی در نوار غزه نیستیم و اسرائیل باید به آتش بس متعهد بماند.
منابع فلسطینی همچنین گزارش دادند که رایزنی میان مقام های مصری و «نیکولای ملادینف» فرستاده ویژه روند صلح سازمان ملل متحد با فلسطینی ها و مقام های صهیونیست برای آرام شدن اوضاع در نوار غزه ادامه دارد.
اقدام تلافی جویانه گروه های مقاومت در شلیک راکت های بی شمار و بی سابقه به سرزمین های اشغالی که برد آن به 96 کیلومتر رسیده است،موجب تشکیل جلسه فوری کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو نخست وزیر، لیبرمن وزیر جنگ، رئیس ستاد مشترک ارتش تل آویو و شماری از مسئولان بلندپایه نظامی و امنیتی تل آویو شد.
همچنین شلیک راکت به سرزمین های اشغالی، شهرک نشینان صهیونیست را راهی پناهگاه و به تعبیر رسانه های صهیونیستی، مراکز امن کرد.
در پی ناآرامی های غزه ارتش رژیم صهیونیستی به حالت آماده باش کامل درآمد و نتانیاهو سفر خود به پاریس را لغو کرد و هواپیماهایی که قصد ورود به فرودگاه بن گوریون در فلسطین اشغالی را داشتند، ناگزیر مسیر خود را تغییر دادند.
دورتازه تنش بین غزه و رژیم صهیونیستی پس از آن آغاز شد که یک یگان عملیاتی ویژه اسرائیل یکشنبه شب با ورود مخفیانه به خان یونس در شرق باریکه غزه، هفت عضو شاخه نظامی حماس از جمله «نور محمد برکه» از فرماندهان گردان های «عزالدین القسام» را به شهادت رساند.
در این حمله یک افسر بلندپایه ارتش اسرائیل کشته و یک افسر دیگر زخمی شد.
به دنبال این اقدام رژیم صهیونیستی، گروه های مقاومت فلسطین ده ها راکت به سمت مناطق صهیونیست نشین شلیک کردند.
یکی از ویژگی های تنش اخیر، قدرت نمایی توان موشکی گروه های مقاومت در غزه بود که همین مساله توان بازدارندگی آن در جلوگیری از طولانی شدن جنگ و ضربات اسرائیل به این منطقه را بالا برده است.
ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 460 فروند موشک از غزه به سوی سرزمین های اشغالی پرتاپ شده است.
ارتش رژیم صهیونیستی افزود:تاکنون 460 فروند موشک به مناطق اشغالی پرتاپ شده که 100 فروند موشک توسط سامانه ضد موشکی گنبد آهنین منهدم شده است.
ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار