اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۲۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸
گفت وگوی اختصاصی شوشان با ارسلان شهنی؛
فرماندار سابق دزفول گفت: برای استانداری خوزستان فضای سنگینی به وجود آورده بودند که مصلحت دیده شد که بهانه از بهانه جویان بگیرند و در آن شرایط استعفا دهم.
به گزارش شوشان ارسلان شهنی را همیشه سرزنده و بشاش می دیدیم . خودش کتاب خواندن و کوهنوردی رفتن را بهترین اوقات زندگی اش می دانست . حالا اما سخت آزرده بود و دلچرکین.  شرایط را برای مصاحبه مساعد نمی دانست با اینحال چند سوال ما را پاسخ داد و قول مصاحبه ای داد مفصل برای واکاوی اتفاقاتی که صورت گرفت .

*  شما برای جاهای دیگری مطرح بودید چه شد ناگهان دزفول رفتید ؟

پیشنهاد استانداری بود و من هیچگونه پیگیری شخصی برای موضوع نداشتم.


* : ظاهرا قرار بود شما استعفا دهید اما استعفای شما مورد پذیرش قرار نگیرد؟

ببینید این موضوع دزفول رفتن و استعفا ناگفته های زیادی دارد که شرایط برای بیان آنها مناسب نیست . اما در مورد سوالتان نه اینکه قرار بوده است بلکه من حدود دو ساعت قبل از استعفا مکالمه ای تلفنی با استاندار محترم داشته که همانطور که عرض کردم نکات زیادی دارد که اکنون علاقمند به طرح آنها نیستم اما وی فضا را نامناسب می دانستند و طبیعی است باتوجه به کذب بودن موضوع ، بنده هم استعفا را مترادف پذیرفتن اتهام می دانستم و حاضر به پذیرش آن نبودم. 

اما  در نهایت باتوجه به مصالح عمومی استان و وضعیت خاص استانداری در آن زمان و نیز نگرانی خودم از آسیب به مسوولان استانداری،عرض کردم ، این خیلی ظلم است که بابت جرم ناکرده استعفا دهم . اما حاضرم اینکار را انجام دهم و استانداری هم  اعلام کند که استعفا داده ام.اما با توجه به تکذیب موضوع  توسط بنده ،اخذ تصمیم نهایی را منوط به بررسی و صدور حکم توسط مرجع قضایی شود اگر مرجع قضایی تایید کرد استعفا پذیرفته  شود و اگر هم تبرئه کرد بنده به کارم ادامه  دهم.

به تصور  خودم استاندار این استدلال را پذیرفتند بنابراین در متن استعفای خودم هم این موضوع را نوشتم که اتهام فوق کاملا کذب است و من تابع رای قضایی خواهم بود و البته غیر از اینها نکات دیگری هم نوشته بودم که به مشورت و توصیه یکی از بزرگان استان آن موارد را حذف کردم اما حسب شنیده ها ظاهرا بعد از آن مکالمه  یکی از معاونین استانداری ایشان را به دلایلی به پذیرش استعفا متقاعد می کند و متسفانه موضوع به شکلی انعکاس داده می شود که انگار من اتهام را پذیرفته و استعفا داده ام. جالب است بدانید حکم اولیه دادگاه بصورت طبیعی طی مدت یک ماه صادر شده است . قاعدتا اگر پیگیری می شد سریعتر از آن هم حکم اولیه می توانست صادر شود.

در مورد حزب هم همین اتفاق شکل گرفت، وقتی عده ای از همان فضا استفاده کردند و جهت اخذ استعفای من از حزب فشار آوردند دبیرکل از بنده گزارش گرفتند و بعد هم قرار شد تا صدور رای مرجع قضایی کنند و بر اساس آن تصمیم گیری نمایند.

به هرحال نکته اساسی اینست که آدم می خواهد کار کند و با دعوا و چالش که کار مردم پیش نمی رود.

برای استانداری خوزستان فضای سنگینی بوجود آورده بودند که مصلحت دیده شد که بهانه از بهانه جویان بگیرند. به همین دلیل هم من بعد از استعفا برای اینکه این محدودیت ها را رعایت کنم  در سخت ترین شرایط روحی تا زمان صدور حکم دادگاه تجدیدنظر حتی یک بار هم با مجموعه استانداری تماس نگرفتم و البته آنها هم  هرگز هیچ تماسی نگرفتند.

*اگر زمان به عقب برگردد باز هم استعفا می دهید ؟

 هر کس تابع اصول اخلاقی خودش هست. اگر مبنا نحوه مواجهه و رفتار دیگران باشد قطعا نه و اگر بر مبنای اخلاق خودم باشد من اولا برای آقای شریعتی  آنقدر احترام قائل هستم و علاقه دارم که لحاظ شرایط استان و ایشان را بر وضعیت خودم ارجح می دانم و پیشنهادم همان پیشنهاد قبلی خواهد بود  مبنی بر پذیرش رای محکمه صالحه. ولی اگر رد شود هم استعفا میدهم چون عرض کردم  مصالح عمومی بالاتر از مصالح فردی هست و چالش و دعوا و درگیری هم هرگز منافع عمومی را تامین  نخواهد کرد .

*پیگیری های قضایی به کجا رسید ؟

بعد از صدور رای کمیته انضباطی و اصلاح موضوع توسط خود دانشگاه من از پیگیری پرونده انصراف دادم و کل موضوع را تمام شده می دانم و همه افراد دخیل در این موضوع ، بجز یکنفر را در قلبم هم بخشیده ام. چون عمده واکنش های آدم ها را نتیجه فضا و ساختار عمومی جامعه می دانم که متاسفانه خصلت بارز آن در این زمان میل مهیب ویرانگری  است.

*از قرائن پیداست روزگار سختی را گذراندید؟

سکوت می کند و بعد آرام می گوید : امیدوارم آنچه بر من گذشت بر هیچ انسانی نگذرد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ایل من عکاشه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
comment
0
0
comment تمام تلاش دزفولی ها درپایتخت ودرشهر به هرقیمتی آن هم در دل ،این بود:فرماندار اجنبی هم باشدولی [...] نباشد..اما درظاهر به بومی بودن اعتقاد داشتنداما یک سوال :فرماندارفعلی کرمانشاهی است.کرمانشاه بومی دزفوله وما نمیدونیم!!!؟خدا خوب جواب میده بنده خدا ناتوان از در‌که.اونایی که برای دکترشهنی توطئه خلق کردن دیدیم که کمترازیکسال چطور با سرافکندگی ازفرمانداری حذف شدن.
آقای شهنی فردی شایسته وصادق بودن که براشون آرزوی موفقیت داریم.به مدعیان دروغین پیشرفت دزفول هم بگم یدالله فوق ایدیهم....
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
comment
0
0
comment [...] !!!!!!!!!
همه میدونن که واقعیت چیه و استاندار برای چه به شما اولتیماتوم داد که تا 24 ساعت استعفا بدهید .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
comment
0
0
comment آفرینبر این سعه صدر شما، ولی شما دانشجوی دکتری بودید یا کارشناسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار