اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
«جاده‌ها داستان‌هایی دارند...»؛ این شعار امسال سازمان جهانی بهداشت در یادبود قربانیان حوادث جاده ای است که به گفته مجروحان و بازماندگان حوادث رانندگی، زندگی آنها پس از تصادف برای همیشه دگرگون شده است.
امروز نماینده سازمان جهانی بهداشت در همایش پلیس اعلام کرد که در سال 2004 میلادی در میان 10 علت اصلی مرگ در دنیا، تصادفات جاده ای در رتبه نهم قرار داشت که این حوادث در حال حاضر در ایران جزو پنج علت اصلی مرگ و میر به شمار می روند.
بر اساس آمار، امسال برخلاف سال های گذشته آمار تلفات جاده ای افزایش داشته است و گاهی جانباختن برخی مسئولان در جاده های کشور توجهات را به سمت این دلیل اصلی مرگ (حوادث رانندگی) معطوف می کند. 
برابر آمارهای پزشکی قانونی حدود 51 درصد افرادی که در حوادث رانندگی جان خود را در سال گذشته از دست داده‌اند، بین 21 تا 50 سال سن داشتند و این یعنی درصد قابل توجهی از جان باختگان حوادث رانندگی را نیروهای کار و مولد ما تشکیل می‌دهند.
«جاده ها داستان هایی دارند...»، شعار امسال روز جهانی یادبود قربانیان حوادث جاده ای است که طبق گفته های بازماندگان، زندگی آنها نیز برای همیشه دگرگون شده است. 

* 15 مصدوم تصادف در یک استان تنها در 24 ساعت
12 فقره تصادف در 24 ساعت گذشته در شهر و جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد به مرکز اورژانس 115 گزارش شده است که در مجموع 15 مصدوم توسط تکنسین‌های اورژانس امدادرسانی شده است. از مجموع تصادف های یک روز گذشته در این استان هفت فقره تصادف شهری با 9مصدوم و پنج تصادف جاده ای با 6 مصدوم امدادرسانی شده اند.

* واژگونی مینی بوس 24 نفر در ساری را راهی بیمارستان کرد
در این حادثه که در اثر واژگونی مینی بوس به کانال کنار جاده اتفاق افتاد، 24 نفر مصدوم شدند؛ مصدومان که یک مرد و 23 نفر بانو بودند، پس از انجام اقدامات درمانی اولیه پیش بیمارستانی، به بیمارستان های امام خمینی (ره) و بوعلی ساری و امام حسین (ع) و بوعلی نکا منتقل شدند. خوشبختانه در بین حادثه دیدگان، مصدومی باحال وخیم گزارش نشده است.

* زلزله در کرمانشاه، اما این بار بدون خسارت
زلزله بامداد امروز (29 آبان) تازه‌آباد خسارت جانی و مالی نداشت. به دنبال زلزله چهار ریشتری تازه‌آباد، چهار تیم پنج نفره ارزیاب به این منطقه اعزام شدند. در بررسی‌هایی که از مناطق شهری و روستایی انجام شد، این زلزله هیچ خسارت جانی و مالی نداشته است.
البته هلال احمر استان اعلام کرده است، به دلیل وقوع مکرر زلزله در روزهای اخیر در این منطقه در صورت نیاز اقلام امدادی و چادر بین مردم توزیع می شود.

* 17 حادثه آتش سوزی 97 نفر را در تهران به کام مرگ برد
این شمار جان باخته به دلیل سوختگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (1396) با 105 نفر فوتی هشت درصد کاهش داشت. از کل فوت های ناشی از سوختگی از فروردین تا شهریور امسال 67 نفر مرد و 29 نفر زن بودند و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل 105نفر فوتی ناشی از سوختگی ارجاع شده به مراکز پزشکی قانونی استان 72 مرد و 33 نفر زن بودند.
همچنین بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال نیز 652 نفر در کشور بر اثر سوختگی فوت کردند که 285 نفر از آنها زن و 367 نفر نیز مرد بودند.

* کلان شهرها ناسالم، برای گروه های حساس
ساکنان کلانشهرها هر سال با آغاز فصل سرما، شاهد آلودگی هوا هستند؛ امروز بر اساس آمار، هوای کرج با شاخص 103، یزد 103، ارومیه 110، تهران 111، اراک 120، اهواز 124 و اصفهان با 131 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارند. این در حالی است که هوای کرمانشاه، خرم آباد، کرمان، زاهدان، قم، بندرعباس، مشهد، شیراز، تبریز، زنجان و همدان سالم و هوای اردبیل، ساری، بیرجند، بوشهر، سنندج، ایلام، قزوین، رشت و شهرکرد در شرایط پاک قرار دارد.
مسعود حقیقت مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی نیز به ایرنا اعلام کرده است که پیش بینی ها نشان می دهد از ساعات اولیه صبح تا ظهر چهارشنبه هفته جاری انباشت آلاینده های جوی را در شهرهای صنعتی و پرجمعیت داشته باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار