اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در یک پیام توئیتری با اشاره به سخنان وزیر امورخارجه درباره پولشویی، وجود میلیاردها دلار قاچاق در کشور را یادآوری کرد.
«محمدباقر نوبخت» شامگاه دوشنبه در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: پس از سخنان دکتر ظریف درباره پولشویی و ضرورت مبارزه با آن، عده‌ای معترض و متقاضی ارایه سند از وزیر امورخارجه شدند.
وی افزود: آیا معترضان، میلیاردها دلار قاچاق در کشور را که همواره مسوولان نظام درباره آن هشدار داده‌اند، نفی می‌کنند؟ یا برخلاف قانون، درآمد حاصل از آن را پول کثیف نمی‌دانند؟!
به گزارش ایرنا، سخنان وزیر امورخارجه در مورد پولشویی که بیستم آبان ماه منتشر شد، اعتراض ها و واکنش هایی را به دنبال داشت.
عصر دوشنبه رییس قوه قضاییه درباره این مسائل گفت: اگر پولشویی عظیمی در کشور وجود دارد چرا این موضوع را به قوه قضاییه اطلاع نداده اید؟
وزیر امورخارجه دیروز (یکشنبه) پس از حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره واکنش‌های متعدد به موضوع پولشویی گفت: من مشخص صحبت کردم اما برخی دوستان برای اهداف سیاسی خود همه چیز را فدا می‌کنند.
محمدجواد ظریف افزود: نوار اظهاراتم در این زمینه وجود دارد؛ درخواست می‌کنم افرادی که نسبت به سخنان بنده اعلام نظر کردند در مورد محتوا صحبت کنند نه محتوایی که خودشان ساخته اند.
ظریف در واکنش به درخواست ها برای ارایه مستندات پولشویی، یادآوری کرد: من مسوول مستندات نیستم. این مستندات در دسترس عموم است و مرکز مربوطه در وزارت اقتصاد و دارایی نیز موارد پولشویی را اعلام کرده است.
به گفته وی، «آخرین مستند در ارتباط با این موضوع مربوط به افرادی است که با داشتن شبکه پولشویی گسترده بتازگی مجازات شدند. همچنین شبکه‌های پولشویی گسترده دیگر مستند شده است، بنابراین به توضیح بیشتر من نیازی نیست».
ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار