اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴
آیین انعقاد تفاهم نامه علمی، تحقیقاتی شهرداری اهواز با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور شهردار اهواز و رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و تنی چند از معاونین و مدیران دو مجموعه برگزار شد، منصور کتانباف گفت:  شهرداری اهواز مانند بقیه دستگاهها به اصلاح رویه ها و بهبود روش ها نیازمند است و از آنجاییکه این سازمان در ارتباط مستقیم با مردم بوده و به این موضوع بیش از بقیه احتیاج دارد.

با توجه به اقلیم و آب و هوای اهواز مقوله فضای سبز از جنبه های مختلف دارای اهمیت می شود که یکی از آنها موضوع رفاهیات مردم است. شهروندان به رفاهیات در معنای خاص و عام احتیاج دارند و در این میان نقش فضای سبز نقشی بی بدیل است و ما دست اندرکاران مدیریت شهری را به اهتمام ویژه در این خصوص وامی دارد.

وی از رودخانه کارون در شهر اهواز به عنوان یک محرک توسعه و موهبت الهی یاد کرد و افزود:      باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را بکنیم. لذا برای تفریح و استفاده مردم ،حدود ۲۰ کیلومتر ساحل سازی در هر طرف رودخانه وجود دارد و ۱۴ کیلومتر توسعه ساحل سازی جدید از  پل سوم تا زرگان در حال انجام است. اما در هر حال ما نیازمند فضاهایی به عنوان تفرجگاه، پارک های جنگلی، پارک های محلی برای استفاده شهروندان هستیم.

منصور کتانباف ادامه داد: یکی از موضوعاتی که به پارک معنا و مفهوم می‌دهد، گونه های گیاهی، درختان، فضای سبز و المان ها و ظرفیت هایی است که باید در پارک وجود داشته باشد.لذا علاقمند هستیم از ظرفیت علمی دانشگاه در این موضوع به خوبی بهره مند شویم و شهرداری به عنوان عامل اجرا و دانشگاه به عنوان عامل فکر و برنامه باشد در این زمینه همکاری کنند تا از این طریق بتوانیم کارهای خوبی را برای شهر اهواز و مسافران انجام دهیم.

شهردار اهواز افزود:  ما در سازمان پارک ها و فضای سبز، یک تیم تحصیلکرده علمی و علاقمند به فضای سبز داریم اما کارگران فضای سبز شهرداری نیاز به آموزش های مربوطه دارند.  ما می‌توانیم از این فرصت استفاده کرده و آنها را آموزش دهیم تا بار علمی و فنی نیروها افزایش یافته و در نهایت منجر ارتقاء کیفیت فضای سبز شهر اهواز در یک بازه زمانی شود.

وی با ذکر این نکته که داشته های شهرداری اهوا ز در حوزه فضای سبز کم نیست  تصریح کرد:    تقریباً ۱۲.۶ متر مربع برای هر نفر فضای سبز با کیفیت موجود وجود دارد که باید این کیفیت را ارتقا دهیم و اگر این اتفاق بیافتد قطعا شرایط تغییر خواهد کرد زیرا شهر اهواز نیاز جدی به نگهداشت اصولی و توسعه فضای سبز دارد.

در ادامه این جلسه رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان  نیزآمادگی خود را با شهرداری اهواز جهت اجرای برنامه های  حوزه فضای سبز اعلام کرد و گفت: ما آماده هستیم با همکاری با مجموعه شهرداری، بخشی از مشکلات حوزه فضای سبز را برطرف کنیم چراکه شهر اهواز متعلق به همه ماست.

سیادت آلودگی های موجود شهر اهواز را که عموما ناشی از صنایع مختلف است را به همراه ریزگردها به دو مشکل عمده اهواز عنوان و تصریح کرد: شهرداری باید  نقش آموزش و پژوهش را جدی بگیرد. در کشورهای در حال توسعه به این مقوله خیلی توجه می شود به گونه ای که کاری بدون پژوهش صورت نمی گیرد ولی متاسفانه ما کارها را به صورت فردی انجام میدهیم و این تفاوت کشور ما با کشورهای توسعه یافته است

وی گفت: آموزش در نظام اداری و مساله توسعه اگر به روز نشود، موجب سکون و ایستایی می شود. از آنجاییکه آموزش و پژوهش،کارآفرینی و  ورود به سیستم اجرایی به دانشگاه‌ها محول شده است و با توجه به شرایط کنونی کشور، بهترین فرصت جهت ورود به سیستم اجرایی است و این نیازمند همفکری و کارهای کارشناسی است.

در پایان این جلسه تفاهم نامه ای میان شهرداری اهواز با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با موضوعات پژوهش و راهکارهای مختلف در خصوص نگهداشت و توسعه فضای سبز اهواز منعقد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار