اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
از شایعه تا واقعیت؛
از صبح امروز مطلبی با موضوع زد و خورد شدید بین کارگران ایرانی و چینی دست به دست در فضای مجازی شد اما واقعیت ماجرا چیست؟
از صبح امروز مطلبی با موضوع زد و خورد شدید بین کارگران ایرانی و چینی دست به دست در فضای مجازی شد و خوانندگان از نحوه نگارش این مطلب طوری برداشت می‌کنند که دیروز و امروز در این شهرستان صحنه نبرد سنگین بین این افراد انجام گرفته است.

این خبر حاکی از این بود که  حمله 4 کارگر چینی به یک کارگر ایرانی، منجر به درگیری چند صد کارگر و وحشتناک شدن درگیری و در نهایت تعطیلی پتروشیمی و به آتش کشیدن وسایل چینی‌ها باعث شده است اما حقیقت ماجرا چیست؟

*با حاشیه‌سازان برخورد می‌شود

دادستان مسجدسلیمان در گفت‌و‌گوی رسانه ای خود در رابطه با این ماجرا اظهار کرد: این درگیری یک مساله ساده و درگیری جزئی بین یکی از کارگران ایرانی و دو نفر از چینی‌ها در پتروشیمی مسجدسلیمان بود که با بزرگنمایی همراه شد.

علی اسکندری با بیان اینکه عده‌ای در پی این واقعه به دنبال دامن زدن به حواشی هستند افزود: صبح امروز برخی از افراد به دنبال انجام تحرک در این رابطه بودند که با ورود نیروهای حراست مورد برطرف شد.

وی با بیان اینکه آرامش در محل مجتمع برقرار است اضافه کرد: مطالبی که در فضای مجازی در رابطه با این واقعه با بزرگنمایی جلوه داده شد کذب است و با کسانی که با انتشار این پیام‌ها به دنبال تشویش اذهان عمومی بوده‌اند برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

*در انتشار موضوع بزرگنمایی صورت گرفت

فرماندار مسجدسلیمان در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان با بیان اینکه در بیان این حادثه بزرگنمایی شده است اظهار کرد: روز گذشته سرکار چینی تذکری مبنی بر رعایت ایمنی به کارگر ایرانی که در ارتفاع مشغول به کار بود داد که با بی‌توجهی کارگر ایرانی روبه‌رو شد.

اردوان قنبری با بیان اینکه این سرپیچی منجر به وقوع یک درگیری جزئی و شکستن سر کارگر ایرانی شد افزود: در پی این واقعه کارگر جهت انجام مداوا به بیمارستان منتقل شد و با وجود اینکه سرکار چینی نیز اقدام به وظیفه خود و انجام تذکر کرده بود توسط مسئولان شرکت از کار اخراج شد.

وی با بیان اینکه انتشار مطلب با اغراق در فضای مجازی باعث ملتهب شدن اوضاع شد گفت: صبح امروز و زمانی که کارگران چینی در حال حرکت به‌سمت کارگاه بودند عده‌ای که قطعا نمی‌توان گفت همه از کارگران بوده‌اند در جلوی درب محل کارگاه تجمع کرده و مانع از ورود آنها به محل شدند.

قنبری با بیان اینکه در پی این مورد چینی ‌ها به کمپ محل استراحت خود بازگشتند عنوان کرد: با توجه به اینکه کارگران چینی طبق عادت، هر روز با استفاده از دوچرخه در محل کار خود حضور پیدا می‌کنند در پی بازگشت به محل استراحت دوچرخه‌ها را در محل گذاشتند که برخی از معترضان اقدام به آتش زدن آنها کردند.

وی در پایان افزود: هم اینک منطقه که در 28 کیلومتری شهر مسجدسلیمان واقع است در آرامش کامل قرار دارد و به منظور پایان دادن به این مساله کارگاه در تعطیلی قرار گرفت.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار