اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
رییس دفتر رییس جمهوری گفت: سخنان وزیر امور خارجه نقصی ندارد و موضع وی کاملا درست است، این موضع تنها مختص به وزیر امور خارجه نیست، بلکه موضع دولت است.
محمود واعظی روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نوار سخنان ظریف را شنیدم، این صحبت ها نقصی ندارد و موضع وی کاملا درست است. این موضع تنها مختص به وزیر امور خارجه نیست بلکه موضع دولت است.
رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: دولت به دنبال شفافیت و مبارزه با فساد است، آنچه که ظریف درباره مبارزه با فساد و پولشویی مطرح کرد مصادیقی دارد که به آن اشاره می کنم.
واعظی خاطرنشان کرد: همواره با ورود مواد مخدر به کشور مخالف هستیم، این مواد برای پول وارد کشور می شود، چرا ما با قاچاق و بسیاری از اقدامات غیرقانونی اقتصادی مخالف هستیم، به همین دلیل است. همه این موارد را وقتی کنار هم قرار می دهیم به پولشویی می رسیم. پولشویی همان قاچاق و ورود مشروبات الکی و مواد مخدر و... است، ما در دولت با این اعمال مخالف هستیم. وزیر امور خارجه هم به درستی اعلام کرده است که ما باید با این کار مخالفت کنیم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: از رسانه ها می خواهم به سخنان وی گوش کنند، ظریف هیچ نهاد و بخشی را متهم نکرده است، وی با پولشویی در ایران مخالفت کرده است و اعتقاد دارد قانون مبارزه با پولشویی باید جای خودش را باز کند. متاسفم از اینکه با وجود موضع درست ظریف، عده ای با خصومت قبلی وی را مورد هجمه قرار می دهند.
رییس دفتر رییس جمهوری همچنین گفت: نباید با خدمتگزاران کشور این گونه رفتار کنیم، انتقاد سرجای خودش است، اما هر چیزی را به یک مسئول گفتن قابل قبول نیست.

**بررسی کارت سوخت در هیات دولت
واعظی در خصوص بررسی وضعیت کارت سوخت در هیات دولت، گفت: از زمانی که نرخ بنزین و گازوئیل در کشورهای اطراف بالا رفته و نرخ ارز هم در داخل افزایش یافته است، شاهد قاچاق گسترده سوخت هستیم و این روند در حال افزایش است و یکی از راه های کنترل جریان انتقال سوخت، استفاده از کارت(سوخت) است. تصمیم گرفتیم این کارت به روش های مختلف مانند میزان استفاده هرخودرو از سوخت انجام شود. معتقدیم این کار باید بار دیگر احیا شود، به ویژه در استان های مرزی که باید دقت بیشتری شود.

**بیانیه ترامپ عمق خصومت دولت آمریکا با ملت ایران
واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص بیانیه ترامپ علیه ملت ایران و تروریست خواندن مردم، اظهار داشت: آنچه که رییس جمهوری آمریکا چه در گذشته و چه سخنان دیروز خود مطرح کرد، نشان دهنده نگاه خصمانه دولت ایالات متحده آمریکا به ملت و حکومت ایران است.
وی افزود: این سخنان ترامپ که بر خلاف روسای جمهوری قبلی که دیدگاه های خود را در لای کاغذ می پیچیدند و به نوعی دیگری مطرح می‌کردند گفته شده، باعث می شود رویکرد خصمانه وی برای ملت ایران بیشتر روشن می شود.
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان این که آمریکا بر خلاف رای دادگاه لاهه درباره تهیه مواد غذایی و دارویی مانع تراشی می کند، تاکید کرد: البته با توجه به تمهیداتی اتخاذ شده هیچ خللی در کار ما به وجود نمی‌آورد.
واعظی با اشاره به عمق خصومت دولت آمریکا، گفت: سیاست دولت نسبت به این رفتار آمریکا، تلاش برای در انزوا قرار گرفتن بیشتر این کشور است.

**وضعیت تعیین سخنگوی دولت
وی درباره انتخابش به عنوان سخنگو و یا انتخاب دو سخنگو در دولت با عنوان سخنگوی مصوبات و سخنگوی مواضع سیاسی دولت هم اظهار داشت: طبق روال گذشته مصوبات و آیین نامه های دولت را آقای حاجی میرزایی بیان می کنند که کار خوبی است و باید ادامه پیدا کند.
وی یادآور شد: ایشان قبل از جلسه بر روی مصوبات و آیین‌نامه‌ها کار می‌کنند و خودشان هم در جلسه یادداشت برداری می کنند و طبیعی است که هم خبرنگاران محترم و هم مردم در این زمینه بهتر توجیه خواهند شد که این کار استمرار پیدا خواهد کرد.
رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: در ارتباط با بحث سخنگویی قطعا من این کار را نمی توانم انجام دهم، زیرا ما معتقد هستیم که سخنگو نباید در این زمینه بدون مطالعه باشد.
وی با بیان این که دولت برای خبرنگاران و رسانه ها ارزش قائل است، تاکید کرد: باید اطلاعات پخته و دقیق به دست مردم برسد و حتما باید سخنگو یکی از اعضای دولت باشد که برای این کار وقت بگذارد. ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار