اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
استاندار خوزستان در جلسه شورای عالی سرمایه گذاری شهرداری اهواز گفت: لازم است سرمایه گذاری ها به سمت شهرداری ها هدایت شوند.

به گزارش سایت شهرداری اهواز در این جلسه که با حضور شریعتی استاندار خوزستان، عالمی نیسی سرپرست فرمانداری اهواز، کتانباف شهردار اهواز، قنوات و لطفعلی زاده از اعضای شورای اسلامی شهر، پورسلان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان حضور داشتند، شریعتی گفت: با توجه به رویکرد اخیر شهرداری و شورای شهر در اهتمام به موضوع سرمایه گذاری و همچنین کوتاه تر بودن فرآیندهای قانونی، لازم است پروژه های مشارکت با بخش خصوصی به سمت شهرداری ها سوق پیدا کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: این رویه باعث کمک به شهرداری ها می شود که با توجه به حجم سنگین وظایف خود، نیاز به درآمدهای پایدار دارند.

شریعتی در خصوص اختصاص زمین به پروژه هایپر استار اظهار کرد: لازم است اداره مسکن و شهرسازی همکاری لازم را جهت تحویل زمین مناسب به شهرداری برای پروژه مذکور انجام دهد و بنده هم پیگیر اخذ مجوزات لازم از وزارت خانه و مرکز خواهم بود.

در ادامه شهردار اهواز با اشاره به تاریخچه سرمایه‌گذاری در شهرداری گفت: آخرین سرمایه‌گذاری‌ها در شهرداری به  دوره سوم برمی‌گردد. در دوره شورای سوم یک قرارداد پارک آبی منعقد شد و در شورای چهارم قرارداد ساخت هتل با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بسته شد که به دلایلی منتفی شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با اهتمام ویژه در شورای پنجم و حمایت‌های استانداری خوزستان در این دوره بتوان چندین پروژه سرمایه‌گذاری پایه‌گذاری کرد.

منصور کتانباف با اشاره به تعریف ۲۲ بسته سرمایه گذاری در این دوره اذعان کرد: از جمله این پروژه ها مجتمع بزرگ فرهنگی هنری تفریحی اهواز است که با مشارکت صندوق ذخیره بسیجیان احداث می شود. احداث شهربازی در سطح یک کلانشهر با بهترین و جدیدترین امکانات تفریحی و بازی، احداث یک بیمارستان تخصصی سرطان با مشارکت پزشکان اهوازی، احداث زیپ لاین و تله کابین، احداث پارکینگ‌های طبقاتی و... دیگر پروژه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول به همایش سرمایه‌گذاری شهرداری اشاره کرد و گفت: در این همایش با چند شرکت داخلی و خارجی تفاهم‌نامه امضا شد که یکی از آنها موضوع احداث هایپر استار بود.

شهردار اهواز ادامه داد: با مذاکرات انجام شده با نمایندگان این شرکت، این پروژه در حال قطعی شدن است و امیدواریم که با همکاری اداره مسکن و شهرسازی خوزستان زمین مورد نیاز تامین شود.

کتانباف با تاکید بر توزیع عادلانه خدمات در مناطق مختلف شهر به ویژه در محلات کم‌برخوردار گفت: با این هدف قصد داریم نخستین هایپر استار در مهدیس یا پردیس احداث کنیم تا به توسعه این اراضی کمک کرده باشیم.

شهردار اهواز در پایان از همکاری و حمایت های بی دریغ استاندار خوزستان و فرماندار اهواز و مدیر کل راه و شهرسازی تشکر کرد.

در این جلسه همچنین جمال عالمی نیسی سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز با اشاره به فرآیند سرمایه گذاری گفت: لازم است شهرداری اهواز در حین سرعت، دقت را نیز در کلیه مراحل چاشنی کار خود کند تا به امید خدا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

همچنین در این جلسه صفی خانی رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی شهرداری اهواز نیز در گزارشی به آخرین وضعیت بخشی از پروژه های سرمایه گذاری اشاره کرد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار