اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ابراز امیدواری کرد که با وجود تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران، اروپایی ها بتوانند راهی برای ادامه پرداخت درآمدهای حاصل از صادرات نفت ایران پیدا کنند.
خبرگزاری کیودوی ژاپن نوشت: در حالی که ایران به تدریج تحمل خود را از دست می دهد، صالحی اظهار داشت که دیدارهای مثبتی را در بروکسل داشته و ابراز خوش بینی کرد که اروپایی ها به رغم تحریم های آمریکا که روی تراکنش های مالی تاثیر گذاشته است، راهی را برای ادامه انتقال درآمدهای نفتی ایران پیدا خواهند کرد.

** توافق ایران و اروپا بر سر یک جدول زمانبندی 
صالحی این اظهارات را در گفت و گو با این رسانه ژاپنی دیروز سه شنبه پس از دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل بیان داشت و افزود که دو طرف درباره یک جدول زمان بندی به توافق رسیده اند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با این حال هشدار داد چنانچه توافق هسته ای از بین برود، عواقب آن برای همه، حتی برای خودمان، جامعه جهانی و منطقه غیر قابل پیش بینی خواهد بود. 'فقط خدا می داند چه خواهد شد'

** ایران آمادگی از سرگیری غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را دارد
صالحی اظهار داشت: اگر چنین شود، سازمان انرژی اتمی ایران آمادگی دارد تا غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را که در سال 2015 در قالب برجام تعلیق شد، در تاسیسات نطنز از سربگیرد.
او با اشاره به توانایی ایران در تولید 190 هزار سو اورانیوم غنی شده گفت: این ظرفیت وجود دارد و ما به راحتی قادر به چنین کاری هستیم اما در حال حاضر چنین تصمیمی نداریم. 
صالحی که در حاشیه سومین سمینار همکاریهای هسته‌ای ایران و اروپا در بروکسل سخن می گفت، از نقش مثبت ژاپن در حمایت از تلاش اروپا برای حفظ برجام تقدیر کرد و اظهار داشت: شرایط حساس این کشور در مقابل ایالات متحده آمریکا را درک می کند.
وی عنوان کرد که به رغم فشارها و تلاش های آمریکا برای انزوای ایران، ژاپن همچنان علاقمند است تا با ایران در زمینه مسائل هسته ای همکاری کند. 
صالحی گفت: طرف ژاپنی تحت هر شرایطی مایل است به فعالیت های خود در زمینه ایمنی هسته ای ادامه دهد. 
وی با اشاره به ملاقات اخیر مقام های ایرانی و ژاپنی، اظهار داشت که ژاپن به تازگی دوره هایی را در حوزه حفاظت و ایمنی هسته ای برای دانشمندان ایرانی میزبانی کرده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه حوادث هسته‌ای در هر کشوری می‌تواند بر خارج از مرزهایش نیز تاثیر گذارد، تصریح کرد که مسائل ایمنی هسته ای برای جامعه جهانی حائز اهمیت است.

** ژاپن ملاحظات غیر ضروری را کنار بگذارد
رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه از طرف ژاپنی خواست تا ملاحظات غیر ضروری را کنار گذاشته و در حوزه هایی که مشمول تحریم های آمریکا نمی شود، همچون تجهیزات پزشکی و جنبه های انسان دوستانه همکاری های علمی، روابط خود با ایران را نه تنها از سرگرفته بلکه گسترش دهد.
وی تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران علاقه مند است ژاپن نقش مستقل تری را ایفا کند. 'زمینه هایی [برای همکاری] وجود دارد که ارتباطی به آمریکایی ها ندارد اما ژاپنی ها در رابطه با ایران ملاحظه کاری می کنند'.
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان پس از پایان سمینار بروکسل برای شرکت در کنفرانس وزرای علوم و فناوری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راهی وین شد.ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار